V Google ZOO vol.1: Co dělat, aby váš web nesežrala Panda
Nic není jenom náhoda. (Mistr Oogway, Kung-fu panda) Google
v posledních měsících často mění algoritmus. Mění tak přístup
k on-page i off-page faktorům i celkovému hodnocení stránek. Dnes
zahajujeme seriál článků věnujících se těmto změnám. Pohodlně se
usaďte a připravte si výhonky bambusu, dnes přichází Panda update.
zdroj: © 2008 DreamWorks Animation
Panda (nebo také Farmers) update byl první ze série aktualizací, který
odstartoval éru zvyšování kvality vyhledávání u Google. Podobné
aktualizace byly vždy obávané. Po jejich nasazení si nikdy nemohl být
jistý, že Google zásadně nezměnil do té doby akceptovaná
pravidla hry.
Panda knock-outovala obsahový spam
Smyslem Pandy byl podle šéfa antispamového oddělení Matta Cuttse boj s nekvalitním a
neunikátním obsahem na internetu. Aktualizace cílí zejména na různé
agregátory a weby poskytující nekvalitní a neunikátní obsah. Díky svému
zacílení na tzv. content farmy se užívá i jméno “farmers update”.
V České republice se jedná například o PR servery, které byly
populární zdroj zpětných odkazů a které tím byly
zasaženy nejvíce. Změna přišla do nejprve v únoru 2011 do Ameriky.
První verze Pandy zasáhla 12% vyhledávání v USA. U nás její první
důsledky můžeme registrovat od 12. srpna 2011. Panda je
pravidelně aktualizována a v tuto chvíli čistí internet verze
3.9 z července 2012.
Jak se vyhnout znamení nelibosti
Panda je algoritmus nezávislý na hlavním algoritmu fulltextu Google, weby
pouze označuje. Hlavní algoritmus ty značky pouze akceptuje a vnímá je jako
další z mnoha (více než 200) signálu při hodnocení webu. Čeho byste se
tedy měli vyvarovat, pokud nechcete být Pandou označeni?
- Nedostatek originálního obsahu
- Nízká kvalita příchozích odkazů nebo jejich malý počet (limitně se
blížící nule)
- Nízká návštěvnost webu
- Duplicitní obsah
- Vysoká míra “bounce rate”
- Velké množství reklam typu AdSense
- Obsah stránek a titulek spolu nekorespondují
- Nadužívání klíčových slov na stránce
Jednou větou – Farmers update penalizuje nekvalitní obsah bez vize a
hlubšího smyslu. Jak se útoku Pandy vyhnout? Tvořte weby se zajímavým,
kvalitním a zejména unikátním obsahem. Nebojte se vytvářet podpůrné
stránky, ale se smyslem a vizí pro čtenáře. Zkrátka nezapomeňte, že
optimalizace pro vyhledávače není pro vyhledávače.
Autorem článku je Pavel Ungr
Aniž bych chtěl být za hnidopicha, ale nepřišla k nám Panda už 12. srpna 2011? https://google-cz.blogspot.cz/…litneni.html?m=1 Nebo myslíš Pavle důsledky Pandy nějak jinak?
Díky Martine, určitě přesná poznámka. Asi se mi popletly datumy. Opravuji.
Je zajímavý, že za posledních 10 let provedl Google celou řadu updatů, a pokaždé kolem toho vzniká paňika. Nicméně rady, jak neutrpět, se za 10 let opravdu nezměnily.
Romane, neřekl bych přímo panika. Prostě je třeba sledovat změny a každá změna je důležitá. Nicméně rady jak dělat dobré SEO se asi nezmění nikdy:-)
Taky nechci být za hnidopicha, ale Google aktualizuje svůj algoritmus skoro každý den. :-) Jenom za rok 2011 jich bylo přes 500.
Myslím, že kdo má kvalitní web a dělá SEO poctivě, nemusí se aktualizací vůbec bát.
Ale kdo si dělá odkazy z „PR webů“, patiček, šílených mikrowebů atd. – tak se pak nemůže divit.
Roberte, ano minoritní aktualizace probíhají častěji, ale psal jsem o těch zásadnějších, které najdeš třeba na https://www.seomoz.org/…rithm-change nebo které jsou zmiňovány na oficiálním Google blogu. Tedy ty o kterých sám Google informuje. Jen bych tě trochu poupravil, ty problémy, které zmiňuješ na konci svého komentáře se Pandy (krom šílených mikrowebů) netýkají, to je doména aktualizace Penguin.
Pořád se mi zdá, že se RSS čtečky zajímavě umisťují. Panda asi neplní svou funkci.
a neboli znižované aj page ranky?