Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Pojďte zkritizovat web H1.cz

Obvykle se my vyjadřujeme k webům jiných. Nyní se ale chystáme předělat náš starý omšelý firemní web a vám se tak naskýtá výjimečná příležitost nám to vrátit i s úroky! Napište do komentářů, co se vám na našem současném firemním webu líbí a co naopak vidíte spíše negativně. Pokud bych měl provést výkop, tak já si slibuji od nového webu mj. lepší grafiku, která je nyní podle mě až příliš „bloggerská“. Vaše komentáře pro nás budou cenným vstupem do analýzy, která bude novému webu předcházet, a autory těch nejpodnětnějších odměníme uvedením jejich jména a odkazu na stránce O webu H1.cz. Takže do toho!

  • Jakub Hejda
    28. 01. 2008 / 16:47

    Dovolím si pár nápadů :-)

    • vysouvací menu by zpřehlednilo celkovou orientaci na webu
    • barevně bych to trochu zateplil, ta světlounce modrá mně trochu studí :)

    Jinak té zelené a modré držeti se je dobré.

    • přidal bych přepínač šířky stránky (standard 770 / široké 1000)
    • při tvorbě designu bych využil alespoň pár fotografií (lidi, předměty, atp.) toto je příliš šablonovité
    • na stránku se seznamem referencí bych přidal „přepínač“ – (zobrazit galerii / zobrazit včetně popisu)
    • přidal bych na ten web odborné diskusní forum – myslím, že by bylo do týdne plné :)

    (záleží zdali máte kapacity na jeho administraci)

    • vylepšit poptávkový formulář

    např. připravit nejčastější požadavky ze kterých si zákazník vybere – aby nemusel dlouhé minuty formulovat své přání – které je asi dosti často podobné.

    • trochu rozvést Vaše konkrétní výsledky SEO (zákazník chce vidět výsledky)
  • Michal Illich
    28. 01. 2008 / 17:02

    Mě se to líbí, jen nechápu, proč to u mně zabírá jen půlku šířky obrazovky a ne celou

  • Dalibor Behún
    28. 01. 2008 / 17:12

    Anžto webdesignu žel nehovím, vnutím se aspoň s korektorskými postřehy:-)

    Moc se mi líbí kvalita textů, a to jak na samotných stránkách, tak v blogu.

    Pokud bych měl hledat hnidy, zkusil bych na statických stránkách vychytat jednopísmenné předložky a spojky na koncích řádků (nacpat tam pevné mezery) a na patřičných místech nahradit spojovníky pomlčkami.

  • grobe
    28. 01. 2008 / 17:20

    Dovolil bych si spíše zkritizovat váš přístup k zájemcům o služby: napsal jsem zprávu přes webový formulář, ve které jsem formuloval zájem o spolupráci (spolupráce na tvorbě eshopu pro B2B), odpověděl mi pan Špinar, že weby neděláte, že jste konzultační firma, žádný další zájem o informace. Odpověděl panu Špinarovi, že máme zájem o spolupráci v oblasti konzulatce :-). Na zprávu se již neráčil ani odpověděť. Hodnotím to jako, že jste odborníci v oblasti, kterou publikujete, obchodně jste nedozráli. Pokud byste potřebovali poradit, jak lépe pracovat s důvěrou zákazníka, můžete mne kdykoliv kontaktovat, mám totiž opačnou zkušenost z jednou známou firmou, dal bych vám na ni kontakt.

  • Pavel
    28. 01. 2008 / 17:38

    http://www.h1.cz/reference Nadpisy „Projektová příprava nového webu“ vypadají klikací ač nejsou. Dojde ke zvyrazneni (ve Firefox)

    http://www.h1.cz/seo z textu se nedostanu na podkapitoly, musím volit pravé menu. Ale asi je záměrem.

    http://www.h1.cz/publikujeme

    • Firemní weblog NaH1 – vede na „jiny“ web, muze mast
  • Marty
    28. 01. 2008 / 17:50

    Líbí: texty, rozvržení informací, publikační činnost.

    Změnil bych: menu (vysouvací se mi zdá jako dobrý nápad) a více informací z oboru v rámci publikační činnosti.

    Shrnuto: těším se na nový čerstvý design.

  • Sed
    28. 01. 2008 / 17:55

    Rozhodně bych neměnil slogan, ten je výstižný, trefný a zajímavý/originální (avšak pavučina mi zrovna asociace s bludištěm moc nevyvolává). Dále si myslím (podobně jako [1]), že vysouvací menu by bylo dobrou volbou pro urychlení práce na webu. Trošku širší layout by také neuškodil. „Aktuální akce H1.cz“ by dle mého mohli mít trošku specifičtější pozici, než-li mají doposud. A poslední, na co bych upozornil, by bylo menu na stránce „Poradenství“, jenž se svými dalšími podstránkami (např. Rozbor SEO, Analýza klíčových slov a Link building k Optimalizace pro vyhledávače) nepůsobí příliš přehledně, možná by to chtělo více odlišit, než jen odsadit od okraje.

    To by bylo asi tak vše. Snad jsem byl nějak přínosný. Jinak se mi web velice líbí (a vždy líbil), ovšem na redesign se moc těším – a očekávám hodně…

  • Nill
    28. 01. 2008 / 17:57

    Ať je okamžitě jasno, v záhlaví bych uvedl čím se zabývaté – poradenství, analýzy, vzdělávání.

    Slogan „Objevte nejkratší cestu bludištěm internetového byznysu!“ je ohrané klišé, podobnné už jsem četl mnohokrát.

    Layout by to chtělo flexibilní, aby využil vyšší rozlišení, informací máte na webu dost.

    Zveřejňujte přímo na H1.cz upoznornění na progresivní webové trendy, nebo zajímavé projekty. Žádné blogování ale suchá fakta. Potenciální klienty to třeba inspiruje k poptávce. Boxík s upoutávkami na titulku.

    Jsem taky pro zajímavější grafiku, hlavně ale necpěte do záhlaví fotky byznysmenů zasněně koukajících na rostoucí křivku grafu :).

  • Petra
    28. 01. 2008 / 20:59

    Není to trochu zbytečné? Přeci jen co si pamatuju plánujete nový design už od spuštění webu a pořád nic :-) Fakt je, že to vypadá jako hezký blog, což se dalo tolerovat, když byl potřeba rychle web, ale teď už to trvá dlouho. Na druhou stranu si nemyslím, že vám prodává zrovna web (možná až na školení, ale ta máte na webu řešená myslím výborně).

    Takže abych přidala nějaký ten tip: Nenechte si do toho kecat čtenáři blogu :-) Vždyť to ani nejsou typičtí uživatelé vašeho webu.

  • Antonín Daněk
    28. 01. 2008 / 22:24

    Tak teda nevim co to tady všichni zkouší, ale rád bych přidal nějaký ten oubjektivní názor.

    Ten web je naprsto škaredej a zastaralej. Vůbec nechápu, jak se na to může někdo koukat, ba dokonce proč takový weby vůbec nebanujou rovnou na DNS. Tak doufám, že vám můj názor pomohl při realizaci nového webu. Nebojte, až to zbastlíte dohromady, přijdu zas. :))

    P.S.: Bý vámi, vůbec bych se nestyděl použít FrontPage.

  • Nill
    28. 01. 2008 / 23:01

    Petra: a proč jim teda do toho kecáš Ty ?:)

  • dgx
    29. 01. 2008 / 08:37

    Myslím, že to je velmi dobrý web, takže to budou asi jen drobnosti.

    • Web působí malinko přeplácaný informacemi, takže bych možná zredukoval duplicity, když levý a pravý sloupec obsahuje totéž (http://www.h1.cz/nastroje). Je i trošku matoucí, pokud obsahuje jen skoro totéž (http://www.h1.cz/onas)
    • na titulce vážně chybí vysvětlení činnosti (H1 je značka jazyka, H1.cz je značka odborného poradenství, nevím proč mi to říkáte, mě zajímá co děláte vy?)
    • určitě bych nepřidával žádnou nestandardní funkčnost (přepínače kdovíčeho)
    • webu působí chladně kvůli absenci fotografií. Nicméně je to lepší, než tam mít „potřásající si ruce“ nebo „vysmátí manageři s černochem uprostřed“.
    • jak upozornil Dalibor Behún [3], nepoužití Texy je vždy naškodu :-)
    • optické vzdušnosti webu by mohlo pomoci odstranění rámu (viz http://latrine.dgx.cz)
    • a pár úplných drobností: horní vodorovná navigace by mohla mít zvýrazněnou aktivní položku, i když jsem o úroveň níž; v logu by bylo lepší jinde používané „H1“ namísto „h1“; odkaz na RSS by měl mít dnes již standardní ikonku
  • karmi
    29. 01. 2008 / 10:12

    Daněk, vy byste měl dostat metál!, „nebanujou rovnou na DNS“, směju se tomu i po pěti minutách :)

  • Petra
    29. 01. 2008 / 11:18

    [11] Nill: No jednak jim do toho kecám jen tak maličko, a jednak to přece chtěli, tak to mají mít :-)

  • Nill
    29. 01. 2008 / 14:44

    Petra: no jasný, ale radíš, ať si do toho nenechají kecat od čtenářů a přitom mezi ty čtenáře patříš, to je trošku schíza :).

  • Jakub Hejda
    29. 01. 2008 / 16:58

    Ještě jeden tip: vyřešte nějak lépe patičku u krátkých stránek – http://www.h1.cz/aktuality/412 je taková useknutá

    Vidím, že řada komentujících má panickou hrůzu z černochů a manažerů :-)

    Petra napsala: „Nenechte si do toho kecat čtenáři blogu :-) Vždyť to ani nejsou typičtí uživatelé vašeho webu.“

    Zkuste se zeptat „typických uživatelů vašeho webu“ jak by měl nový web vypadat a vyleze vám z toho zaoblený, stínovaný fialový kočkopes plný fotografií černochů – prostě cool … no jako když pejsek s kočičkou vařili dort :-)

  • TonyK
    30. 01. 2008 / 01:18

    Podle mého názoru máte velmi dobře zpracovaný web. Jediné co mě jako uživatele rozčiluje je to, že web je dlouhá hubená nudle. 2/3 obsahu jsou tak skryty dole a musím pro ně zbytečně rolovat. Přitom na šířku je využita sotva polovina stránky.

  • Michal Blahut
    31. 01. 2008 / 16:07

    Týká se to tedy spíš blogu než hlavních stránek, ale když už tady někdo načal něco podobného, tak taky přispěju. ne že bych chtěl ocenění za nejlepší nápad a poděkování v nadpisu úvodní stránky… Ale strašně mě štve, když si u Vás chci vytisknout nějaký článek (a dělám to často) a kromě 2 A4 hodnotného texu mi k tomu vylezou z tiskárny další 3 se štítkama, rubrikama apod. Vždycky na to zapomenu :-(

  • Martin Snížek
    31. 01. 2008 / 16:55

    Díky všem za podněty, přiměly nás k zamyšlení. Vyjádřím se k některým z nich:

    „vysouvací menu by zpřehlednilo celkovou orientaci na webu“

    Já mám na to tento názor: http://www.snizekweb.cz/…amicka-menu/ Proto mě docela překvapilo, kolik lidí tu vysouvací menu zmínilo :-)

    „přidal bych přepínač šířky stránky“

    Tyhle přepínače nejsou moc dobrá věc, uživatelé obvykle nechtějí dělat návrhová rozhodnutí za vás. Ale nový web každopádně bude už lépe optimalizován na šířku 1024 pixelů a větší.

    „při tvorbě designu bych využil alespoň pár fotografií (lidi, předměty, atp.) toto je příliš šablonovité“

    My se jim vždycky snažili vyhýbat, je to v úvaze. Vysmáté manažery s černochem uprostřed ale určitě neplánujeme. :-)

    „připravit nejčastější požadavky ze kterých si zákazník vybere – aby nemusel dlouhé minuty formulovat své přání – které je asi dosti často podobné.“

    To je zajímavá možnost.

    ad [5]: Všechny popisované chyby plánujeme opravit.

    „Slogan “Objevte nejkratší cestu bludištěm internetového byznysu!” je ohrané klišé, podobnné už jsem četl mnohokrát.“

    Souhlas, taky bych to bludiště už neomílal.

    „Na druhou stranu si nemyslím, že vám prodává zrovna web“

    To je pravda. Ono jde spíš o to, aby web lépe prezentoval třeba naši publikační a prezentační činnost, více odpovídal naší firemní kultuře (tj. aby klienti snáze poznali, co jsme zač). Služby se prodávají jinak, ale web se u nich hodí jako referenční materiál (odkazy v mailech a tištěných materiálech). No a stránky se školeními by taky šly zlepšit :-)

    „Nenechte si do toho kecat čtenáři blogu :-) Vždyť to ani nejsou typičtí uživatelé vašeho webu.“

    To určitě, na názory uživatelů se nemá moc dávat, ale pro nás je to pouze jeden ze vstupů redesignu.

    „H1 je značka jazyka, H1.cz je značka odborného poradenství, nevím proč mi to říkáte, mě zajímá co děláte vy?“

    To změníme.

    „Web působí malinko přeplácaný informacemi“

    Právě navigační stránky jsou jednou z priorit redesignu.

    „nepoužití Texy je vždy naškodu :-)“

    Jo jo, svatá pravda. Pokud půjde narvat Texy do Drupalu, tak budeme jen rádi :-)

    „horní vodorovná navigace by mohla mít zvýrazněnou aktivní položku, i když jsem o úroveň níž“

    Kovářova kobyla… Ne, popravdě řečeno zrovna v této věci jsme doslova zajatci Drupalu, kteří mají nad vlastním webem jen omezenou kontrolu. :-)

  • David Špinar
    31. 01. 2008 / 19:08

    [18] Díky za připomínku, upravíme to.

  • Fred
    31. 01. 2008 / 19:45

    Marně jsem hledal co by se mi nelíbilo na h1.cz, sice jsem nic nenašel, ale přeci jen jsem tu měl problém. Když jsem chtěl napsat adresu tohoto blogu přímo do adresního řádku. Zkoušel jsem na.h1.cz i nah1.cz (volná), jediná cesta byla h1.cz → mapa webu → publikujeme → Firemní weblog NaH1. Možná by bylo dobré koupit doménu nah1.cz a spolu s neexistující subdoménou na.h1.cz obojí přesměrovat na blog.h1.cz.

  • Ondrej
    01. 02. 2008 / 02:13

    Mam jednu pripominku k onsite SEO Vaseho webu – marne jsem patral po meta znackach keywords and description. Drupal tyto meta znacky sice standardne nepouziva, avsak existuje vsak rozsireni nodewords ( http://drupal.org/…ct/nodewords ) pomoci ktereho se daji vlozit. Ukazka je videt napr. na http://www.finesoftware.us/

    Dale by me zajimalo jake mate zkusenosti s Drupalem – planujete ho pouzit i pro dalsi verzi webu?

  • Jan Tichý
    01. 02. 2008 / 10:13

    [22] Zkušenosti s Drupalem? No, řekněme, že rozporuplné :). Osobně bych se se mu rád propříště vyhnul, ale jednak nevím, jestli najdeme něco vhodnějšího, a jednak jsem zvědavý na nový Drupal 6, který by měl spoustu našich dosavadních problémů řešit.

    Co přesně použijeme pro další verzi webu, na to je teď ještě brzy, o tom se dá bavit, až budeme mít na hromadě požadavky na nový web a jeho funkční specifikaci.

    Co se týká kandidátů, mezi kterými budeme vybírat, v současné době to vidím na Drupal, Joomlu, CMS Made Simple, v krajním případě výrazně přiohnutý WordPress.

  • dgx
    01. 02. 2008 / 14:06

    [22] „marne jsem patral po meta znackach keywords“ – vždy mě překvapí, jak někteří lidé používají webové stránky :-)

  • Ondrej
    01. 02. 2008 / 17:34

    [23] Vyber systemu, na kterem web bezi povazuji za hodne dulezite rozhodnuti – ostatne i Martin Snizek to podrobne rozebira ve sve bakalarce v kapitole 7.2 na strane 40 ( http://www.snizekweb.cz/…esneho-webu/ ). Hotove CMS systemy usetri praci s programovanim a pokud jsou navic open source, tak zarucuji urcity standard, moznost nevazat se na jednoho dodavatele, ci usetrit dlouhodobe naklady na vyvoj a udrzbu. Clovek sice muze ztratit urcitou flexibilitu, ale vetsinou jsou to malickosti, ktere se daji ignorovat v porovani s vyhodami, ktere takovy CMS prinasi. Proto by me zajimalo, jestli by bylo mozne zminit jake konkretni problemy jste meli s Drupalem (mozna i par obecnych postrehu tykajicich se teto problematiky), ktery je povazovan za jeden z nejlepsich open source CMS ( http://www.packtpub.com/…ce-cms-award ). Vyplati se Vam opradu prejit na jiny system?

    [24] „Normalni“ navstevnik se asi na html kod moc nediva, ale pro ty co se zabyvaji webdesignem to muze byt obcas zdroj inspirace jak se daji docilit urcite veci… Navic sam pouzivam Drupal pro nekolik svych projektu a vim, ze Drupal standardne nepouziva dulezite SEO tagy jako keywords a description. Proto jsem se chtel podivat jak to resi profici (H1.cz), kteri se SEO primo zabyvaji:-). A dost me prekvapilo ze to neresi vubec. Napada me jen ze ziskavani novych navstevniku z webu neni pro H1.cz takova priorita (?!) jako prezentace pro stavajici zakazniky a ze nove zakazniky ziskavaji prevazne z jinych zdroju nez z webu.

  • Martin Snížek
    01. 02. 2008 / 17:43

    „nove zakazniky ziskavaji prevazne z jinych zdroju nez z webu.“

    Tak to opravdu je, řekl bych že SEO služby nejsou zrovna typickou komoditou vhodnou pro prodej pomocí SEO ;-) I když kus poptávky to samozřejmě udělá.

  • Jan Tichý
    10. 02. 2008 / 15:20

    [25] Aby mohl člověk Drupal efektivně používat, tak musí být programátorský geek a rozumět systému do detailu, viz například i článek http://www.vzhurudolu.cz/…em-pro-geeky včetně následné diskuze. Z pohledu uživatele neprogramátora má ze všech CMS široko daleko nejhorší ovládání, co se týká intuitivnosti a použitelnosti. V takto složitém systému je dost obtížné najít jakoukoliv chybu, například nám bezdůvodně několikrát sám kaskádovitě promázl půlku databáze a dohledat, kde a proč se to děje, je v dostupném čase nemožné. A ještě zpátky k programátorskému hledisku a mému osobnímu názoru, je (stejně jako všechny ostatní dostupné CMS bez výjimky) od základu úplně špatně navržen.

    Jiná otázka ovšem jem jestli se nám opravdu vyplatí přejít na jiný systém. A jak jsem již výše jednou psal, v tomto okamžiku na to neumím odpovědět.

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné