Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Kam kráčíš, SEO?

Podstata SEO se nemění, již roky. To ale neznamená, že se tento obor nevyvíjí. Momentálně vidím tři hlavní oblasti, kterým doporučuji věnovat pozornost: zapojení SEO do celkového marketingu s důrazem na „autorství“, komplexnější pohled na SEO přes analytiku a pokročilé využití „zákulisních informací“ od Google přes nástroj Google Webmaster Tools.

Autorství je budoucí buzz word

Význam a využití inboundu stále roste: jde o propojování svých webů s dalšími neplacenými marketingovými aktivitami (social, online PR, tvorba obsahu). Dle mého názoru toto vše obepíná jako spojující prvek „autorství“.

Silný autor jako odborník na určité téma má pro vyhledávače zásadní signál: kvalitní obsah netvoří kvalitní weby (čti domény), ale autoři. Tento přístup je u nás teprve na začátku, snažíme se autorství měřit a vyhodnocovat (Klout skóre či Author rank) a příliš nevíme, jak velký vliv má nyní na řazení stránek ve vyhledávání. Ale cítíte již nyní ten marketingový potenciál, tak jako já? Autorství se budeme zvlášť věnovat v dalším článku.

Přínos vyhledávačů měřte přes customer journey

Jak vyhodnocujete přínos SEO? Nárůstem návštěvnosti z vyhledávačů a přivedenými konverzemi? Není to málo?

Stále důležitější metrika je sdílený příjem z vyhledávačů. Tedy příjem, na kterém se podíleli návštěvníci z vyhledávačů (organic revenue v multichannelu). Tato metrika pomáhá lépe „číst“ přínos SEO. Stejně, jako u bannerové reklamy měříme zhlédnutí – „last view“, a ne proklik, tak v SEO není vhodné měřit pouze počet prodejů, kde SEO bylo na konci konverzní cesty („last click“ konverze). Na přínos vyhledávačů je třeba se dívat nejen jako kanál pro uzavírání objednávek, ale i jako na způsob, jak s člověkem navazovat kontakt (laterální klíčová slova) a podporovat ho v nákupu. Tedy jako nástroj, který se zapojuje do celé zákaznické cesty (customer journey).

U našich klientů vidíme případy, kdy SEO ovlivnilo jednou tolik konverzí, než které samo uzavřelo. Pokud toto víte, pochopíte přínos i „nekomerčních“ aktivit, jako je třeba tvorba poradny na webu.

Zákulisní informace v Google Webmaster Tools

Velmi zajímavým nástrojem, který má pro SEO velký přínos, je Google Webmaster Tools. Tento skvělý nástroj stále rozšiřuje nabídku svých služeb. Kromě informací k technickému SEO jsou zde vidět informace, které jinde těžko najdete. Díky počtu zobrazení, míře prokliku a průměrné pozici uvidíte, jak se vaše slovo a vaše konkrétní stránky „zapojují do hry“. Můžete zde pozorovat, jak se vaše úpravy Google líbí a zda na ně pozitivně reaguje.

Porovnejte si hledanost konkrétního slova v nástroji Google AdWords s počtem zobrazení v Google Webmaster Tools. Vykrýváte většinu hledání? Která slova mají největší potenciál pro zvýšení návštěvnosti? Jak se vyvíjí počet zobrazení a CTR konkrétních slov a stránek?

SEO dospívá

Práce s technickým SEO se nemění, ale kvůli rostoucí konkurenci se zvyšuje pracnost. Vyhledávače zmoudřely, lépe se o obsahu rozhodují, ale stále je to hra o obsahu a slovech. Jak jsem již psal, SEO podle mne dospívá. Již dávno nestačí být „poučeným ajťákem“ ani „člověkem na SEO“. Je třeba mít přesah do celého online marketingu, respektive mít komplexní marketingové a obchodní znalosti.

Potřebujete poradit? Podívejte se na nabídku našich SEO služeb a napište nám na: info@h1.cz.

 Autorem článku je Michal Krutiš.

  • Marek Lecián
    23. 05. 2014 / 09:40

    „Stále důležitější metrika je sdílený příjem z vyhledávačů. Tedy příjem, na kterém se podíleli návštěvníci z vyhledávačů (organic revenue v multichannelu)“ A jestli se nepletu, tak H1.cz vytvořené názvy již existujících definic lze nazvat i původními jmény, třeba Součet hodnot asistovaných konverzí a hodnot konverzí po posledním prokliku nebo přímé interakci, z organického vyhledávaní. (Konverze>Cesty s více kanály>Asistované konverze) Je to správně ? :) Osobně se mi zdá více vypovídající Konverze po asistujícím nebo posledním prokliku či přímé interakci.

    • Michal Krutiš
      26. 05. 2014 / 11:39

      Dobrý den, Marku, zmíněná metrika je Konverze>Cesty s více kanály>Nejčastější konverzní trasy a zde si pak vyfiltrujete pouze „Neplacené vyhledávání“. Oproti vámi zmiňovanému reportu Asistovaných konverzí se vám dohromady započítávají jak last click konverze, tak asistující konverze.

      • Marek Lecián
        26. 05. 2014 / 12:05

        Ahoj. Ona tam jsou stejná data ;) jen tam jsou oddělení asistované konverze a last klik , jako dva sloupečky (zase se ale nemusí filtrovat) a k tomu poměr, Vlastně jde jen o pohledy na stejnou věc, záleží v jaké podrobnosti dat které chce analytik získat. V mém pohledu je vidět i poměr zapojení kanálu do marketingového mixu, zatím co tvůj dávám spíše jednoduší sumu.

  • Peter adwords
    25. 07. 2014 / 16:20

    Seo už nieje to čo bývalo. že stačilo par odkazov KW slovo spomenuť v texte 7 krát a hotovo. Google už zahrna tolko faktorov že časom už ani nebude možne umelo posuvať weby vo vyhladávaní.

    • Michal Krutiš
      29. 07. 2014 / 17:30

      Peter, pokud byste měl pravdu, tleskal bych. Až/jestli dokáže vyhledávač mít na prvních místech pro mne ty nejrelevantnější stránky, které existují, bude to velký úspěch. Pak bude stačit dělat nejkvalitnější weby a bude vyhráno. :)

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné