Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Buďte autoritou v oboru i pro Google!

I díky sociálním sítím jsme začali ustupovat od anonymity na internetu a začali jsme odhalovat svou pravou identitu. Stejnou cestou se před nějakou dobou vydal i vyhledávač Google a začal autory publikující obsah na internetu motivovat k tomu, aby vystupovali pod svým jménem a profilem. Důvod je jednoduchý: uživatelé přirozeně více důvěřují obsahu od konkrétního člověka.

Autorství jako signál posílí

Autorství je trend, který bude nabývat na důležitosti i pro SEO. Víme zcela jistě, že vyhledávače nyní zohledňují autoritu domény a kvalitu zpětných odkazů, které na ni vedou. Na základě těchto informací se snaží určit důvěryhodnost konkrétní domény při sestavování výsledků vyhledávání.

Autorství pak je jeden z dalších signálů, který ať už dnes, nebo v budoucnu, bude patřit mezi další důležité signály pro vyhledávače. Nebude záležet jen na tom, zda máte na své doméně kvalitní a zajímavý obsah, ale i na tom, kdo ho napsal. A obráceně, pokud autor publikuje na mnoha různých místech, vyhledávače jeho obsah identifikují a přiřadí mu vyšší hodnotu. Tedy pokud na vaší doméně publikuje článek autor, který má vysoké renomé, můžeme předpokládat, že autorita vaší domény stoupne na základě tohoto signálu.

Jak si vybudovat auru silného autora?

1. Publikujte často. Čím více budete publikovat kvalitní obsah, tím dříve získáte důvěru a autoritu. Zaměřte se na tvorbu unikátního obsahu, který sice vyžaduje hodně času a úsilí, ale jste přesvědčeni, že bude úspěšný.

2. Publikujte na více webech zároveň. Nesou­střeďte se jen na kvalitu výstupu autora, ale i na místa, kde je tento obsah publikován. Takto si můžete vybudovat důvěru i na stránkách, které nepatří vám.

3. Propojte obsah autora s Google+ profilem. Google autorům poskytuje platformu pro verifikaci jejich obsahu publikovaného na konkrétních doménách – Google Authorship. Centrálním bodem Authorshipu je Google+ profil, jehož pomocí propojíte všechny svoje publikované články.

Obsah autora s G+ profilem

Důkazem propojení pomocí rel=”author” je zobrazení fotky Google+ profilu autora ve výsledcích vyhledávání. Takový výsledek je pro uživatele zajímavější a zvýší se šance, že na něj klikne.

Na našem blogu H1.cz máme označen Authorship pomocí odkazu na Google+ profil autora článku, který najdete v dolní části stránky pod komentáři. Způsobů, jak propojit obsah s profilem, je několik, konkrétní příklady naleznete v nápovědě Google.

Mezi klienty H1.cz, kterým jsme doporučili implementaci Google Authorshipu, patří například Jano­šík.czAskle­pion.czAbra­.eu nebo Acti­ve24.cz.

Příklad Authorshipu

Ukázka nasazení Google Authorship našeho klienta: propojení webu Asklepion.cz s jeho majitelem panem Romanem Šmuclerem

4. Buďte aktivní na Google+Trávíme spoustu času na Facebooku a Twitteru a mnozí z nás síť Google+ odsuzují.  Jak se ale ukazuje, Google+ začíná mít čím dál tím větší vliv na SEO, a to je dobrý důvod, proč ho nepřehlížet. Sdílejte na svém Google+ profilu obsah, přidávejte si uživatele do kruhů, připojte se do skupin a zúčastňujte se hangoutů. Inspirujte se například naším firemním profilem na G+.

Tip: vaše profilová fotka z Google+ se bude zobrazovat ve výsledcích vyhledávání, a proto je důležité vybrat si tu správnou. Studie Cyruse Sheparda z Mozu ukazuje, že výběr správné profilové fotky dokáže zvýšit návštěvnost až o 35 %, což je docela vysoký nárůst vzhledem k takové malé změně.

Dá se předpokládat, že vyhledávače, myšleno Google, budou ale umět identifikovat autora a jeho obsah i jinak, než pouze přes Google+.

Jak zjistím, že jsem dobrý autor?

Dobrý autor buduje tematicky zaměřený obsah, který lidé čtou, komentují ho a odkazují na něj. Zároveň můžete sledovat i další signály a statistiky o svém autorství.

Author Rank

S pojmem Author Rank se setkáváme již delší dobu. Google ho podle mnohých dohadů začíná implementovat do svého algoritmu jako hodnotící signál. Účelem Author Ranku je určit hodnotu kvality a odbornosti autora v rámci konkrétních oborů a témat. Existuje nástroj Author Rank Checker, který se snaží odhadnout konkrétní číslo na základě autority domén, na kterých konkrétní autor publikuje.

Statistika autora v Google Webmaster Tools

Jednou z testovacích funkcí Google Webmaster Tools jsou Sta­tistiky autora. Sledujte tato data, abyste mohli z Google Authorshipu vytěžit co nejvíce. Najdete zde data o zobrazení a proklicích na obsah, který jste vytvořili, resp. označili Authorshipem. Takto můžete zjistit, které příspěvky byly nejpopulárnější a pro uživatele nejzajímavější.

 Statistiky vyhledávání

Statistiky vyhledávání pro stránky, na kterých je nasazen Google Authorship

Klout skóre

Dobrým autorem neznamená být aktivní pouze na webech, ale i na sociálních sítích. Existuje nástroj Klout skóre, který (když propojíte všechny svoje sociální sítě) vám poskytne data o vašich nejpopulárnějších příspěvcích, ať už na Facebooku, Twitteru, Instagramu, či ostatních sítích. Na základě této analýzy zjistíte, jaký obsah zajímá vaše přátele a followery, a dokážete tomu přizpůsobit další publikační činnost. Takový obsah bude s větší pravděpodobností sdílený a pomůže vám budovat si své jméno autora.

Zajímavým Klout skóre na českém internetu se může aktuálně pochlubit například Josef Šlerka (Klout skóre 72), David Špinar (Klout skóre 55)Marek Prokop (Klout skóre 64)Marek Bačo (Klout skóre 60).

Vývoj Klout skóre

 Příklad vývoje Klout skóre na základě aktivity na sociálních sítích

Budoucnost autorství

Sice nyní nevíme, zda a jak dnes vyhledávače berou autorství v úvahu při sestavování výsledků vyhledávání. Ale vidíme, že právě tudy vede důležitá cesta, na kterou je třeba se vydat. Autorství může v budoucnu hrát důležitou úlohu při určování hodnoty obsahu, a proto slogan „budujte kvalitní obsah“ začíná dávat větší smysl s dodatkem „budujte kvalitní obsah spolu s důvěryhodnými autory.“

Nečekejte na dobu, kdy začne být dobrým autorem vaše konkurence, a začněte budovat autorství již dnes.

Potřebujete poradit? Podívejte se na nabídku našich SEO služeb a napište nám na: info@h1.cz.

Autorem článku je Matúš Pavliščák

  • Martin Vinš
    21. 05. 2014 / 10:24

    O Klout score Davida Špinara a jiných šéfů marketingových agentur jsem něco napsal : ) http://www.martinvins.cz/…line_27.html

  • Zbyněk Buřival
    21. 05. 2014 / 11:39

    Autorství je sice prima, ale jelikož ho Google používá k další důkladné analýze mého soukromí, tak ani náhodou. Málokdo si uvědomuje jak moc věcí z něho onen úžasný Authorship vydoluje. Aby v SERPu vedle mých článků pokaždé visel ještě můj obličej, díky nechci… jsou i jiné způsoby jak si budovat důvěru a reputaci.

    Řečičky google o kvalitním obsahu prokazatelně nefungují, bez nepřirozeného odkazového profilu (tedy posíleného řádným linkbuildingem) můžete mít sebelepší obsah a jednoduše ho bude Google spokojeně měsíce ignorovat, zatímco budou na prvních stranách spameři a agregátory kradeného obsahu… že by byla někde chyba?

    • Matúš Pavliščák
      21. 05. 2014 / 19:23

      Dobrý deň,

      mohli by ste prosím špecifikovať, ako Google analyzuje vaše súkromie vďaka použitiu Google Authorshipu? Rovnakým prístupom môžeme tvrdiť, že Google Analytics nám tiež narušuje súkromie.

      S pozdravom, Matúš Pavliščák

  • Zbyněk Buřival
    21. 05. 2014 / 20:08

    Matúš: Že Google používá data z Analytics, AdSense i Gmail „k personalizaci služeb“ (tedy vytváření velmi podrobného osobního profilu) bylo několikrát výslovně zmíněno i pracovníky Google, dokonce mám dojem že jeden z nich byl autorem skandálního výroku ohledně emailu že „…uživatel snad v dnešní době nemůže očekávat, že jeho email je soukromý…“. Je naprosto naivní se domnívat, že se tento profil nedoplní i o Authorship, což je mimochodem velmi efektivní nástroj jak zjistit něčí postoje, názory, rozkrýt taktiky interního odkazování, doplnit si data nezjistitelná z GWT nebo AdSense atd. Bonusem Authorshipu je třeba povinnost nahrát fotku, takže pak není problém pomocí algoritmů pro poznávání tváří spojit uživatele s dalšími daty a můžeme pokračovat…

    • Matúš Pavliščák
      22. 05. 2014 / 00:36

      Google Authorship funguje na princípe prepojenia osobného Google+ profilu. Je len na vás, či máte záujem využívať túto sociálnu sieť resp. chrániť svoje súkromie.

  • Pavel Lasák
    21. 05. 2014 / 20:52

    Máte nějaké informace jak údaje z nástroje Author Rank Checker jsou objektivní?

    • Matúš Pavliščák
      22. 05. 2014 / 00:39

      Osobne Author Rank Checker testujem a aktuálne zbieram rôzne data. Nakoľko neexistuje žiadny podobný nástroj je momentálne ťažké určiť relevantnosť týchto údajov.

  • Michal Janík
    22. 05. 2014 / 00:27

    Dobrý den Matůši. Jaký je váš názor na vztah Google Autorship a ochrany soukromí autora, resp. ochrany jeho osoby jako takové. A to v delším horizontu, řekněme s dopady do cca 10 – 20 let.

    Pro kontext si dovolím uvést např.: http://www.spir.cz/…ojime-googlu

    Děkuji.

  • Martin Kohout
    22. 05. 2014 / 10:44

    V tom Checkeru mám 5,51, to je málo nebo hodně??? Ne, dělám si srandu. Osobně mi je úplně putna, kdo co má za skóre. Klout jsem také využíval (dnes jdu však jiným směrem), je to komplexní nástroj, co se honění ega týče. Uvažovat o nějakém číslu v dnešní době nemá smysl, důležitější je branding a otevřenost.

    • Matúš Pavliščák
      26. 05. 2014 / 11:25

      Z môjho pohľadu nezávisí na konkrétnom čísle, ale na jeho vývoji a tendencii. Na základe tejto analýzy môžete posúdiť či publikujete správny obsah na správnych doménach.

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné