Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Úvod do obsahových kampaní v AdWords

Možná jste se zatím ke spuštění svých kampaní cílených na obsah neodhodlali, nebo možná jste již svoji kampaň v AdWords do obsahu spustit zkoušeli, ale výsledky nebyly příliš dobré, takže jste od cílení na obsah opět upustili. Buď jak buď, v následujících několika článcích věnovaných právě obsahovým kampaním v AdWords vám poradíme, jak tento typ kampaní vhodně nastavit a spravovat, abyste i s nimi slavili úspěchy.

Co je to obsahová kampaň v AdWords

Inzerce v obsahu v AdWords je inzercí na webech, jejichž majitelé jsou členy programu Google AdSense, což je jakýsi protipól Google AdWords. Majitel stránek, který má zájem o zobrazování inzerce na svém webu, se do programu jednoduše přihlásía vloží na své stránky reklamní kód. Díky tomu se na jeho stránkách mohou začít zobrazovat inzeráty systému Google AdWords určené právě pro obsah. Google se pak s majiteli webů dělí o zisk z reklam, které se na daném webu relevantně vzhledem k jeho obsahu zobrazují.

AdWords přiřazuje v obsahu jednotlivé inzeráty na základě shodného tématu určité stránky a tématu reklamní sestavy.

Založení obsahové kampaně

Jako základ pro inzerci v obsahu vám může dobře posloužit původní „vyhledávací kampaň“, jejíž obsah zkopírujete do nově vytvořené kampaně, která bude určena pouze pro obsah. Jak ilustruje následující obrázek, v nastavení kampaně si lze její cílení pouze na obsah snadno zvolit, a také zda pro toto cílení mají být použity rozdílné maximální ceny za proklik oproti vyhledávání. Nastavení kampaně pro obsah Důsledné oddělení kampaní určených pro obsah od kampaní ve vyhledávání má kromě dalších předností, které zmíním později, hlavní výhodu v tom, že v samostatné kampani pro obsah lze snadněji a velmi přehledně provádět kontinuální správu. Na první pohled totiž vidíte, která sestava je úspěšná, a která se oproti tomu nevyplácí. Zkopírování původní kampaně určené pro vyhledávání do nové kampaně, kterou chcete do obsahu pustit, lze snadno provést pomocí AdWords Editoru, který již můžete využívat i v české verzi. V nastavení této nové kampaně si také nezapomeňte zvolit vhodné jazykové a místní cílení kampaně. Jazyk, který zvolíte, je v případě obsahu jazykem nastaveným v prohlížeči uživatele. Kampaň se začne zobrazovat v obsahu až po schválení inzerátů editory Googlu, což může trvat i několik dní. Mějte tedy tuto prodlevu na paměti a kampaň vždy vytvořte s dostatečným předstihem před jejím plánovaným spuštěním.

Možné cíle obsahových kampaní

Kampaň v obsahu, stejně jako kampaň ve vyhledávání, může plnit několik různých cílů. Obsahová kampaň se však speciálně hodí tam, kde „klasická“ víceméně selhává.

Budování značky

Pro budování značky, neboli branding, je obsahová kampaň mnohdy vhodnější než kampaň ve vyhledávání. V obsahu můžete častěji využít v inzerátu vaši značku a počet impresí je pro vás klíčovým ukazatelem. Tento cíl nejčastěji plní textové brandové inzeráty nebo bannery a krátká videa, která lze do obsahu také umístit.

Zvýšení návštěvnosti

Pokud je vaším cílem zvýšení návštěvnosti, obsahová kampaň pro vás bude vhodná především proto, že inzerce na některá slova bývá často levnější než ve vyhledávání. Počet impresí v obsahu ve většině případů několikanásobně převyšuje vyhledávání, a i přes nižší CTRlze tedy v obsahu dosáhnout velmi zajímavého počtu prokliků. Nízké CTR v obsahu vás přitom nemusí znepokojovat, neboť není započítáváno do Quality Score.

Konverzní cíle

Tento cíl je nejčastější u kampaní ve vyhledávání. Od uživatelů, kteří určitý výrobek či službu aktivně vyhledávají, můžeme čekat vyšší konverzní poměr než u čtenářů obsahu, kteří často na vaši reklamu kliknou pouze ze zvědavosti. Platí však, že s vhodně nastavenou a spravovanou kampaní v obsahu můžete být často stejně úspěšní jako s kampaní ve vyhledávání. V příštím článku věnovaném obsahovým kampaním v AdWords vám ukážu, jak tyto kampaně správně optimalizovat, abyste s nimi dosahovali co nejlepších výsledků.

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné
Vaše osobní údaje jsou u nás jako v bavlnce, nikomu je nedáme. Informujte se zde.