Změny v Site Targeted kampaních Google AdWords
Nedávno došlo v českých účtech AdWords ke dvěma změnám v Site
Targeted kampaních. První je spíše „kosmetická“ a týká se pouze
úpravy názvu Site Targeted na Placement Targeted. Druhá pak přináší novou
možnost způsobu platby a měla by pomoci inzerentům k ještě větší
efektivitě jejich reklam cílených na konkrétní stránky a lepší kontrole
nad jejich náklady.
Site Targeted nyní nově jako Placement Targeted
První novinkou, která je v účtech AdWords aktivní od dnešního dne, je
změna názvu u Site Targeted kampaní. Ty se od dnešního dne „pyšní“
názvem Placement Targeted, který lépe vystihuje vývoj
těchto kampaní od jejich spuštění v roce 2005. Placement Targeted, neboli
česky cílení na umístění,nyní reflektuje to, že se již
nějakou dobu dá cílit nejen na celé webové stránky, ale také na
jednotlivé podsekce stránek, a při cílení dokonce můžete vybrat
i konkrétní reklamní jednotku AdSense, na které se chcete reklamu
zobrazovat (například „vpravo nahoře“).
CPC platba u Placement Targeted
Významnější změnou je pak nový způsob platby. Byla totiž
spuštěna možnost CPC platby za
Placement Targeted (dříve Site Targeted) kampaně. Stále však funguje
i starší model CPM, kdy si
inzerent může zvolit maximální cenu za tisíc zobrazení svého inzerátu na
obsahových stránkách. Nyní se tedy každý může rozhodnout, jakým
způsobem za své kampaně bude platit. Nastavení CPC platby u starších
kampaní lze jednoduše upravit v nastavení kampaně. Platba CPC by mohla ze
své podstaty být vhodnější pro ty, kteří chtějí mít nad svými
náklady dokonalou kontrolu a vědí, kolik si mohou dovolit platit za každý
proklik a akci. Oproti tomu způsob CPM je vhodný například pro zavádění
nových výrobků a podporu značky. Samozřejmě vždy záleží na zvoleném
umístění a specifiku inzerovaného produktu, služby, nebo značky. Pro
zjištění nejvýhodnějšího způsobu platby je dobré vyzkoušet obě
varianty a kampaně poté porovnat.