Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Poslední středa na téma microsites

Microsites aneb satelitní weby budete potkávat stále častěji – stávají se nedílnou součástí marketingu řady velkých firem a dají se použít mimo jiné také ke zvyšování návštěvnosti z vyhledávačů. Proto jsme si toto téma zvolili pro zářijovou Poslední středu, na které se sešla řada účastníků i z firem, které tyto weby tvoří. Diskuze tak byla velmi zajímavá, několik inspirativních témat zmíníme zde v článku.

Během diskuze jsme spíše hovořili o satelitních webech tvořených jako podpora návštěvnosti z vyhledávačů, i když jsme okrajově zmínili i microsites používané velkými korporacemi k podpoře určité kampaně či k odlišnému stylu komunikace s vybranou cílovou skupinou. Takové microsites, často hojně využívající multimédia a interaktivní prvky, svou cenou ovšem převyšují nejeden běžný firemní web. Náklady dále zvyšuje i fakt, že velké firmy tvoří mnohdy satelitů příliš (ke každé TV reklamě či marketingové akci), životnost takových satelitů je také často krátká.

Poměrně dlouho jsme diskutovali nad tím, pro jaký typ produktů se satelity hodí. Častým názorem bylo, že by mělo jít o výrobky něčím výjimečné, o kterých lze napsat dostatek zajímavých informací, aby samostatný web o nich obstál. Je výhodné, pokud se svezete na nějaké módní vlně – ideální je začít v době, kdy výrobek přichází na náš trh.

Nejednoznačné názory byly na otázku, zda je v případě satelitního webu pro určitý produkt lepší, když je možné tento produkt objednat přímo na satelitu, nebo je vhodnější návštěvnost směřovat na hlavní web (e-shop), kde se provede vlastní objednávka. Pro směřování na hlavní web mluví hlavně podpora „velkého“ brandu e-shopu a větší důvěryhodnost, pro umístění na vlastním satelitním webu pak jednoduchost a srozumitelnost nákupního procesu.

Zajímavé otázky padaly také k měření efektivity a návštěvnosti microsites. Je třeba vzít v úvahu, že satelitní web může „kanibalizovat“ návštěvnost webu hlavního, a přínos satelitu musíme posuzovat v tomto kontextu. Problémy mohou nastat i v případě, že návštěvnost satelitu posilujeme pomocí PPC kampaní a objednávkový proces leží mimo satelit – musíme pak řešit, jak spolehlivě měřit konverze u návštěvnosti ze satelitu.

Podívejte se na prezentaci, která Poslední středu zahájila.

Přípomínáme také, že v říjnu se Poslední středa neuskuteční, připadá totiž na 28. říjen, tedy státní svátek.

  • Jan Bindr
    12. 10. 2009 / 18:27

    Možná bych doplnil informaci, která mi v prezentaci chyběla. Microsites mají také nezanedbatelný efekt v rámci link buildingu. V některých případech takto získané zpětné odkazy dokonce převyšují efekt návštěvnosti ze satelitních webů.

  • emil
    16. 10. 2009 / 17:06

    Proč nebylo video? Mimochodem toto téma mě v poslední době velmi zajímá.

  • Jan Havránek
    20. 10. 2009 / 12:22

    Trochu mi tam chybí způsoby jakými propojit microsit z hlavním webem.

  • Lukáš Borovksý
    02. 11. 2009 / 18:31

    Jan havránek – je to ten člověk co dělal tu prezentaci na téma klíčová slova? Má totiž velmi slabou znalost češtiny ;-)

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné