Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Q/A: Jak se vyhnout zablokování klíčových slov v PPC systémech?

Následující typ dotazu se v různých obměnách často opakuje:

Založil jsem kampaň a dal jsem do ní všechna slova, která mě k tématu napadla. Reklama se však na tato slova nezobrazuje, protože PPC systém nastavil minimální cenu za proklik 40 nebo 90 Kč. Setkali jste se s tím? Jak se to řeší?

Aby bylo možné s jistotou říci, jaký je ten pravý důvod právě v tomto případě, bylo by potřeba více informací o daných kampaních. Obecně ale tato situace nastává nejčastěji ze tří důvodů.

Nízká hledanost klíčového slova

Prvním důvodem bývá nízká hledanost klíčového slova. PPC systém v tomto případě nemá pro dané slovo dostatek historických dat. Do doby, než je získá, se brání zneužití právě nastavením vysoké ceny za proklik. Tím si pojistí, že na něj bude inzerovat opravdu jen ten, kdo nabízí relevantní produkt. Pokud takový inzerent začne na slovo inzerovat a inzerát skutečnou mírou prokliku potvrdí relevanci, minimální požadovaná cena za proklik se relativně brzy sníží.

Zlepšete relevanci inzerátu

Druhá možná příčina pak přímo souvisí s relevancí a mírou prokliku. Pokud si vyberete příliš obecná slova a v inzerátu uživatele dostatečně nepřesvědčíte, že nabízíte právě to, co hledá, výsledkem může být nízká nebo dokonce nulová míra prokliku. To dává reklamnímu systému jasný signál – inzerát není relevantní, braň se :-). Systém Google Adwords také stanovuje pro každé klíčové slovo tzv. Quality Score, ve kterém zohledňuje relevanci mezi klíčovým slovem, inzerátem a cílovou stránkou, na kterou inzerát odkazuje. Při tvorbě PPC kampaní proto mějte vždy na paměti otázku relevance. Pokud prodáváte kuchyňské roboty, inzerujte na frázi „kuchyňské roboty“ a po kliknutí veďte zákazníka na stránku s kuchyňskými roboty. Budete odměněni vysokou mírou prokliku, nízkou cenou za klik a pozicí inzerátu nad svými konkurenty. Pokud budete jako prodejce kuchyňských robotů inzerovat na slovo „kuchyně“ jenom proto, že kuchyňský robot je přece také v kuchyni, budete mít problém.

Přidejte vylučovací slova

Třetí důvod opět souvisí s mírou prokliku, ale tentokrát trochu jiným způsobem. Může se vám totiž stát, že budete inzerovat relevantní produkt na relevantní klíčové slovo, a přesto bude míra prokliku nízká. Abychom měli nějaký konkrétní příklad, řekněme, že budete mít třeba svatební agenturu a budete chtít kromě přesnějších frází inzerovat také na obecnější, sic ve vašem případě relevantní slovo „svatba“. Imprese začnou přibývat, bohužel ne tak kliky, takže vše opět skončí zablokováním klíčového slova. V čem je problém tentokrát? Odpověď zní: málo vylučovacích slov. Pokud se totiž podrobněji podíváte na delší fráze, které obsahují klíčové slovo „svatba“, zjistíte, že velkou část vyhledávání tvoří takové, které sice obsahují slovo „svatba“, ale se svatbou, jako obřadem, který vy zajišťujete, mají pramálo společného. Mezi ně patří třeba: svatba karla gotta, srstka svatba, svatba na bitevním poli, co takhle svatba princi, moje tlustá řecká svatba apod. Všechny podobné dotazy, i přes svou nerelevanci k vašemu předmětu podnikání, spouštějí zobrazení vašeho inzerátu. Celkem logicky z nich ale nepřicházejí žádná kliknutí. Výsledkem je velké množství impresí, malé množství kliků a zablokované klíčové slovo. Při inzerci na obecná slova proto mějte vždy na paměti nalezení případných nechtěných frází a jejich následné vyloučení. Pro nalezení vhodných vylučovacích slov můžete použít nástroj pro návrh klíčových slov v Adwords nebo nedávno spuštěný nástroj v Skliku.

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné
Vaše osobní údaje jsou u nás jako v bavlnce, nikomu je nedáme. Informujte se zde.