Instagram je známý jako výkladní skříň
třpytivých momentů našeho života. Jednoduchý, čistý design a
uživatelská přívětivost z něj udělaly vůbec nejoblíbenější aplikaci
pro sdílení fotek. Od roku 2012, kdy původní startup koupil Facebook, byly
jakékoliv změny překvapivě výhradně kosmetické. Všichni vy, kteří si
libujete v prostředí, kde žádné složité algoritmy nekontrolují to, co
je vám servírováno, si ale bohužel se začátkem října postesknete.
Z varšavské konference Facebook Performance Experts jsme si totiž odvezli
jedno datum. ČR je součástí další vlny zemí, ve kterých začnou 30. 9.
fungovat Instagram Ads.

Velcí hráči už si brousí zuby. Začnou vyprávět ještě barevnější
příběhy
Jistě nejsme jediní v ČR, kteří si
v minulých týdnech mohli všimnout, že v rozhraní pro správu Facebook
reklam přibyla další kategorie umístění reklamy – Instagram
Ads. Spravujete-li velké rozpočty, Facebook vám už dovolil v systému
propojit účty klientů na obou platformách. Stejně tak si pravděpodobně
už taky můžete hrát s cílením a zjišťovat tak, jak průniky množin
věku, zájmů, lokality a dalších možností ovlivní velikost cílových
skupin na českém Instagramu.
Zbytek tohohle představení ale přijde až od
30. září 2015. A jak jsme se dozvěděli na konferenci Facebook
Performance Experts 2015, na které Facebook pravidelně vzdělává své
nejsilnější partnery, mají se firmy na co těšit. Svoje příběhy totiž
budou moci vyprávět nejen pomocí fotek, bude jim k dispozici i video
formát. Ten se k tomu rozšíří o 100 % a Instagram videa tak budou moci
mít délku až 30 sekund. S posledním updatem se navíc formát fotek, jak
jste si jistě všimli, posunul o hodně vpřed. Poslední cca měsíc svoje
výtvory můžeme postovat i v tzv. režimu landscape. Instagram nás tak
zbavil věčného rozhodování mezi pozitivem, které přináší 40 druhů
filtrů, a nutností zbytečně fotky kazit čtvercovým ořezáváním.
Samozřejmostí pro reklamy (a snad i běžné
účty) bude i tzv. carousel – podle některých klientů typ reklamy
s nejvyšším CTR – tedy více fotek v řadě, které si budeme moci
prohlížet klasickým swipe gestem vpravo.

Připravte se na storytelling per excellence!
Nemusíme se bát, není pravděpodobné, že
nás s koncem roku smete mohutná vlna sponzorovaných příspěvků.
Každopádně ale budeme jistě svědky nové úrovně kreativy,
překračující hranice platforem. Bude zajímavé sledovat, jak si velcí
i menší hráči poradí s možností cross-platform remarketingu a jak
využijí rozdílných možností, které Instagram a Facebook pro oslovení
stejné cílovky nabízejí. Připravte se na storytelling per excellence!
Hodně (nejen) našich klientů k němu má dobrý potenciál.
Máte pocit, že byste měli svým uživatelům
co říct i na Instagramu? Pokud si nejste úplně jistí, jak na to,
přihlaste se na Školení
sociálních sítí nebo Workshop:
reklama na Facebooku I. (resp. II.)
Autorkou článku je Petra
Kellerová.
Super článek, nevěděla jsem.