Tři novinky ze světa PPC
V poslední době se objevilo hned několik novinek spojených s u nás
nejpoužívanějšími PPC systémy AdWords a Sklik. Pojďme se na ně podívat blíže.
Vyšel AdWords Editor 3.5
Tahle informace už je sice zhruba týden stará, ale protože jsem o novém
editoru z dílny Googlu ještě nikde v češtině nečetl, počítám, že by
se někomu mohla hodit. AdWords Editor
3.5 přináší pouze drobná vylepšeníoproti
předchozí verzi 3.0, patří mezi ně:
- práce s obrázkovými reklamami,
- podpora drag and drop,
- rozšířené cílení na regiony a města.
Došlo i k několika dalším úpravám, více si můžete přečíst
v oficiálních Release
Notes.
Import do Skliku opět funguje
Druhou novinkou, která je pro mě osobně mnohem významnější a
s AdWords Editorem blízce souvisí je opravená importovací funkce Skliku. Ta
už si po více než měsíci opět poradí s exportovanými kampaněmi
z novějších verzí AdWords Editoru (ozkoušeno u verze 3.0 i 3.5) a
ušetří vám tak spoustu práce. Velký dík patří Jirkovi Chomátovia celému týmu, který se na
tvorbě Skliku podílí. Abych výše uvedený nefunkční měsíc uvedl na
pravou míru, musím říct, že samotná oprava byla velice rychlá a trvala
necelý týden. Do té doby se kvůli komunikačním šumům mezi námi (H1.cz)
a Sklikem nic nedělo. Co mě ale zaráží je fakt, že jsme byli asi jediní,
kdo na nefunkčnost importu upozornil. To nikdo jiný kampaně mezi AdWords a
Sklikem tímto způsobem nepřenáší? Nebo používáte starší verze AdWords
Editoru, u kterých možná (to nemám ověřené) import nadále fungoval?
Podělte se o své zkušenosti.
Důkladné sledování obsahové sítě v AdWords
Obloukem se vraťme ke Googlu, konkrétně k jeho reportovacím schopnostem.
U eWhispera jsem si přečetl
o revoluční novince v přístupu Google k inzerentům v podobě nových
reportů zaměřených na obsahovou síť. Místo souhrnných dat bychom
měli mít možnost v novém typu reportu sledovat, na jakých webech
se naše reklamy zobrazují a jak si tam vedou. To vám pomůže
například při rozhodování, na kterých webech reklamu nezobrazovat vůbec a
kde naopak využít site-targeting. Prozatím perfektní. Špatnou zprávou je,
že tuhle beta funkci Google zatím nespustil u nás.
Kdy k ní dostaneme přístup, jsem nevypátral, takže nezbývá než čekat a
těšit se na další krok směrem ke zvýšení účinnosti reklamních
kampaní. Víte o nějaké další žhavé novince v PPC? Podělte se
s ostatními v komentářích!
Import z AdWords Editoru a Skliku nabízí teď i AdFox.
Musím moc poděkovat za zmínku o importu .csv.
Nějak mě ani nenapadlo že by to mohlo takhle pěkne fungovat.
Uštří to opravdu hromady času :-)