Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Report ze školního CopyCampu

V pátek 25. září se konal už 5. ročník CopyCampu, celodenního barcampu pro všechny copywritery, amatérské pisálky a marketingové nadšence. Celá letošní akce se nesla ve školním duchu. Hlavním dějištěm byla prostorná aula Filozofické fakulty UK v Praze, která se zaplnila do posledního místečka a vzbudila v nejednom příchozím nostalgii po studentských letech.

Organizátorky akce, Anička Sálová a Zuzka Veselá, sluply poslední diazepam a konečně si daly za odměnu sklenku sektu při křtu své nové knihy Copywriting: Pište texty, které prodávají. Spolu s nimi si přiťukli i další spoluautoři příručky – Jirka Viktora, Jana Šupolíková a Lucka Jebavá, která se zhostila i moderování celé akce.

A pak už to začalo.

Jakub Drahokoupil – Myslet si nestačí, měření je základ

Jako první vystoupil na akademické půdě Jakub Drahokoupil z týmu H1.cz. Kuba se věnuje analytice už déle než 8 let a za tu dobu se mu potvrdilo, že měření je v online světě základ. Musíte ale vědět, na co se máte zaměřit a jak správně data vyhodnocovat. V rámci své přednášky přihodil i několik praktických rad – například, že je dobré si uživatele v Google Analytics označkovat, abyste měli lepší přehled o jejich chování na webu.


Martin Šauer – Testujte texty přímo s koncovými zákazníky

Slovotepec Martin Šauer pohovořil podrobněji o transkreaci, která se v českých marketingových luzích a hájích častěji označuje slůvkem lokalizace. Provedl nás celým procesem přeměny amerického projektu v český a upozornil na pár zajímavostí. Například, že přehnané nadšení a optimismus, který v Americe celkem dobře funguje, působí na Čechy podezřele. Jeho hlavním doporučením pak bylo, abychom obsah testovali přímo s koncovými zákazníky.


Michaela Mužíková – Bavte se a naučte se říkat ne

Sympatická Michaela Mužíková byla jedinou zástupkyní něžného pohlaví mezi řečníky. Představila svůj projekt 365 copytriků a copywriterům dala hned několik užitečných rad: Nemusíte brát každou práci, a to ani tehdy, když vypadá zajímavě. Naučte se říkat ne a psaní si užívejte. Když budete dobří v tom, co děláte, a bude vás to bavit, lidé za vámi začnou přicházet sami. Zkuste občas dát něco zdarma, ukázat zákulisí svojí tvorby a máte napůl vyhráno. Pro mě osobně to byla jedna z nejlepších přednášek celého CopyCampu.

 

Workshop Pavla Pajkrta – Jak pracovat s klíčovými slovy

O workshop Pavla Pajkrta byl takový zájem, že jsem se do místnosti bohužel nevešla a musela tak Pavlův výstup oželet. Chvilku jsem čekala za dveřmi a doufala, že osobní prostor smrsknutý na spacákovou velikost někoho z přítomných odradí. Neodradil. Já tak udělala jen jednu rychlou fotku a vrátila se ke stolečku před aulou.

 

Josef Šlerka – Dostáváme to, co sami vypouštíme

Josef Šlerka o tom, že jak do lesa voláme, tak se nám z lesa ozývá

Po obědové pauze vystoupil charismatický Josef Šlerka ze Socialbakers se svojí „vykostěnou“ přednáškou. V ní představil originální způsoby analýzy textů a zničil moje skálopevné přesvědčení o tom, že dendrogramy a klastry jsou nudné. Nejdůležitější sdělení celé přednášky bylo pro mě to, že co vypouštíme do online světa, se nám vrací. Sdílíte fotky roztomilých koťátek na firemním facebooku? Pak budete mít za fanoušky hlavně milovníky koček. Je to to, co vážně chcete?

Roman Hřebecký – Nechte je napsat nekrolog

Pábitel Roman Hřebecký přišel s neotřelým tipem, jak pochopit klientův brand. Nechte ho napsat nekrolog firmy. Zní to možná trochu morbidně, ale má to svůj smysl. Protože o mrtvých mluvíme jenom v dobrém. Roman také zdůrazňoval základní copywriterskou poučku – hodně se ptejte, než začnete vůbec psát – a snažte se pochopit očekávání, obavy a touhy zákazníků. Kašlete přitom na sáhodlouhé analýzy od stolu. Často platí, že pofiderní analýza – copywriterova paralýza.

Pavel Rosenlacher – Neuromarketing odhalí i skryté emoce

Po Romanovi vystoupil před obecenstvem analytik a technolog Pavel Rosenlacher z eMerite, který ukázal, jak může neuromarketing vylepšit vytváření reklamy. Díky němu už dopředu odhadneme, jestli naše reklama zaujme, nebo zapadne bez povšimnutí do šedi ostatních. Denně totiž vídáme více jak 1 000 reklam. Pavel Rosenlacher zmínil také to, že 70 až 90 % nákupních rozhodnutí ovlivňují naše emoce. Každou emoci přitom provázejí spontánní tělesné projevy, které můžeme monitorovat. Odhalíme tak i to, co je navenek skryté.

Adam Reinberger – Vlogování jako levná a zábavná tvorba obsahu

Po neuromarketingu následovalo další vystoupení, které s copywriterskou tematikou zdánlivě nesouviselo, ale tvorbě obsahu se věnovalo s důkladností školního nástěnkáře, takže mi to opět ani v nejmenším nevadilo. Energický Adam Reinberger z firmy Seeding.cz mě nakazil svým nadšením a nalákal ke sledování vloggerů, ačkoli mě YouTube šílenství zatím úspěšně míjelo. Během svého vystoupení mluvil například o tom, že vlogování je ideálním prostředkem pro rozvíjení obsahu. A nestojí přitom skoro nic.

 

Karel Novotný – 30 vteřin musí stačit na vystihnutí vaší značky

 Karel Mindless Novotný ukázal, co tvoří podhoubí brandu

Karel Mindless Novotný je geniální. O tom žádná. Rozpomněl se na zásady Komenského a probudil usínající posluchače sadou drobných her. Vyvolal k tabuli 5 dobrovolníků a ukázal, že i prostřednictvím AZ-kvízu může člověk pochopit podstatu tvorby brandu. Poznamenal, že logo ani slogan nejsou natolik důležité, jak si většinou myslíme. A že je do nich zbytečné investovat horentní sumy peněz. Stejně si je pak málokdo vybaví. Raději si zkuste jeden jeho úkol. Co byste řekli za 30 sekund o své firmě, abyste ji co nejlépe vystihli? Je to celkem oříšek, že?

Martin Svetlík – Když zmizí ¾ značek, nikdo si toho ani nevšimne

Martin Svetlík ze SYMBIO Digital naplno otestoval naše technické i své improvizační schopnosti. Po počátečních nesnázích se spuštěním prezentace se rozhovořil o vztazích ke značkám. Zdůraznil, že stejně jako v životě, i tady můžeme (a musíme) sledovat určitý vývoj. Novou spolužačku jste její první den ve škole taky hned nezvali na krabicák za hřištěm. Vztah se musí budovat pečlivě a polehoučku. Navažte oční kontakt, nemluvte moc o sobě, hlavně se ptejte a poslouchejte. Snažte se přitom, aby to vypadalo, jako že se vůbec nesnažíte. Pak to může klapnout.


Po poslední přednášce následovalo rozloučení, rychlý úklid a přesun na afterparty do nedalekého café-pub Atmosphere. Tam se probíralo vše od copy témat až po bizarní filmy a obskurní kapely. Ale o tom už raději taktně pomlčím.

Tak zase za rok!

P. S. Kdo na místě činu nebyl, může zhlédnout záznamy na YouTube kanálu H1.cz. Za videa děkujeme Přemku Koudelovi.

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné