Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Užívejte si svého Instagramu. Ještě tři týdny vás na něm nebudou pronásledovat reklamy.

Instagram je známý jako výkladní skříň třpytivých momentů našeho života. Jednoduchý, čistý design a uživatelská přívětivost z něj udělaly vůbec nejoblíbenější aplikaci pro sdílení fotek. Od roku 2012, kdy původní startup koupil Facebook, byly jakékoliv změny překvapivě výhradně kosmetické. Všichni vy, kteří si libujete v prostředí, kde žádné složité algoritmy nekontrolují to, co je vám servírováno, si ale bohužel se začátkem října postesknete. Z varšavské konference Facebook Performance Experts jsme si totiž odvezli jedno datum. ČR je součástí další vlny zemí, ve kterých začnou 30. 9. fungovat Instagram Ads.

Facebook Performance Bootcamp

Velcí hráči už si brousí zuby. Začnou vyprávět ještě barevnější příběhy

Jistě nejsme jediní v ČR, kteří si v minulých týdnech mohli všimnout, že v rozhraní pro správu Facebook reklam přibyla další kategorie umístění reklamy – Instagram Ads. Spravujete-li velké rozpočty, Facebook vám už dovolil v systému propojit účty klientů na obou platformách. Stejně tak si pravděpodobně už taky můžete hrát s cílením a zjišťovat tak, jak průniky množin věku, zájmů, lokality a dalších možností ovlivní velikost cílových skupin na českém Instagramu.

Zbytek tohohle představení ale přijde až od 30. září 2015. A jak jsme se dozvěděli na konferenci Facebook Performance Experts 2015, na které Facebook pravidelně vzdělává své nejsilnější partnery, mají se firmy na co těšit. Svoje příběhy totiž budou moci vyprávět nejen pomocí fotek, bude jim k dispozici i video formát. Ten se k tomu rozšíří o 100 % a Instagram videa tak budou moci mít délku až 30 sekund. S posledním updatem se navíc formát fotek, jak jste si jistě všimli, posunul o hodně vpřed. Poslední cca měsíc svoje výtvory můžeme postovat i v tzv. režimu landscape. Instagram nás tak zbavil věčného rozhodování mezi pozitivem, které přináší 40 druhů filtrů, a nutností zbytečně fotky kazit čtvercovým ořezáváním.

Samozřejmostí pro reklamy (a snad i běžné účty) bude i tzv. carousel – podle některých klientů typ reklamy s nejvyšším CTR – tedy více fotek v řadě, které si budeme moci prohlížet klasickým swipe gestem vpravo.

Tzv. carousel – podle některých klientů typ reklamy s nejvyšším CTR

Připravte se na storytelling per excellence!

Nemusíme se bát, není pravděpodobné, že nás s koncem roku smete mohutná vlna sponzorovaných příspěvků. Každopádně ale budeme jistě svědky nové úrovně kreativy, překračující hranice platforem. Bude zajímavé sledovat, jak si velcí i menší hráči poradí s možností cross-platform remarketingu a jak využijí rozdílných možností, které Instagram a Facebook pro oslovení stejné cílovky nabízejí. Připravte se na storytelling per excellence! Hodně (nejen) našich klientů k němu má dobrý potenciál.

Máte pocit, že byste měli svým uživatelům co říct i na Instagramu? Pokud si nejste úplně jistí, jak na to, přihlaste se na Školení sociálních sítí nebo Workshop: reklama na Facebooku I. (resp. II.)

Autorkou článku je Petra Kellerová.

  • Jana
    21. 09. 2015 / 19:36

    Super článek, nevěděla jsem.

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné
Vaše osobní údaje jsou u nás jako v bavlnce, nikomu je nedáme. Informujte se zde.