Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Jak se "vaří" profesionální firemní Twitter

Naše společnost zvítězila ve velkém průzkumu Lupy o používání Twitterufirmami v České republice, což nás pochopitelně velmi potěšilo. V tomto článku bychom vás rádi nechali nahlédnout pod pokličku využívání Twitteru v H1.cz a pomohli tuto sociální síť ovládnout stejně dobře. Věřte, že to však chce velké úsilí. Využití Twitteru v marketingu je stále častější a pro některé společnosti a obory je tato komunitní síť dokonce přínosnější než Facebook. Zatím však není mnoho českých firem, které by si to uvědomily. Lupa jich našla jen 69. Předpokládáme, že se jejich počet rozšíří, protože pro mnohá odvětví v sobě Twitter skrývá velký potenciál.

Nejprve zjistěte, co vám Twitter nabízí

V H1.cz bereme Twitter nejen jako prostředek pro vlastní propagaci, ale tato síť je pro nás také zdrojem zpětné vazby a rozšiřování vlastního know-how. Twitter nám též pomáhá sledovat trendy na trhu, aktivity konkurence a zájmy naší cílové skupiny.

Nachází se na Twitteru vaše cílová skupina?

Je jasné, že Twitter není pro každého. V H1.cz máme tu výhodu, že právě naše cílová skupina (technicky zdatnější lidé, marketéři, internetoví publicisté a další) ho používá velmi hojně. Mnoho firem se při rozhodování zda využívat Twitter pro podporu svého podnikání zarazí na tom, že jejich potenciální zákazníci tuto službu příliš nevyužívají. V některých případech je to opodstatněné, ale než nad Twitterem zlomíte hůl, podívejte se, zda tam nenaleznete jiné pro vás přínosné uživatele. Mohou to být například studenti vašeho oboru, pro které budete vzdělávací autoritou a kteří vám na oplátku pomohou vlastními znalostmi, upozorněním na nové trendy a feedbackem. Do budoucna se z nich třeba stanou vaši zaměstnanci. Mohou tam být také vaši přímí či nepřímí konkurenti, potenciální B2B partneři, zahraniční firmy s podobným zaměření. Ti všichni pro vás mohou být zdrojem know-how, nových kontaktů a inspirací pro vaše další aktivity v podnikání.

Co dělat na Twitteru?

Každý uživatel se na Twitteru chová trochu jinak, ať jsou to soukromé osoby, nebo firmy. Co děláme my? Především publikujeme vlastní zprávy (tweety). Odkazujeme na nové příspěvky na našem blogu a webu, informujeme o nových službách a produktech, občas se také podělíme o radost z našeho úspěchu. Ale také se ptáme svých „přátel“ (followerů) na jejich názory, žádáme o radu, nabízíme spolupráci. V neposlední řadě zprostředkováváme našemu publiku „něco extra“, a to například ve formě cenných znalostí a zkušeností. Mimo vlastní publikace také odpovídáme na zajímavé tweety našich followerů a pomocí funkce retweet upozorňujeme na jejich zajímavé příspěvky. Při vyšším počtu sledovaných odběratelů je náročnější sledovat všechny jejich tweety, a proto máme vytipovaný užší okruh followers, jejichž publikace sledujeme více než ostatní.

Vyhodnocování vlastních aktivit na Twitteru je důležité

Používáme-li Twitter aktivním způsobem, měli bychom také sledovat efektivitu své činnosti. Twitter sám to sice neumí, ale existuje řada nástrojů a zdrojů statistik, které nám dohromady poskytují detailní obrázek o tom, jak si vedeme. Pro sledování návštěvnosti ze zdroje Twitter používáme Google Analytics. Za důležité považujeme nejen počty návštěv, ale i jejich relevanci. [caption id=„attachmen­t_2586“ align=„aligncenter“ width=„480“ caption=„Google Analytics – statistika návštěvnosti Twitter H1.cz“]Google Analytics -  statistika návštěvnosti Twitter H1.cz[/caption] Google Analytics – statistika návštěvnosti Twitter H1.cz. Sledujte nejen počet návštěv ze zdroje Twitter, ale i jejich relevanci. Kolik stránek prohlížejí? Kolik času tráví na vašem webu? Díky on-line statistikám, jako je například Twittercounter­.com, máme k dispozici přehled o nárůstu počtu followerů našeho profilu a další zajímavé údaje. Pomocí těchto statistik hodnotíme účinnost aktivit pro získávání nových followerů. [caption id=„attachmen­t_2590“ align=„aligncenter“ width=„480“ caption=„Twit­tercounter.com – statistika nárůstu Followers na Twitteru H1.cz“]Twittercounter.com - statistika nárůstu Followers na Twitteru H1.cz[/caption] Twittercounter­.com – statistika nárůstu followers na Twitteru H1.cz Naše nejoblíbenější zkracovátko pro uveřejňování odkazů v rámci tweetů je bit.ly. Mimo jiné nám umožňuje sledovat proklikovost těchto odkazů a počet retweetnutých zpráv. Víme tedy, co se našemu publiku líbí a co mu stojí za to nadále posílat. [caption id=„attachmen­t_2592“ align=„aligncenter“ width=„480“ caption=„Přehled retweetnutých zpráv Twitteru H1.cz“]Přehled retweetnutých zpráv Twitteru H1.cz[/caption] bit.ly – výpis retweetnutých zpráv Twitteru H1.cz Desktop klienti nám pomáhají odhalit, jak se o nás na Twitteru mluví. Používáme například TweetDeck a jeho funkci Search pro zvolená klíčová slova. Podobné aplikace umožňují i sledování retweetů. [caption id=„attachmen­t_2594“ align=„aligncenter“ width=„321“ caption=„Výsledky TweetDeck Search na KW H1.cz“]Výsledky TweetDeck Search na KW H1.cz[/caption] Výsledky TweetDeck Search na klíčové slovo H1.cz Na závěr bych ráda uvedla osobní radu, která plyne z mé praxe při používání Twitteru. Vždycky je dobré, když firemní profil na Twitteru spravuje jeden hlavní správce, ale opravdu zajímavý a pestrý obsah nejlépe získáte tak, že do svých twitterových aktivit zapojíte i další kolegy a spolupracovníky. Jednoduše je požádejte, aby vám zasílali, cokoliv jim připadá zajímavé a relevantní pro zveřejnění. Sami pak podle svých zkušeností a střízlivého úsudku vybírejte, co pustíte do světa. A co vy? Využíváte Twitter v rámci svých marketingových aktivit? Budeme rádi, když se s námi podělíte o své zkušenosti a tipy, jak těžíte z potenciálu jeho expandující komunity.

Autorem článku je Michaela Vorlová. 

  • Jan Brašna
    25. 09. 2009 / 15:49

    Nezvažovali jste CoTweet?

  • Petr Stohwasser
    25. 09. 2009 / 17:44

    Dnes se dělá věda z každého … Nestačí napsat „Nepiště hovadiny a svůj post si před odesláním přečtěte (zamyslete se nad ním).“?

    Respektive, je v článku nějaká informace, kterou by každý, alepoň trochu uvažující, člověk nevěděl?

  • Jindřiška Kleknerová
    25. 09. 2009 / 22:14

    Pro mě tam byly nový informace. A jsem „aspoň trochu uvažující člověk“.

  • Martin
    25. 09. 2009 / 23:17

    To Petr Stohwasser – clanek byl rozhodne uzitecnejsi nez tvuj komentar. Divim se, ze neni vymazan (myslim ten komentar:-)…

  • faborio
    26. 09. 2009 / 18:57

    Uzitocny clanok a radost sledovat H1.cz na twitteri.

  • Ivan
    27. 09. 2009 / 21:19

    S Twitterem se roztrhl pytel. Kromě Lupy se o něm zmiňuje i www.chcivydelatpenize.cz, kde je k němu zajímavá anketa.

  • Jano
    02. 10. 2009 / 14:11

    Mne sa príspevok tiež páčil. S Twitterem jen začínám. A určite si minimálně pozriem spomýnané aplikácie. Zatial som poznal jen bit.ly.

  • Miroslav Sázovský
    04. 10. 2009 / 12:05

    Děkuji za informace, uvažuji o využívání Twitter pro podobný druh podnikání jako máte vy, ale v jiné oblasti. Stavební sklo v praxi – školení, semináře, konzultace, odborné přednášky, atd. Vaše stránka mi je inspirací a dobrým zdrojem informací.

  • Petr
    13. 11. 2009 / 17:33

    Twitter je zatím takogé nedochůdče. Zkuste do zprávy napsat slovo s dlouhým A, např. Bruntál. A pak vyhledávejte onen Bruntál. Se zlou se potážete …

  • Franta
    23. 10. 2012 / 15:30

    funguje to už na diakritiku?

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné