Znalci online marketingu dobře vědí, jak je Facebook vynikající kanál
pro řízení CRM, šíření firemní kultury, zvyšování povědomí
o brandu, či získávání nových potenciálních obchodních
příležitostí. Jako ideální nástroj, jak tyto aktivity podpořit
v maximální míře, se jeví Facebook Ads. Co ale odlišuje
úspěšnou kampaň na Facebooku od té průměrné? Především cílení.
Kdo se s Facebook Ads již setkal, je si vědom, jak detailně umí Facebook
cílit a jaké mu to přináší výhody v porovnání s jinými reklamními
systémy. Pokud si ale myslíte, že jde o klasické geografické a
demografické zacílení, podpořené o zájmy, pracovní pozici, nebo
vystudovanou školu namixovanou o to, jaké stránky uživatel kdy
„olajkoval“, jste na omylu. Mix těchto cílení Vám v kampani pomůže
nalézt specifickou skupinu lidí, ale ne tu optimální.
Mnohem vhodnější způsob, jak opravdu využít potenciál cílení reklam
na Facebooku, je pochopit, jak vytvářet a vzájemně vylučovat tzv.
Lookalikes. Díky informacím, které o nás Facebook ví,
především díky všem měřícím kódům, které jsou nahrány dnes už
v podstatě na většině korporátních webů (tam, kde uživatelé
nejčastěji nakupují, registrují se, vyplňují své osobní údaje), je
tvůrce reklamy na Facebooku schopný vytvořit svým chováním v online
prostředí podobné publikum lidí, jako jasně definovaná skupina například
zákazníků. Podobnost (lookalike) Facebook definuje až 9 mil. kritérií,
které mezi sebou porovnává ten tajuplný FB algoritmus, díky kterému je
dneska Facebook jednou z nejhodnotnějších firem na planetě.
Jak lookalike publikum vytvořit?
Existují 3 možnosti:
1. Vygenerujete a nasadíte na ty správné weby Facebook
pixel, který Vám bude doměřovat audienci, kterou si budete ve FB
chytat do custom audiencí. A k těmto uživatelům pak vytváříte
lookalikes podle stupňů vzájemných podobností. Cílíte tedy konkrétní
reklamu na publikum, které se pohybovalo na jednotlivých sekcích webu, a
jinou reklamu na k těmto audiencím vytvořené lookalikes.
2. Vygenerujete emailovou databázi zákazníků, ke
kterým si přejete vytvořit lookalikes. V zásadě Vám tak Facebook pomáhá
nalézt ve spletitém online prostředí nové potenciální zákaznické
kontakty, které jsou postavené na údajích o vašich stávajících
zákaznících. Nezapomínejte ale právě audienci stávajících zákazníků
z vašeho cílení vyloučit, jinak budete oslovovat nesprávné publikum.
3. Vygenerujte další lookalikes například z lidí, kteří zhlédli
Vaše video, nebo mají na FB uvedené telefonní číslo, které se shoduje
s Vaší CRM databází.

Cílení na lookalikes zvyšuje pravděpodobnost konverze až o 70 % oproti
standardnímu cílení vymezenému příkladem výše. Je ale potřeba správně
pochopit, kdy jaké lookalikes využít v jakém typu kampaně, jak lookalikes
vzájemně vylučovat od jakého publika a k čemu má vůbec smysl lookalikes
vytvářet. Neméně důležité je dále pochopit, jaký bid nastavit na
jednotlivé lookalikes a jaký budget správně alokovat. A to už vůbec se
nebavíme o tom, jak by správně měla vypadat kreativa
Pochopit, jak konkrétně nastavit jednotlivé typy lookalikes, vám může
pomoci pokročilý workshop Reklamy
na Facebooku 2, který má v režii autor tohoto článku.
Dlouho není nový článek. Bude ještě? Byly vždy moc zajímavé.