Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Představujeme novinky v Skliku: Regionální cílení a rozšíření inzerátu o adresu

Seznam dnes představil ve svém PPC systému Sklik dvě zajímavé novinky– regionální cílení a rozšíření o adresu. V tomto článku obě krátce představím a zmíním zde i příklady, kdy mohou pomoci právě vašim kampaním k cílenějšímu zobrazování.

Regionální cílení

Cílení na vybrané regiony znáte již dlouhá léta z Google AdWords. Tedy za předpokladu, že cílíte své kampaně třeba na USA, Kanadu nebo státy západní Evropy. Google sice údaje o regionech České republiky soudě dle geografických přehledů v Analytics k dispozici má, nepochopitelně ale otálí s jejich integrací do cílení kampaní v AdWords, tak abyste si mohli jednoduše zvolit oblasti, ve kterých se má vaše reklama zobrazovat. Zde se chopil příležitosti „náš“ Seznam a počínaje dneškem máte možnost si na úrovni kampaní nastavit, ve kterých krajích si přejete oslovit potenciální zákazníky. Snadno si tedy jako stavební firma v nastavení zaškrtnete, že se máte zobrazovat pouze uživatelům z Karlovarského a Plzeňského kraje, kde působíte. Nemusíte se pak zbytečně zobrazovat uživatelům z ostatních částí ČR (a především za ně platit) a ani se nemusíte spoléhat pouze na množství úzce zaměřených klíčových slov typu „stavební firma Cheb“, „stavební firma Sokolov“ apod. [caption id=„attachmen­t_3858“ align=„aligncenter“ width=„480“ caption=„Sklik regiony“]Sklik regiony[/caption] Pro firmy s celostátní působností, typicky e-shopy, se pak nic zásadního nemění. Dokážu si však i v jejich případě představit speciální kampaň cílenou na třeba pouze na Prahu, kde bude v inzerátech zmiňovaná nově otevřená kamenná pobočka s možností vyzvednout si objednané zboží zdarma. Druhou možností cílení je pak výběr vlastní oblasti. To již také funguje v AdWords a dokonce i v případě kampaní cílených na Českou republiku. V praxi se jedná o to, že si na mapě zaškrtnete body, jejichž uzavřením vznikne mnohoúhelník oblasti, ve kterém se budou vaše reklamy zobrazovat. Jiným způsobem je pak kruh s nastavenou maximální vzdáleností od vámi definovaného bodu. Můžete si tak teoreticky označit i samotná města či různé mikroregiony. Např. taxislužba s působností v Ostravě si takto označí právě Ostravu, případně i s okolím, aby se na klíčové slovo „taxislužba“ zobrazovala pouze Ostravanům. [caption id=„attachmen­t_3849“ align=„aligncenter“ width=„480“ caption=„Sklik vlastní cílení“]Sklik vlastní cílení[/caption] Spolehlivost zejména cílení na vlastní oblast je v českých podmínkách už námětem k diskuzi (IP adresa, podle které je vaše poloha systémem určována, nemusí z různých důvodů odpovídat skutečnosti). Podstatné je, že tato nová funkce otevírá Sklik spoustě nových inzerentů– malým živnostníkům i firmám s lokální působností, pro které byl tento systém z principu ne úplně využitelný. Nyní mohou konkurovat i těm největším z oboru.

Rozšíření inzerátu o adresu

Uživatelům Google AdWords nebude rozšíření inzerátu o adresu opět žádnou novinkou (před necelým rokem o něm psala na našem blogu i kolegyně Lenka Mikuličová). I v Skliku máte nyní možnost u svého inzerátu ve vyhledávání uvést adresu své provozovny s mapou okolí. [caption id=„attachmen­t_3861“ align=„aligncenter“ width=„480“ caption=„Sklik se srolovanou adresou a mapou (výchozí)“]Sklik se srolovanou adresou a mapou (výchozí)[/caption] První výhoda spočívá pochopitelně v tom, že zákazníkům řeknete, kde sídlíte. Tím snadněji zamezíte zpoplatněným proklikům od uživatelů, pro které poloha vaší provozovny není z nějakého důvodu relevantní. Další nezanedbatelnou výhodou je určitě i optické zvýraznění vašeho inzerátu a všechny důsledky z toho plynoucí: vyšší míra prokliku a tím pádem klesající cena, kterou platíte za jeden klik. Nejvíce z této novinky budou těžit logicky firmy s vlastní provozovnou. Třeba pro kavárny v Praze je to jako dělané. [caption id=„attachmen­t_3862“ align=„aligncenter“ width=„480“ caption=„Sklik s rozbalenou adresou a mapou“]Sklik s rozbalenou adresou a mapou[/caption] Stejně jako ve vyhledávání Googlu se bude i na Seznamu doprovodná mapa zobrazovat pouze na prémiových pozicích, tedy nad přirozenými výsledky vyhledávání. Na rozdíl od AdWords je však adresa ještě doplněna o vaše firemní logo, které máte možnost využít s placenými zápisy katalogu Firmy.cz. Zobrazování této adresy nastavíte snadno propojením právě se zápisem na Firmy.cz.

  • INIZIO
    31. 08. 2010 / 15:04

    Zase můžete o trochu efektivněji cílit reklamu a ušetřit Vašim klientům náklady na PPC reklamy.

  • Petr Zálešák
    01. 09. 2010 / 13:15

    Možná by pánové ze Seznamu měli trochu komunikovat s lidmi, dnes ráno jsem jim posílal komentář, že některé jejich nové věci nefungují a nehodlali jej ani zveřejnit, ani se ozvat ohledně jeho zpracování. Jinak pokud bude tato fukce opavdu fungovat, bude skvělá.

  • Libor Polák
    01. 09. 2010 / 15:57

    Takže to znamená, že bez placeného zápisu na firmy.cz žádné logo v inzerátu nebude?

  • David Velechovský
    02. 09. 2010 / 09:39

    Libore, ano, bez placeného zápisu je rozšířená reklama bez loga.

  • Tomáš Martínek
    04. 09. 2010 / 15:05

    Supr. Takže, když jsem měl kdysi jeden dotaz a ze Seznamu mi odpověděli „Sklik nemůže umět všechno“ se začíná pomalu měnit k lepšímu.

  • Michaela
    07. 01. 2013 / 08:03

    Dobrý den,

    dá se stáhnout přehled o regionálním cílení v reklamním systému Seznam Sklik?

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné