Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

SEO nástroje: Bonusový přídavek – Marketing Miner

Pavel Tlapák ve svém nedávném dvojdílném speciálu stručně představil desítku zajímavých a často používaných SEO nástrojů s krátkým popisem jejich využití.

Jelikož jsme dostali možnost testovat nový nástroj s českým rodokmenem, který nás přesvědčil o tom, že by byla škoda ho z našich doporučení vynechat, berte tento článek jako bonusový materiál ke zmíněnému dvojdílu.

Pomyslnou třešničkou na dortu je Marketing Miner z dílny Filipa Podstavce.

Co nástroj umí a pro koho je určený?

V případě Marketing Mineru nelze hovořit o jednostranně zaměřeném nástroji, ale jde o balík mnoha online utilit. Obsahem je 17 nástrojů a další jsou dle interních zpráv ve vývoji.

Jak sám název napovídá, hlavním cílem je automatizované získávání nebo chcete-li „dolování“ dat a informací. A to z různých zdrojů a pohledů na věc. Díky tomu si na své přijde SEO konzultant, linkbuilder, PPC konzultant, a dokonce i copywriter.

Chcete vědět, na jaké klíčové fráze se v SERPu vyskytuje vaše nebo konkurenční doména? Kdo se pohybuje ve vašem trhu v rámci placených nebo organických aktivit? Zajímají vás data z našeptávačů nebo potřebujete hromadně nalézt kontakty z webů? Řešíte bezpečnost svých stránek nebo odkazový profil? To a mnohem více vám jednoduše poskytne Marketing Miner.

Navíc díky dílčím API není problém využití i v jiných nástrojích (např. OpenRefine) a současně lze Marketing Miner propojit např. s Ahrefs.

Samotný popis jednotlivých funkcionalit by určitě vydal na vlastní seriál, to není aktuálně cílem, ale pojďme se podívat alespoň na dva zajímavé nástroje.

SERP Analyzer

Díky tomuto nástroji zjistíte, na jaké fráze je vidět vaše nebo konkurenční doména či URL v rámci organických i placených výsledků (momentálně pouze pro Seznam.cz). Můžete tak odhalit nedostatky nebo příležitosti, na které se obsahově zaměřit či na jaká klíčová slova více bidovat.

 

 

Market Prospector

Máte své téma vydefinováno pomocí klíčových slov a frází? Pak na základě takového datasetu můžete získat přehled o dalších hráčích (webech), kteří působí na stejném trhu jako vy. A pokud jste například linkbuilder, dostane se vám i konkrétnějších informací k jednotlivým doménám (komerční, nekomerční, blog, magazín, atd.) Dokonce máte možnost získat kontaktní informace.

V případě dalšího zájmu doporučuji si ostatní nástroje projít nebo minimálně sledovat oficiální blog služby.

Závěrem

Marketing Miner je velmi ambiciózní projekt, který se neustále vyvíjí a mění. Není proto důvod kritizovat méně přehlednému uživatelské rozhraní a nejrůznější dílčí nedostatky. Usilovně se pracuje na nové (cloud) verzi, která přinese mnoho změn a navíc bude otevřená zahraničním trhům. Navíc dobrou zprávou ale je, že autor otevřeně přijímá konstruktivní připomínky a je vděčný za podněty k dalšímu rozvoji.

Z pohledu funkcionalit se nejedná se o nástroj, bez kterého se nedá existovat. Pravděpodobně ho ani nebudete využívat na denní bázi. Záleží na okolnostech a oblasti, kterou zrovna řešíte. Teprve pak oceníte jeho smysl: automatizovat, automatizovat, automatizovat získávání informací a tím ušetřit spoustu času.

  • Michal Novák
    05. 11. 2015 / 00:00

    Aplikace se mění téměř na denní bázi. Minulý týden přibyla nová funkce na dolování dat a dnes přestal fungovat export Hledanosti frází do Excelu :-( . Vidím, že aplikaci aktivně využívají PPCčkaři, SEaři i Copywriteři. Velmi dobře si vede v poměru Cena (500Kč) / Ušetřený čas.

    • Pavel Ungr
      07. 11. 2015 / 13:42

      Export do Excelu normálně funguje.

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné