Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Zrušení pravého sloupce reklam ve vyhledávání Google? „Asi to mají velmi dobře spočítané“, tvrdí naši konzultanti

Říká se, že když vydáte tiskovku v pátek odpoledne, máte buď v rukávu opravdovou bombu, nebo naopak chcete, aby těsně před víkendem zapadla. V případě tiskovky, se kterou přišel v pátek 19. února krátce po čtvrté odpolední Google, rozhodně sázíme na první variantu. Zrušení pravého sloupce reklam ve výsledcích vyhledávání bomba je. Minimálně v PPC branži.

Internetové vody v posledním týdnu rozčeřily desítky a desítky vyjádření. Někdo změny kvituje, jiný se jich děsí. A jaký názor máme na únorovou PPC revoluci my?

1) Google chce vydělat víc peněz – První věc, která nás napadne je: víc peněz pro Google. Zrušením pravého sloupce a přidáním čtvrté TOP pozice se jednoznačně rozšiřuje „prostor“ pro placenou reklamu a snižuje prostor pro organické výsledky ve vyhledávání.

2) Hozená rukavice pro větší hráče – V některých segmentech se ceny za proklik můžou vyšplhat ještě mnohem výše, tudíž by se nám skoro až chtělo říct, že kdo má víc peněz, vyhraje. Samozřejmě nejde jenom o cenu za proklik, ale i o kvalitu kampaní jako takovou. Bude kladen větší důraz na kvalitu, inzerenti budou muset ještě víc pracovat s klíčovými slovy a segmentací, která může zvyšování ceny částečně eliminovat. Ale bude to stačit?

3) Ústup menších inzerentů – Pro spoustu inzerentů byla návratnost investic optimální při umístění na 4+ pozici. Pro některé to může být výhoda, protože se dostanou na čtvrtou TOP pozici a jak všichni víme, největší podíl výkonu přinášejí právě TOP pozice. Zároveň to pro některé přestane být efektivní. Přesunou se totiž až na tři spodní pozice pod organické výsledky ve vyhledávání, ne-li úplně pryč z první stránky. A tam s největší pravděpodobností žádnou velkou díru do světa neudělají.

4) Bude to výhoda pro Sklik a jak na to zareaguje? – Postupem času se může stát, že inzerenti, kteří neuspějí v AdWords, část svých rozpočtů přesunou do Seznamu, kde prostředí zůstává stejné. Zároveň si nemyslím, že by tato změna měla nějak výrazně měnit plány Seznamu v nejbližších měsících a že Seznam půjde dál tou cestou, kterou se vydal.

Až čas skutečně ukáže, kam se po těchto změnách inzerce v Googlu bude ubírat. Zda to bude směrem ke zvyšování kvality a relevantnějším výsledkům, nebo naopak k neúprosnému boji o TOP pozice za každou cenu.

No nic: Show must go on!

Za celý PA tým

Karel Semerák



RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné