Možná jste se zatím ke spuštění svých kampaní cílených na obsah
neodhodlali, nebo možná jste již svoji kampaň v AdWords do obsahu spustit
zkoušeli, ale výsledky nebyly příliš dobré, takže jste od cílení na
obsah opět upustili. Buď jak buď, v následujících několika článcích
věnovaných právě obsahovým kampaním v AdWords vám poradíme, jak tento
typ kampaní vhodně nastavit a spravovat, abyste i s nimi slavili
úspěchy.
Co je to obsahová kampaň v AdWords
Inzerce v obsahu v AdWords je inzercí na webech, jejichž majitelé jsou
členy programu Google AdSense, což je jakýsi protipól Google AdWords.
Majitel stránek, který má zájem o zobrazování inzerce na svém webu, se
do programu jednoduše přihlásía vloží na
své stránky reklamní kód. Díky tomu se na jeho stránkách mohou začít
zobrazovat inzeráty systému Google AdWords určené právě pro obsah. Google
se pak s majiteli webů dělí o zisk z reklam, které se na daném webu
relevantně vzhledem k jeho obsahu zobrazují.
AdWords
přiřazuje v obsahu jednotlivé inzeráty na základě shodného
tématu určité stránky a tématu reklamní sestavy.
Založení obsahové kampaně
Jako základ pro inzerci v obsahu vám může dobře posloužit původní
„vyhledávací kampaň“, jejíž obsah zkopírujete do nově vytvořené
kampaně, která bude určena pouze pro obsah. Jak ilustruje následující
obrázek, v nastavení kampaně si lze její cílení pouze na obsah snadno
zvolit, a také zda pro toto cílení mají být použity rozdílné maximální
ceny za proklik oproti vyhledávání.
Důsledné oddělení kampaní určených
pro obsah od kampaní ve vyhledávání má kromě dalších předností, které
zmíním později, hlavní výhodu v tom, že v samostatné kampani pro obsah
lze snadněji a velmi přehledně provádět kontinuální
správu. Na první pohled totiž vidíte, která sestava je
úspěšná, a která se oproti tomu nevyplácí. Zkopírování původní
kampaně určené pro vyhledávání do nové kampaně, kterou chcete do obsahu
pustit, lze snadno provést pomocí AdWords Editoru, který
již můžete využívat i v české verzi.
V nastavení této nové kampaně si také nezapomeňte zvolit vhodné
jazykové a místní cílení kampaně. Jazyk, který zvolíte, je v případě
obsahu jazykem nastaveným v prohlížeči uživatele. Kampaň se začne
zobrazovat v obsahu až po schválení inzerátů editory Googlu, což může
trvat i několik dní. Mějte tedy tuto prodlevu na paměti a kampaň vždy
vytvořte s dostatečným předstihem před jejím plánovaným
spuštěním.
Možné cíle obsahových kampaní
Kampaň v obsahu, stejně jako kampaň ve vyhledávání, může plnit
několik různých cílů. Obsahová kampaň se však speciálně hodí tam, kde
„klasická“ víceméně selhává.
Budování značky
Pro budování značky, neboli branding, je obsahová kampaň mnohdy
vhodnější než kampaň ve vyhledávání. V obsahu můžete častěji
využít v inzerátu vaši značku a počet impresí je pro vás klíčovým
ukazatelem. Tento cíl nejčastěji plní textové brandové inzeráty nebo
bannery a krátká videa, která lze do obsahu také umístit.
Zvýšení návštěvnosti
Pokud je vaším cílem zvýšení návštěvnosti, obsahová kampaň pro
vás bude vhodná především proto, že inzerce na některá slova bývá
často levnější než ve vyhledávání. Počet impresí v obsahu ve
většině případů několikanásobně převyšuje vyhledávání, a i přes
nižší CTRlze
tedy v obsahu dosáhnout velmi zajímavého počtu prokliků. Nízké CTR
v obsahu vás přitom nemusí znepokojovat, neboť není započítáváno do
Quality Score.
Konverzní cíle
Tento cíl je nejčastější u kampaní ve vyhledávání. Od uživatelů,
kteří určitý výrobek či službu aktivně vyhledávají, můžeme čekat
vyšší konverzní poměr než u čtenářů obsahu, kteří často na vaši
reklamu kliknou pouze ze zvědavosti. Platí však, že s vhodně nastavenou a
spravovanou kampaní v obsahu můžete být často stejně úspěšní jako
s kampaní ve vyhledávání. V příštím článku věnovaném obsahovým
kampaním v AdWords vám ukážu, jak tyto kampaně správně optimalizovat,
abyste s nimi dosahovali co nejlepších výsledků.