Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Využití Placement Reportu v obsahových kampaních AdWords

Zjistím, kde se moje reklamy zobrazují? To je jeden z nejčastějších dotazů inzerentů k tématu obsahových kampaní v AdWords. Na tuto otázku existuje velmi snadná odpověď: Ano a dokonce i mnohem více! Placement Report (v české verzi AdWords přehled Účinnost umístění) je velmi důležitým pomocníkem při správě obsahových kampaní. Z reportu zjistíte, na jakých konkrétních stránkách se vaše reklamy zobrazily a také zda byly úspěšné či nikoliv.

Generování Placement Reportu

Report si v AdWords snadno vygenerujete v záložce Přehledy, kde jako jeho typ vyberete Účinnost umístění nebo v anglické verzi Placement Report, viz následující obrázek. Můžete si přitom nastavit:

  • úroveň jeho podrobnosti,
  • časové období,
  • konkrétní kampaně a sestavy,
  • a v neposlední řadě také množství zobrazovaných informací o cílových stránkách.

Vybrat si tak můžete mezi zobrazováním informací buď pro jednotlivé URL adresy, nebo pouze pro doménu jako celek. Pro podrobnější přehled však doporučuji zvolit zobrazování informací pro jednotlivé URL, v opačném případě byste totiž mohli najít ve svém reportu např. pouze doménu estranky.cz nebo wz.cz, což většinou není úplně žádoucí. 

Upozornění: Report vám neukáže data před červencem 2007. Je to jednoduše proto, že Placement Report začal fungovat teprve v této době.

V pokročilých nastaveních máte možnost zvolit si ukazatele, které budou do reportu zahrnuty. Přitom byste určitě neměli zapomenout na informace o konverzích. Generujte si tento report pravidelně, sledujte, co se vám daří a upravujte parametry, abyste dosáhli ještě lepší výkonnosti svých kampaní. Pozornost věnujte zejména extrémním případům a eliminujte umístění, která se vám nevyplácejí. V rozhraní Placement reportu (ale i dalších reportů) si můžete třídit data podle velikosti, například od nejvyššího počtu prokliků a konverzí, nebo podle sestav či kampaní. Tato selekce zajistí přehlednou orientaci v Placement reportu, ve kterém mohou být najednou i stovky obsahových stránek. Váš pravidelný report pro obsahové kampaně může vypadat například jako na následujícím obrázku. 

Úprava kampaní na základě Placement Reportu

Zlepšovat výkonnost kampaní pomocí informací z Placement Reportu lze například:

  • Sledováním stránek, na kterých se vaše inzeráty zobrazují, a následnou úpravou sestav (klíčových slov, inzerátů) vybraným stránkám na míru.
  • Vyčleněním úspěšných webů do Placement Targeted kampaně (konkrétně Site Targeted). Těm bude také věnován některý z dalších dílů našeho seriálu.

Příklad: V obsahové kampani cílíte na klíčová slova batohy s obecným inzerátem či bannerem. Pomocí Placement Reportu však zjistíte, že váš inzerát se zobrazuje většinou na stránkách pro děti či maminky. Upravíte tedy jak kampaně vyčleněním slov dětské batohy, školní batohy atd. do samostatných sestav, tak k nim zvolíte i vhodnější inzeráty cílené na tuto skupinu potenciálních zákazníků.

Další využití Placement Reportu

Placement Report zdaleka nemusí sloužit pouze pro řízení PPC kampaní. Může vám poskytnout také mnoho zajímavých informací pro potřeby link buildingu, neboť lze jeho prostřednictvím najít vhodné weby například pro výměnu zpětných odkazů. Lze díky němu najít nové konkurenty ale i partnery a navázat s těmito weby další formy spolupráce. V dalším díle si blíže povíme, jak informace z Placement Reportu a nejen z něj využít při vylučování nežádoucích obsahových stránek, na kterých nechcete, aby se vaše reklamy zobrazovali.

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné
Vaše osobní údaje jsou u nás jako v bavlnce, nikomu je nedáme. Informujte se zde.