Máte projekt s cílovou skupinou ve věku do 35 let a ještě jste jej
nezkoušeli propagovat pomocí reklamní kampaně na Facebooku? Je nejvyšší
čas začít! Podle našich zkušeností přináší inzerce na Facebooku
významný dodatečný zdroj zisků i zvýšení zájmu o váš produkt či
službu. Přitom začít je jednoduché. Stačí si na Facebooku založit
účet, přečíst si nápovědu,
napsat reklamní text a nastavit limity pro zobrazování reklam.
Máte-li zkušenosti
s klasickými PPC systémy typu AdWords či Sklik, pak jste ve výhodě.
Systém totiž pracuje na podobném aukčním principu. Sami si určujete
maximální cenu za proklik a denní rozpočet a systém vaši nabídku zařadí
do aukce. Některé funkce jsou ale pro Facebook naprosto specifické.
Specifické funkce přinášejí řadu výhod
- Můžete oslovit obrovskou masu lidí ve velmi
krátké době.
- Díky interakci uživatelů se vaše sdělení může
šířit dále, již zcela bez vašeho úsilí.
- Uživatele, kterým se reklama zobrazí, si
můžete vybrat pomocí mnoha filtrů.
- Nemusíte vlastnit web, cílovou stránkou může být
i událost nebo stránka na Facebooku.
První reklamu si založíte snadno. Ale aby vám kampaň přinesla
ekonomický efekt, měli byste použít pokročilejší nastavení a od
začátku myslet na to, že výkon reklam budete chtít vyhodnocovat a
optimalizovat. Pro vaši úspěšnou inzerci vám nabízíme několik
doporučení, která se v praxi osvědčila.
Tipy pro úspěšnou kampaň:
1. Vyberte si vhodný předmět inzerce.
Tato fáze je klíčová, věnujte ji proto nejvíce času. Hledejte
odpovědi zejména na tyto otázky:
- Lze cílovou skupinu filtrovat podle věku, pohlaví nebo stavu
(ženatý/vdaná)?
- Je vaše cílová skupina mladší 35 let?
- Máte pro daný produkt nebo službu vyzkoušeno, že je konkurenceschopný
(například díky reklamní kampani v jiných médiích)?
Zní-li všechny odpovědi kladně, nemáte se čeho bát a můžete
směle pokračovat v nastavení.
2. Dejte si záležet na textu sdělení a výběru
obrázku.
Vaším prvořadým cílem je dosáhnout vysoké míry prokliku a zároveň
jasně a přesně definovat nabídku. Vysoká míra prokliku dokáže velmi
výrazně snížit náklady na reklamu. Vybírejte proto kvalitní a poutavé
obrázky a pište lákavé a originální texty. Vytvořte si pro každou
cílovou skupinu několik verzí inzerátu.
3. Měřte konverze.
Facebook sám neumí sledovat konverze. Ujistěte se proto, že máte pro
svůj web nastaveno sledování návštěvnosti a cílů pomocí jiného
nástroje (například Google Analytics).
4. Zajistěte si potřebná administrátorská práva.
Budete potřebovat administrátorské právo k Facebook stránce,
nebo události, pokud na ně cílíte. Bez těchto práv nebudete moci
do reklamy zakomponovat odkaz Staňte se fanouškem či Odpovědět
na pozvánku, což by byla velká škoda. Administrátorských práv
využijete i při výběru cílení. Můžete pak vyloučit uživatele, kteří
už jsou připojeni k dané skupině nebo stránce.
5. Reklamy rozdělte do kampaní tak, abyste je mohli
pohodlně vyhodnocovat.
Mějte samostatnou kampaň pro:
- Reklamy, u kterých budete chtít sledovat jinou interakci než proklik
(například reklamy pro akvizici fanoušků)
- Inzeráty, které čerpají oddělený rozpočet, či mají rozdílnou
délku trvání.
6. Neomezujte příliš výběr uživatelů pro
zobrazování reklam.
Většinou stačí filtrovat cílovou skupinu podle lokality, věku a
pohlaví, popřípadě i podle stavu. Naopak zakládáte-li kampaň pro
akvizici fanoušků, vždy využijte možnost vyloučení uživatelů, kteří
již jsou fanoušky dané stránky.
Máte vloženou svou
první reklamu? Výborně! Nejpozději za několik hodin by měly být inzeráty
schváleny systémem a měly by se začít zobrazovat.
Zajímají vás novinky o Facebook Ads?
Pak by vaší pozornosti neměla ujít Facebook stránka Facebook Ads. Sledujte
také články na našem blogu, anebo přijďte k nám do H1.cz na přednášku
z cyklu Open
Monday, na téma Placená reklama na Facebooku.
Těšíme se na vás 14. prosince 2009.
Autorkou článku je Mirka Neužilová.
Proč využívat tento typ reklamy? Jde vyloženě o brandové kampaně? Či je cílem mít co nejvíce fanoušků? Nebo oboje a mnohem víc? :-) V procesu budování komunity je inzerce prvním, ale nikoliv nutným krokem. Mnohem důležitější je umět s komunitou pracovat. No ale úplně první by mělo být odpovězeno, co vlastně od takového Facebooku firma očekává…
Facebooková inzercia je pomerne rozporuplná. Niektoré kampane sú veľmi úspešné, iné sú vyhodené peniaze.
Je dobré spomenúť, že budete „bidovať“ aj proti užívateľom, ktorý majú rôzne kupóny, zľavy a pod a majú teda reklamu zdarma.
Podľa našich skúseností sa komunita FB v SR a ČR pomerne rýchlo „vyčerpá“ a z inzerátov sú po mesiaci-dvoch už iba prekliky, ale žiadne konverzie. Počet užívateľov v jednotlivých krajinách treba brať s rezervou, existujú užívatelia napr. v ČR, ktorí majú aj vyše 60 FB účtov.
Igore, Vy znáte uživatele s 60 účty na Facebooku? Co s nimi, proboha, dělají? To se přátelí šedesátkrát se stejnými lidmi? A každý den se šedesátkrát různě přihlásí? Nemluvě o tom, že Facebook falešné účty dost rychle ruší.
Nedavno som niekde videl, (alebo sme dostali) ponuku na reklamu prostrednictvom FB skupin alebo stranok, kde dotycny tvrdil, ze je schopny oslovit 200.000 fanusikov.
Po dotaze na vysvetlenie, kde by sa ich tolko vzalo, bolo odpovedane, ze ma na FB cca 60 uctov, v kazdom vytvara nejake skupiny, alebo stranky a kazda ma X-tisic fanusikov.
Ospravedlnujem sa za nespravnu FB terminologiu, s FB nepracujem natolko, aby som odlisoval rozne formy firemnej prezentacie (stranky, skupiny…?). Bohuzial si nie som ani schopny spomenut, odkial informaciu mam.
Kazdopadne osobne poznam ludi, ktori maju 5+ FB uctov napr. pre ucely MAFIA WARS.
[4] Aha, hry, tak kvůli těm bych to asi chápal. Díky za odpověď.
Ad účty: několik desítek reklam je poměrně extrém. Tvorbu více účtů mi poradili pro možnost přístupu na „kontrolu“ klientů. Je třeba však účet ohlásit jako reklamní.
Jinak mě se poměrně vyplatilo v prvních týdnech několik reklam s velmi specifickým cílením – zvláštní pro svobodné, vdané, atd + věk + pohlaví. Takže občas jsem vytvořil 20+ reklam na formát PPC. Po pár dnech/týdnech jsem přešel na CPM u několik nejlepších inzerátů a míra konverze výrazně vzrostla.
Inzeráty je třeba ale profiltrovat v GA a případně najít nějaký, který má malé CRT a konverzi v objednávkách má vyšší.
Jinak zkoušeli jste už cílení na stránku? Určitě se to může hodit pro různé cestovky nebo personálky.
Tomáši, souhlasím s vámi, že při úzkém zacílení pozorujeme lepší výsledky, co se týče míry prokliku i konverzního poměru. Čím užší cílení použijeme, tím ale logicky přivedeme méně návštěv. Proto se snažíme na Facebooku prosadit hlavně ty klienty, kteří nabízejí spíše masový produkt pro mladé lidi. Klienti tak získají výraznější zdroj návštěvnosti a investice do správy reklamy se více vyplatí. Vytváříme ale několik reklam pro různé cílové skupiny, aby bylo možné lépe najít skupinu, která přivádí konverze.
Zatím se soustředíme hlavně na výkonovou reklamu. Proto preferujeme model PPC a snažíme se dosáhnout co nejvyšší míry prokliku i konverze. Vysoká míra prokliku cenu za 1 proklik opravdu výrazně sníží, čímž nám systém sám pomáhá.
Cílení na stránku používáme jen při akvizici fanoušků, zatím všichni naši klienti potřebovali přivést návštěvnost přímo na web.
Děkujeme, že jste se s námi podělil o vaše zkušenosti!
Právě zítra rozjíždím svoji první kampaň na Facebooku, jedná se o prodej malých bytů v Praze. Vytvořil jsem 3 reklamy (různý text a výzva k akci), které jsou zároveň cílené na malinko lišící se segmenty. Teď jsem strašně zvědavý na výsledky.
zajímala by mne cena reklamy, je někde uvedena?