Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Účastníci Google Challenge jsou často překvapeni, jak jim PPC dokáže zahýbat s návštěvností

Letošní ročník soutěže Google Online Marketing Challenge se studentům VŠE mimořádně povedl. Celá polovina týmů se zařadila mezi 50 nejlepších z regionu EMEA a mezi 150 nejlepších na světě. Zúčastnilo se 2 187 týmů z 57 zemí! Nezbývá než studentům kurzu Marketing na internetu na VŠE pogratulovat k obrovskému úspěchu. Zasloužili se o něj významně i Václav Stříteský jako vedoucí kurzu a Petra Brodilová. Petra stejně jako minulý rok výzvou zde na bloguzprostřed­kovala fungující vazbu mezi studenty a majiteli projektů a poskytla zúčastněným metodickou podporu. Cílové stránky kampaní nesly názvy různých projektů, od e-shopu s lanýži a sušenými houbami přes obchod s ručně vyráběnou bižuterií až po portál o stavbě a bydlení. Věříme, že skvělý úspěch soutěžních kampaní bude velkou motivací pro účast webů v dalším ročníku Google Challenge. H1.cz bude jistě opět přitom a zájemce včas osloví. Ptáme se Václava Stříteského z katedry marketingu, který studenty k úspěchu dovedl.

Při hodnocení soutěže Google říká, že úroveň týmů byla vyšší než kdy jindy. Dokážete říci, jak se to podařilo?
Za Českou republiku byla VŠE v minulém roce jedinou vysokou školou, která se do soutěže přihlásila. Letos to bylo již osm škol. Konkurence tedy byla mnohem silnější. Mnozí studenti se do soutěže přihlásili již podruhé. Kampaně v AdWords už si nechtěli „jen tak vyzkoušet“, mohli se poučit z chyb v loňském roce.
Jak byste hodnotil zájem českých webů o účast?
Rozhodně jsem zaznamenal větší zájem. Zatímco loni jsme museli všechny firmy aktivně vyhledávat, letos se jich řada přihlásila sama. Klíčovým bodem úspěchu je uvážlivá volba webu. Jsem proto rád, že i letos jsme měli u H1.cz podporu a studenti měli z čeho vybírat.
Tušíte, jak propagované weby oceňují práci studentů a zda budou soutěžní kampaně využívat i nadále?
Určitě ano, některé firmy projevily zájem na kampani pokračovat dále, často jsou překvapeny, jak jim podobná kampaň dokáže zahýbat se statistikami návštěvnosti. Studenti, kteří spravovali kampaně pro své projety, například iStavitel.cz, v nich dále pokračují.
Prozradíte, čí kampaně se letos probojovaly do padesátky nejlepších ze zemí EMEA?
Letos to bylo pět týmů z deseti zúčastněných, konkrétně tým Veroniky Bartošové s portálem iStavitel.cz, tým Marka Habrnala s webem Activestyle.cz, tým Zuzany Králíkové s webem Kidstore.cz, tým Václava Vašíčka s webem Bizutka.net a tým Martina Škody s webem Dobrehouby.cz. Kromě stavebního portálu se tedy vždy jednalo o elektronické obchody.

Václavu Stříteskému za rozhovor velmi děkujeme a těšíme se na spolupráci při dalším ročníku soutěže. 

Autorkou článku je Mirka Neužilová.

  • Jenda
    10. 08. 2009 / 18:48

    Vědet o kurzu dříve, přihlásil bych se. Škoda.

  • Eliška
    11. 08. 2009 / 08:42

    My jsme se soutěže Google Online Marketing Challenge zúčastnili na ČZU a rovněž jsme se dostali do evropské padesátky s elektronickým obchodem prodávajícím kontaktní čočky:-)

  • Petra
    11. 08. 2009 / 18:03

    [1]Soutěž bude určitě i příští rok, své studenty může přihlásit jejich vysokoškolský učitel. Určitě to zkuste!

    [2] Eliško, gratuluji. Vybrali jste zajímavý obor. I evropský výherce spravoval kampaně na podobný eshop.

  • Juraj Sasko
    01. 09. 2009 / 11:38

    Skoda, prihlaseny som bol, ale nenasiel som schopny tim ludi, ktori by boli skuseni a ochotni robit na tom.. Kedze skolu koncim, ziadne nabuduce uz nebude :(

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné
Vaše osobní údaje jsou u nás jako v bavlnce, nikomu je nedáme. Informujte se zde.