Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Marketing Festival 2015

Nejočekávanější tuzemská událost v oblasti online marketingu splnila i ta největší očekávání. Marketing Festival letos dokázal, že si zaslouží pohár pro šampiona nejen na domácím hřišti, ale definitivně se zařadil mezi oborové akce světové úrovně.

Cyrus Shepard a Jindřich FáborskýPřivézt špičkový marketing do České republiky a nabídnout znalosti a zkušenosti z celého světa v naší kotlině. Takový byl hlavní cíl Marketing Festivalu. A povedlo se ho splnit. Na pódiu se vystřídali špičkoví specialisté ze všech koutů světa a v čele této marketingové invaze jako moderátor nestál nikdo menší než Cyrus Shepard.

Vedlejším efektem světovosti byla absence češtiny. S výjimkou hodinového bloku případových studií se kontinuálně hovořilo anglicky. Ten, kdo nerozuměl, mohl využít sluchátka s překladem. V hledišti jich ale bylo vidět méně než loni.

Úroveň přednášek byla vysoká a přínos maximální. Jen několik přednášejících šlo ve svém oboru tak hluboko, že oslovili pouze úzkou skupinu specialistů. Pestrá byla i paleta prezentačních stylů, stejně jako přehlídka anglických akcentů. A tady jsou stručné komentáře k přednáškám, které považuji za nejlepší.

Festival otevřel Oli Gardner svou prezentací o stavbě perfektní vstupní stránky. Perfektně zvládl skloubit analytická data s praktickými zkušenostmi a navíc je obalil vtipnou metaforou o sešívání Frankensteina z tisíců malých kousků. Mysticky zapůsobilo zjištění, že nejlepší umístění konverzního prvku je 666 px Přednáška Oli Gardneraod horního okraje. A nejlépe lidé reagují na texty, které obsahují 19× slovo „protože“. Mnoho účastníků se shodlo, že laťku, kterou nasadil první přednášející, už nikdo další nepřekonal.

Největší hvězdou letošního ročníku byl zřejmě Marty Neumeier, který představil svou novou knihu „The Brand Flip“. Zdůraznil, že zákazníci tvoří kolem značek „kmeny“ (skupiny fanoušků). Brand tedy není logo společnosti, ale kmen, který kolem jejích produktů žije. To oslnilo publikum stejně jako osobní vzpomínka, kterak málem zabil Steva Jobse.

Za zmínku stojí též pokročilé SEO tak, jak ho přestavil Dan Petrovic. Žádné zbytečné teorie, praktické postupy a zkušenosti. Zajímavé informace servíroval v takové kadenci, že bylo téměř nemožné stíhat poznámky. Především se zaměřil na detailní rozbor dat a klíčových slov. Pečlivě odděloval zrno od plev, aby nakonec získal jen příležitosti s největším potenciálem, který si navíc velmi snadno přepočítal na peníze, tedy reálný profit.

Přednáškový sál Marketing FestivaluVe výčtu nejlepších přednášek je třeba zmínit ještě Larryho Kima. Přinesl neotřelý pohled na budoucnost PPC a zdůraznil, že bychom se neměli omezovat jen na kliky a objednávky. Uvedl několik kreativních příkladů ze své praxe. Mimořádně inspirativní bylo užití PPC pro linkbuilding, tedy reklamní kampaň za 100 $, díky které dostal Larry nabídku na interview v televizi a byl přizván ke spolupráci s Facebookem.

Kromě odborného programu pořadatelé připravili i program společenský, který byl pro mnohé účastníky ještě důležitější než samotné přednášky a workshopy. Setkání starých známých, odborné diskuse, navazování kontaktů. Každý den končil večírkem, každý na jiném místě a v odlišném duchu.

Akce v Adam GalleryKromě obligátní Flédy plné hudby stojí za zmínku především (ne)ples v Adam Gallery. Návštěvníci se změnili na dámy a gentlemany. A networkovali, degustovali a debužírovali. Tento typ akce nebyl tak devastující a díky tomu bylo poslední den na první přednášce výrazně živěji než po obvyklých festivalových mejdanech.

Stručně řečeno – Marketing Festival 2015 byl skvělý. Pozitiv bylo tolik, že se mi žádná negativa nevybavují. Snad jen kdybychom dostali krásný notýsek a tužku tak jako v roce 2014.

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné