Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Vše, co jste chtěli vědět o Apple Search, platformě pro podporu aplikací v App Store

Používání mobilních telefonů neustále roste. Ruku v ruce s tím stoupá i využívání mobilních aplikací. A my jsme chtěli našim klientům nabídnout i jinou cestu, jak promovat aplikace, než jen s pomocí Universal App Campaign na Googlu. Proto jsme zařadili do portfolia našich produktů Apple Search Ads. 

V článku najdete jednoduchý přehled, jak kampaň nastavit, naše tipy a také porovnání výsledků z kampaní ASA a UAC.

Apple Search Ads (dále ASA) je reklamní platforma Applu pro podporu aplikací v App Store. S její pomocí můžete zvýšit vizibilitu mobilních aplikace pro uživatele zařízení iPhone/iPad. Funguje podobně jako vyhledávací kampaň na Googlu: Pokud uživatel v App Store hledá aplikaci, při zadání klíčového slova se zobrazí v horní části výsledků vyhledávání reklama vyzývající ke stažení aplikace. 

Pro reklamy nepotřebujete žádné texty ani obrázky. Apple použije screen z vaší aplikace, včetně textu, který u ní máte uvedený v popisu. A protože jde o Apple, vše od nastavování až po reporting je intuitivní a jednoduché.

Naproti tomu Universal App Campaign (dále UAC) je plně automatizovaná kampaň pro stažení aplikace, která se nastavuje v Google Ads. Na rozdíl od ASA se nezobrazuje jen ve Store (v tomto případě v Google Play), ale ve všech službách Google – v Obsahové síti, na Youtube, ve Vyhledávání, apod – více o kampani v nápovědě.

Proč vůbec mít Apple kampaň?

I když v České republice samozřejmě vedou uživatelé s Androidem, Apple zařízení má zhruba 20 % uživatelů chytrých telefonů.

Apple Search

Zdroj: gs.statcounter.com

Pro představu: Podle potenciálního zásahu na Facebooku v Česku aktivně používá iPhone cca 1,4 milionu uživatelů z celkového počtu 5,3 milionu uživatelů chytrých telefonů. A to už stojí za vyzkoušení. Můžete se podívat do Google Analytics vaší stránky/eshopu, kolik uživatelů  navštěvuje váš web pomocí iOS zařízení (v GA přehled: Publikum > Mobilní > Zařízení).

Jak začít?

Pokud chcete začít propagovat aplikaci, nejdříve si založíte účet v Apple Search Ads.
Pro registraci potřebujete Apple ID. Pokud nemáte, stačí si registrovat platný e-mail.

Na výběr máte 2 možnosti účtů pro inzerci – Basic a Advanced.

Basic účtu nastavíte celkový budget, cenu za instalaci a jednoduše spustíte kampaň (podobně jako UAC na Google). Nebudete mít ale přehled nad vyhledávacími dotazy nebo publiky a platíte pouze za instalaci. Je vhodný například pro majitele aplikací, kteří nemají zkušenost s PPC kampaněmi.

Advanced účet je spíš pro agentury nebo pro ty, kdo chtějí mít nad kampaní kontrolu a sami řídit, komu se bude reklama zobrazovat. Na rozdíl od Basic účtu platíte za klik

Informace v tomto článku jsou o kampaních v Advanced účtu.

Nastavení účtu

Pokud máte účet založený, nemusíte jej s žádnou aplikací propojovat ani ji ověřovat. Nastavíte platební metodu a můžete spustit kampaně.

Platba je možná víceméně jen kartou. Zpětná fakturace jde také, ale s podmínkou určitého měsíčního spendu, splnění kritérií a jak sám Apple Search Ads přiznává, je to na delší lokte a bez záruky úspěšného schválení. Pro první kampaň dostanete automaticky kredit 100 amerických dolarů.

Pokud spravujete více aplikací pro různé klienty, je možná vytvořit “Campaign Group” – je to vlastně účet, ve kterém můžete vytvářet kampaně pro jednu aplikaci. Struktura je tak podobná jako MCC Google Ads (klientský účet v Google Ads) včetně správy uživatelů. Jednoduše pošlete kolegovi nebo klientovi pozvánku na e-mailovou adresu a můžete mu přiřadit různé úrovně přístupu a také přístup jen do konkrétní „Campaign Group.

Nastavení kampaně

Po kliknutí na Vytvořit kampaň > vyhledáváte aplikaci podle jména, ID nebo URL a vyberete zemi (jde pouze celá ČR). Kampaň pojmenujete, nastavíte celkový budget a denní limit.

Nastavení reklamní sestavy

Zadáte jméno sestavy. Nastavíte maximální cenu za „Tap“ (což je vlastně proklik na reklamu). Apple vám optimální výši doporučí. Můžete zadat i maximální CPA (cenu za stažení), ale není povinná. Systém ji navíc bere jako doporučení, takže ji může i přesáhnout. V této fázi už můžete přidat i negativní klíčová slova pro celou kampaň.

Vyberete, jestli chcete mít zakliknuto Search Match. Umožníte tak Applu zvolit, na jaký vyhledávací dotaz se reklama ukáže. Vybírá z klíčových slov, která použili uživatelé hledající aplikaci podobnou té vaší. Je to skvělá funkce hlavně při spuštění nové kampaně, protože vám pomůže najít klíčová slova, která by vás ani nenapadla.

Klíčová slova se zadávají na úrovni sestavy a máte možnost je přidat buď v přesné, nebo volné shodě, stejně jako negativní klíčová slova. Apple vám s výběrem vhodných slov pomůže – zobrazuje nejhledanější slova vzhledem k vaší aplikaci. Je dobré rozdělit klíčová slova do sestav podle druhů shody (sestavu jen s volnou, nebo naopak jen přesnou shodou).

Publika  Apple Search

Na rozdíl od UAC můžete vybrat publika, na která cílíte.

Nastavíte pohlaví, věk (range je od 18 do 64 let), zařízení, kde se reklama zobrazí (iPhone, iPad, nebo na obou) a vyberete typ publika: pro český trh je k dispozic All Users, nebo New Users.

Při použití All Users cílíte na všechny uživatele, kteří aplikaci a) dosud nemají b) stáhli ale odinstalovali, c) mají nainstalovanou. V přehledu pak budete mít sloupec New Downloads a Redownloads (tzn. uživatelé, kteří aplikaci měli, ale už odinstalovali).  Stávajícím uživatelům se reklama zobrazí s buttonem „Otevřít aplikaci”.

Můžete také cílit jenom na New Users, ale připravíte se tak o maximální dosah reklam.

Rozhraní vypadá takto:

Apple Search

 

Nakonec můžete volitelně nastavit denní rozvrh, ve které dny nebo hodiny se má reklama zobrazovat a zadáte konec kampaně.

A to je k nastavení kampaně/sestav vše :)

Kreativy

Do určité míry můžete testovat i kreativy. Jak už jsme si řekli výše – reklamy se vytváří automaticky, ale zato v několika variantách. K reklamní sestavě se přiřadí vždy defaultně nastavená sada kreativ. Můžete ale použít i další sady kreativ s variacemi reklam, které se shodují například s tématy klíčových slov.

Příklad: Aplikace pro sledování filmů obsahuje upoutávky jak na detektivní seriály, tak na kreslené animáky pro děti. Pokud vytvoříte sestavu jen pro děti s použitím klíčových slov „dětské seriály“, můžete vybrat kreativní sady, které obsahují upoutávky na animáky.

Apple Search

 

Tipy pro začátek

  • Sestavy doporučujeme strukturovat podle zařízení, typu shody a druhu klíčových slov (brand, obecné výrazy, brand konkurence). Struktura pak může vypadat třeba takto:

    Apple Search
  • Používat volné shody, protože sestavy v přesné shodě (mimo brandu) nemají moc zobrazení.
  • Pravidelně kontrolujte vyhledávací dotazy a přidávejte vylučující klíčová slova.
  • Pokud je Cena za tap příliš nízká, systém vás na to u každého klíčového slova upozorní a doporučí vám konkrétní částku, na kterou máte cenu navýšit. Pravidelně tedy seznam klíčových slov kontrolujte.
  • Search Match doporučujeme nechat zakliknuté hlavně v sestavách s volnou shodou. V průběhu kampaně pak můžete z přehledu Vyhledávácí dotazy, přidat do sestav vhodná slova, a naopak vyloučit ta neefektivní. Pro první kampaň je to ideální způsob, jak zjistit, co a jak uživatelé hledají.
  • Zkuste přiřadit kreativní sady podle témat klíčových slov v sestavách.
  • Kontrolovat kartu Doporučení.
  • Nebojte se používat brand konkurence, protože ta se toho také nebojí (viz příklad)

    Apple Search

 

Co všechno se dá reportovat?

Kromě klasických ukazatelů, které jsou společné i pro UAC –  imprese, maximální cena za kliknutí/stažení reklamy, počet instalací, konverzní poměr, CTR, utracená částka. Zjistíme také počet New Downloads a Redownloads.

V rozhraní samozřejmě najdeme i přehled za zařízení, demografii, vyhledávací dotazy a podobně. Vše zpracované do přehledných grafů. Data si můžete také stáhnout a dále s nimi pracovat.

Apple Search


Naše zkušenosti

Ze všech našich kampaní jsme zatím zjistili, že:

  • Reklamy zobrazující se na iPhone mají dle očekávání vyšší konverzní poměr než reklamy na iPad. Cca 80 % všech stažení v kampani je ze zařízení iPhone.
  • Brandové výrazy jsou nejvýkonnější (stejně jako v případě jiných vyhledávacích kampaní). Konverzní poměr je mezi 60 až 70 % a průměrná cena za instalaci je 0,3 EUR až 0,9 EUR. Rozdíly v ceně jsou samozřejmé a liší se, pokud máte brandovou sestavu v přesné shodě nebo brand konkurence ve volné shodě.
  • Vůbec reklamy bidující na brand konkurence mají překvapivě vysoký konverzní poměr (to znamená, kolik lidí při prokliku na reklamu stáhlo aplikaci). Je to zhruba 50 %.
  • Z celkového počtu stažení je přibližně 30–50 % Redownloads.


Pozn.: Metriky – kliknutí, počet stažení a konverzní poměr -  se liší podle toho, o jakou aplikaci se jedná. Je velký rozdíl mezi aplikací na prodej oblečení, kterou si může stáhnout každý – a aplikací internetového bankovnictví, kterou si stáhne pouze klient konkrétní banky.

Výsledky kampaní UAC vs ASA*

Pro klienta z oblasti Retail jsme spustili kampaně na aplikaci s jeho věrnostním programem. Cílem bylo získat co nejvíce nových stažení. Protože kampaně ve stejnou dobu běžely na Google i Apple platformě, mohli jsme porovnat jejich výsledky – cenu za stažení a konverzní poměr.

Sestavy v kampani jsme rozdělili podle zařízení, typu shody a druhů klíčových slov.

Cílili jsme na All Users, protože nás zajímal také celkový počet opětovných stažení.

Cena za stažení vychází pro obě reklamní platformy přibližně stejně zhruba 0,7 EUR.

Konverzní poměr je ale výrazně vyšší v ASA pohyboval se v rozmezí 50 až 70 %, zatímco v UAC kolem 30 %.

*ASA a UAC spojuje pouze to, že jsou to kampaně na propagaci aplikací: ASA se na rozdíl od UAC, zobrazuje pouze v AppStore a jedná se o vyhledávací kampaň. Porovnání ceny a konverzního poměru je tedy hlavně orientační.

Reklamní systém je stále poměrně nový. Vznikl v roce 2016, od roku 2019 je dostupný pro většinu evropských zemí (mimo Slovensko) a stále se vyvíjí. Kampaně se jednoduše spravují, mají dobré výsledky a vaše konkurence jej zatím nemusí využívat :) Rozhodně doporučujeme vyzkoušet.

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné
Vaše osobní údaje jsou u nás jako v bavlnce, nikomu je nedáme. Informujte se zde.