Středy obecně každého uchvátí tím, že se nachází mezi úterkem
čtvrtkem. Poslední středa v podání H1.cz je ještě o chlup lepší! Do
panelové diskuse, která se tentokrát nesla ve znamení Real-time biddingu,
přijali pozvání Matěj Novák, Linda Hlaváčová a Miloš Kriššák . Že
jste se nezúčastnili a teď vás to mrzí? Nemusí, vyvěsili jsme pro vás
totiž záznam
na YouTube. A pokud se vám nechce koukat nebo nemáte čas, vytáhli jsme
z celé diskuse pár bodů, které by vás měly zajímat:
- RTB je efektivní nástroj pro inzerenty i online
vydavatele. Hlavním přínosem pro inzerenty je možnost cílení na
uživatele, pro média jde o zdroj nových příjmů od klientů,
kteří dříve využívali na výkonnostní kampaně hlavně PPC systémy.
- Český trh je velmi mladý a tedy nerozvinutý. Do RTB
investují převážně e-commerce hráči. Rozvoji zatím
brání hlavně nedostatek dat na trhu a
prémiových ploch, ale obě tyto věci se nejspíš během
tohoto roku výrazně posunou.
- RTB ztělesňuje přechod od nákupu plochy (placement
buying) k nákupu publika (audience buying). Nakupuji pouze ty
zobrazení, které vidí mnou vybraní uživatelé, což nesmírně zvyšuje
efektivitu zásahu a šetří peníze.
- RTB dále ztělesňuje potřebu retargetingových strategií,
a to jak pro direct response tak i pro brandové kampaně. Ratergeting
v principu znamená, že můžu znovuoslovovat známá
publika, že s nimi můžu systematicky pracovat. Když jednou draze
akvíruji nového uživatele, tak ho můžu následně marketingově
„vytěžovat“ cíleněji a efektivněji.
- Důležitým tématem, na kterém se RTB podílí, je
renesance displejové reklamy. K tomu dochází v kontextu
nových možností analytiky dat a atribučních modelů. Displejová reklama se
stává plnohodnotným výkonovým zdrojem, jehož efektivitu lze srovnávat
s vyhledáváním.
A jeden tip na konec- jestli vás RTB zaujal a chcete se o celém konceptu
dozvědět víc, mrkněte na blog Matěje Nováka DoubleSense.cz nebo na blog H1.cz (https://blog.h1.cz/rubriky/?…)
Uděláte někdy marketingový online kvíz?
Plánujete už v dohledné době jako H1 na téma RTB nějaké školení nebo veřejný workshop? :-)
Ano!