Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Google Insights jsou minulostí, spojily se s Google Trends

Minulý týden Google spojil dva nástroje, které by každý, kdo se zabývá SEO, měl využívat: Google Trends nyní převzal funkce z Google Insights. Tento nástroj naleznete už pouze na společné adrese www.google.com/trends.

Google Trends zároveň prošly kompletním redesignem. Nový vzhled připomíná hlavní stránku Google. Je vytvořen kompletně v HTML5, výsledky je tedy možné zobrazit i na mobilních zařízení, konečně bez otravného scrollování. Stále je možné:

  • porovnat až 5 klíčových slov a 5 období,
  • vyhledat přesnou frázi pomocí uvozovek, například „zimní pneumatiky“,
  • vyhledávat související výrazy najednou  pomocí znaménka plus „zimní pneumatiky + "letní pneumatiky“,
  • použít minus pro vyloučení daného výrazu pneumatiky -levné.

Pěkný příklad měnících se trendů vyhledávání naleznete při zadání slova facebooku a porovnání 5 předešlých let. Je zde vidět, jak se měnilo chování uživatelů. Na začátku hledali, jak se na tuto síť přihlásit, poté vyhledávali Facebook chat, následně jak používat smajlíky a nakonec se zajímali o konkrétní aplikace a hry. Přehled “populárního vyhledávání” (tzv. Hot Trends) pro Českou republiku stále není dostupný. Pro USA je k dispozici už od počátku. Nyní je rozšířeno také pro Indii, Japonsko a Singapur. S výsledky je dále možné pracovat:

Oblastní zájem

Na mapě, či v textovém seznamu je možné zobrazit vyhledávání podle lokalizace. Čísla se pohybují mezi 1–100 a představují relativní objem vyhledávání. Hodnota 100 je nejvyšší počet hledání v daném období, 1 je nejnižší. Filtrace podle krajů není plně odpovídající. Internetoví poskytovatelé nemusí být vždy ve městě, kde bydlíte. Například poskytovatel internetového připojení H1.cz je v Ústí nad Labem.

Související dotazy

Seznam Související dotazy lze považovat za výpis frází v typu volné shody v Adwords, seřazený podle četnosti vyhledávání. Je možné taktéž zobrazit dotazy jejichž popularita je právě „Na vzestupu“. Je to výborný zdroj nápadů a inspirace, například pro psaní článků. 

Využívejte Google Trends pro SEO i PPC

Kdy tedy Google Trends využít? Máte klienta, který prodává výrobky? Který školí? Nezapomeňte prozkoumat Trends, odhalí vám sezónnost. Jste si jisti, kdy sezóna pro daný produkt začíná? Víte, že pro zimní pneumatiky už v září? Ujistěte se již nyní, že jste začátek zimní sezóny nezaspali.

Jiří Leinveber

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné