Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Poslední středa o content marketingu

Poslední zářijovou středu jsme si povídali o content marketingu. U kulatého stolu zasedla královna písmenek z H1.cz Jana Šupolíková (Moravcová), odbornice na content marketing, Managing Director Freya.cz Kateřina Borovanská a obsahový pábitel a mistr příběhů Roman Hřebecký. Večerem nás provedla módní guru a Marketing Director H1.cz Pavlína Louženská.

Content marketing musí bavit

Každý ze spíkrů fandí jiné definici content marketingu. Podle Romana, který má za sebou hravé kampaně pro Dulux, je to marketing, který lidem pomáhá nebo je baví. Katka si myslí, že je to moment, kdy si klient uvědomí, že by se měl víc zabývat tím, co chce předat dál, než tím přes jakou platformu to udělá. A Jana tvrdí, že content marketing je to, co se šíří samo virálně a je esencí Inbound marketingu.

Do obsahového marketingu lze zahrnout naprosto veškeré marketingové aktivity od ATL po BTL. Ale i příběh, ve kterém se celá komunikace nese, billboard i s člověkem, který jej nalepil, zkrátka každý detail. Content je všechno, co přenáší informace, znamená to dělat obsah a šířit ho nejlépe propojením online a offline. 

Klasická česká média tak trochu zaspala online. Lifestylové magazíny nereflektují online a sociální sítě. U nás dopisy čtenářů stále vypadají tak, že ty paní je ještě olepují známkou a posílají to tam poštou. V zahraniční Elle mi ukáží tweety a určený hashtag ke každému článku. Já bych hrozně ráda viděla tady časopis, který by měl vlastní blog a ukazoval mi třeba, jak fotili ty tutorialy, postěžovala si módní guru Pavlína.

Každá firma má svůj příběh

Čím začíná content marketing? Hromadou dotěrných otázek a poznáváním klienta. Ten ovšem musí vědět kdo je, co dělá a ujasnit si témata pro komunikaci. Roman Hřebecký než napíše dobrý příběh, který funguje, pracuje s klientem hodiny a hodiny. „Každá firma má svůj příběh, já ho ale nemůžu vymyslet, nemůžu ho outsourcovat, je to esence značky, základ, na kterém značka staví. Můžu ho pomoct oprášit, navonět, ale musím s tou firmou sedět hodinu, dvě až třeba patnáct. Bez uvědomění si příběhu firmy se nedá dělat dobrý obsahový marketing.“

Známe našeho zákazníka

Velkým pomocníkem na začátku efektivního obsahového marketingu jsou podle Jany persony – personifikace cílové skupiny, přiblížení se k typickému zákazníkovi. „Když ho vidím, lépe pro něj vytvářím obsah a zapracuju zpětnou vazbu,“ doplňuje JanaPersony se používají pouze v online marketingu pro snadnější cílení. Zapojením 3–5 person získáte obraz vašeho zákazníka a jeho potřeb, snáze najdete ty pravé komunikační kanály.

Dále Jana radí zapojit analytiky, nastavit očekávání a metriky, abyste mohli celé snažení vyhodnotita a viděli jste také, odkud kam proudí návštěvnost na web, blogy a sociální sítě. Díky tomu budete mít možnost spočítat návratnost – výnosy, náklady, revenue z organického vyhledávání nejen z PPC. 

Katka tvrdí, že: „Digitální agentura má přidanou hodnotu, kterou vám nikdo jiný nedá. Má spoustu klientů, o které se stará řadu let a umí to”. Pro agentury nejsou KPI problém, vědí, která data ukazují úspěšnost vašich aktivit a odhalí zbytečné žrouty peněz. „Offline a print se strašně špatně měří, ale co můžete dobře změřit, je efekt celkové kampaně. V online marketingu měříme, ukazujeme data a počítáme konverzi, díky které jsme si schopni dopočítat offline marketing,” dodává.

Online je nekonečný

„Nikdo nemáme čas, jsme zahlceni informacemi, reklamou a médii. Lidi si dnes většinou přečtou jen titulek a perex, a poté přejdou na jinou stránku nebo článek,” takto vysvětluje Roman vznik tzv. fenoménu nedočítavosti. Čím lepší obsah tím větší šance, že čtenář dočte do konce a neodloží, nepřeklikne. Tím se zvýší relevantnost, proklikovost a můžeme krásně zacílit. „Na iDnes.cz za poslední dva roky zkrátili ty nejdelší zprávy ze 6000 znaků na 3000. Content marketing se proměňuje směrem k rychlosti zkunzumovatelného obsahu, vše co nejrychleji přečíst, vidět, kliknout. Proměňuje se to i směrem k vizuálu – videa, obrázky, infografiky.“ 

A rada od Jany Šupolínové na závěr: Žádný obsahový marketing vás stojí mnohem víc, než ten který zaplatíte, protože ten který neděláte, vás stojí na ušlém zisku.“

Chcete-li vědět více, pusťte si záznam!

 Katce a Romanovi, Janě i všem, kdo dorazili, děkujeme za účast a budeme se těšit na další Poslední středy. Zůstaňte s námi a nepropásněte žádnou z Posledních střed s H1.cz. O obsahovém marketingu bude i prosincový Copycamp. Už zanedlouho prozradíme více.

 

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné