Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Udržte svému e-shopu pozornost po celý rok

E-commerce projekty během roku prochází různými obdobími. Těm je třeba se co nejvíce přizpůsobit tak, aby si e-shopy udržely pozornost svých zákazníků po celý rok, nejen v hlavní sezoně. Na co myslet a čeho využívat?

Hlavní je pestrost

Během roku není dobré zůstávat u jednoho typu podpory prodeje (např. PPC, pravidelný e-mailing). Většina prodejců si je dobře vědoma, kdy má svou sezonu. Tu se snaží také využít. Co ale zbývající čas? Inspirací pro e-shopy by mohlo být zaměření se na roční cyklus – roční období, zvyky a svátky. Myslete na to, co váš zákazník během roku dělá. Nezapomínejte, kdy lidé vyjíždějí na dovolenou a na chalupy, sledujte společenské dění a aktuální trendy. Vaše aktivita začíná třeba jen drobnými designovými úpravami webu a končí až velkými sezonními soutěžemi.

Základem je kvalitní plán. Zamyslete se nad tím, jak prodat i bez hlavní sezony. Pokud si činnosti na rok nerozplánujete, stane se, že najednou budete významná období míjet, protože „není čas“. Rozplánujte si celý rok a neminete významná období, nebudete také reagovat na nabídky médií a reklamních serverů v době, kdy se vám to vlastně nehodí.

Aktivity podle druhu sortimentu

Pokud máte široký sortiment, pak zvýrazňujte ten, který se pro dané období nejvíce hodí. K tomu se výborně hodí tyto nástroje:

  • Speciální stránky
  • Upoutávky na titulce
  • Speciální e-mailing
  • Klasické kampaně – textové tipy s obrázkem, nebo bannery
  • Bannery a gadgety v AdSense

Příklady témat: 1. Jaro je tu, odhalte své pevné křivky – nejprodávanější přípravky proti celulitidě. 2. Léto volá – nejlepší kompaktní fotoaparáty pro vaši pohodovou dovolenou! Je-li váš sortiment naopak příliš sezonní a nedává smysl ho v daném období inzerovat, zkuste uplatňovat spíše slevové poukázky a budovat partnerství s lehce příbuznými e-shopy. Toto je vhodný způsob, jak si získávat budoucí zákazníky i mimo sezonu. Na místě je i virální marketing, kdy svůj produkt vhodně připomenete. V „mezičase“ pořádejte drobnější soutěže, připravujte vhodný obsah, nebo PR články. Nezapomeňte ani na rostoucí Facebook, obzvlášť pokud víte, že váš produkt už má své fanoušky. Příklad aktivit: 1. Specializovaný e-shop s plavkami uzavře partnerství s prodejcem módy. Ten bude nabízet k nákupu poukaz na slevu v e-shopu s plavkami. 2. Veselé virální video- ježdění s koloběžkou na ledu a sněhu. Najdou se lidé, kteří koloběžku koupí hned v zimě a na jaro nebudou čekat (neuniknou ke konkurenci).

Tipy pro celý rok

Den matek – doporučte vhodný dárek pro maminky na serverech pro muže. Valentýn - nabízejte speciální valentýnská balení dárků, nebo bonbóny jako bonus. Nebo prodávejte elektronická přáníčka se slevovým kuponem. Vánoce - vytvořte na webu ježíškovský seznam přání, a ukažte návštěvníkům co si lidé nejvíce přejí. Apríl - udělejte něco, co návštěvníky šokuje a pobaví. Apríl je jak stvořený pro virální kampaně. Výplatní období – přicházejte s novinkami a nabídkami v půlce měsíce, kdy mohou lidé nejvíce utratit. Školní vysvědčení – nezapomeňte, kdy chtějí rodiče své děti odměňovat. Výročí - narozeniny e-shopu i výročí značek můžete použít k odměňování zákazníků. Roční období – berte na vědomí, jak zákazníci tráví volný čas. Tomu uzpůsobte drobné dárky a prezentaci produktů. Dejte vědět, jak o přízeň klientů dbáte po celý rok i vy.

Autorem článku je Lucie Habartová. 

  • Adam
    31. 03. 2009 / 16:03

    Na aprílový článek mi to přijde trochu suché :-)

  • David Špinar
    31. 03. 2009 / 16:27

    Šak sa nebój, Adlo. :-)

  • Martin
    31. 03. 2009 / 20:14

    Najviac sa mi paci tip na April – co chystate vy v h1? :-)

  • David Špinar
    31. 03. 2009 / 21:57

    Nechte se překvapit. :-)

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné