Účastníci Google Challenge jsou často překvapeni, jak jim PPC dokáže zahýbat s návštěvností
Letošní ročník soutěže Google Online Marketing
Challenge se studentům VŠE mimořádně povedl. Celá polovina týmů se
zařadila mezi 50 nejlepších z regionu EMEA a mezi 150 nejlepších na
světě. Zúčastnilo se 2 187 týmů z 57 zemí! Nezbývá než studentům
kurzu Marketing na internetu na VŠE pogratulovat k obrovskému úspěchu.
Zasloužili se o něj významně i Václav Stříteský jako vedoucí kurzu a
Petra Brodilová. Petra stejně jako minulý
rok výzvou zde na
bloguzprostředkovala fungující vazbu mezi studenty a majiteli projektů
a poskytla zúčastněným metodickou podporu. Cílové stránky kampaní nesly
názvy různých projektů, od e-shopu s lanýži a sušenými houbami přes
obchod s ručně vyráběnou bižuterií až po portál o stavbě a bydlení.
Věříme, že skvělý úspěch soutěžních kampaní bude velkou motivací
pro účast webů v dalším ročníku Google Challenge. H1.cz bude jistě
opět přitom a zájemce včas osloví. Ptáme se Václava Stříteského
z katedry marketingu, který studenty k úspěchu dovedl.
- Při hodnocení soutěže Google říká, že úroveň týmů byla vyšší
než kdy jindy. Dokážete říci, jak se to podařilo?
- Za Českou republiku byla VŠE v minulém roce jedinou vysokou školou,
která se do soutěže přihlásila. Letos to bylo již osm škol. Konkurence
tedy byla mnohem silnější. Mnozí studenti se do soutěže přihlásili již
podruhé. Kampaně v AdWords už si nechtěli „jen tak vyzkoušet“, mohli
se poučit z chyb v loňském roce.
- Jak byste hodnotil zájem českých webů o účast?
- Rozhodně jsem zaznamenal větší zájem. Zatímco loni jsme museli
všechny firmy aktivně vyhledávat, letos se jich řada přihlásila sama.
Klíčovým bodem úspěchu je uvážlivá volba webu. Jsem proto rád, že
i letos jsme měli u H1.cz podporu a studenti měli z čeho vybírat.
- Tušíte, jak propagované weby oceňují práci studentů a zda budou
soutěžní kampaně využívat i nadále?
- Určitě ano, některé firmy projevily zájem na kampani pokračovat dále,
často jsou překvapeny, jak jim podobná kampaň dokáže zahýbat se
statistikami návštěvnosti. Studenti, kteří spravovali kampaně pro své
projety, například iStavitel.cz, v nich dále pokračují.
- Prozradíte, čí kampaně se letos probojovaly do padesátky nejlepších
ze zemí EMEA?
- Letos to bylo pět týmů z deseti zúčastněných, konkrétně tým
Veroniky Bartošové s portálem iStavitel.cz, tým Marka Habrnala s webem Activestyle.cz, tým Zuzany Králíkové
s webem Kidstore.cz, tým Václava Vašíčka
s webem Bizutka.net a tým Martina Škody
s webem Dobrehouby.cz. Kromě stavebního
portálu se tedy vždy jednalo o elektronické obchody.
Václavu Stříteskému za rozhovor velmi děkujeme a těšíme se na
spolupráci při dalším ročníku soutěže.
Autorkou článku je Mirka Neužilová.
Vědet o kurzu dříve, přihlásil bych se. Škoda.
My jsme se soutěže Google Online Marketing Challenge zúčastnili na ČZU a rovněž jsme se dostali do evropské padesátky s elektronickým obchodem prodávajícím kontaktní čočky:-)
[1]Soutěž bude určitě i příští rok, své studenty může přihlásit jejich vysokoškolský učitel. Určitě to zkuste!
[2] Eliško, gratuluji. Vybrali jste zajímavý obor. I evropský výherce spravoval kampaně na podobný eshop.
Skoda, prihlaseny som bol, ale nenasiel som schopny tim ludi, ktori by boli skuseni a ochotni robit na tom.. Kedze skolu koncim, ziadne nabuduce uz nebude :(