Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Tři novinky ze světa PPC

V poslední době se objevilo hned několik novinek spojených s u nás nejpoužívanějšími PPC systémy AdWords a Sklik. Pojďme se na ně podívat blíže.

Vyšel AdWords Editor 3.5

Tahle informace už je sice zhruba týden stará, ale protože jsem o novém editoru z dílny Googlu ještě nikde v češtině nečetl, počítám, že by se někomu mohla hodit. AdWords Editor 3.5 přináší pouze drobná vylepšeníoproti předchozí verzi 3.0, patří mezi ně:

  • práce s obrázkovými reklamami,
  • podpora drag and drop,
  • rozšířené cílení na regiony a města.

Došlo i k několika dalším úpravám, více si můžete přečíst v oficiálních Release Notes.

Import do Skliku opět funguje

Druhou novinkou, která je pro mě osobně mnohem významnější a s AdWords Editorem blízce souvisí je opravená importovací funkce Skliku. Ta už si po více než měsíci opět poradí s exportovanými kampaněmi z novějších verzí AdWords Editoru (ozkoušeno u verze 3.0 i 3.5) a ušetří vám tak spoustu práce. Velký dík patří Jirkovi Chomátovia celému týmu, který se na tvorbě Skliku podílí. Abych výše uvedený nefunkční měsíc uvedl na pravou míru, musím říct, že samotná oprava byla velice rychlá a trvala necelý týden. Do té doby se kvůli komunikačním šumům mezi námi (H1.cz) a Sklikem nic nedělo. Co mě ale zaráží je fakt, že jsme byli asi jediní, kdo na nefunkčnost importu upozornil. To nikdo jiný kampaně mezi AdWords a Sklikem tímto způsobem nepřenáší? Nebo používáte starší verze AdWords Editoru, u kterých možná (to nemám ověřené) import nadále fungoval? Podělte se o své zkušenosti.

Důkladné sledování obsahové sítě v AdWords

Obloukem se vraťme ke Googlu, konkrétně k jeho reportovacím schopnostem. U eWhispera jsem si přečetl o revoluční novince v přístupu Google k inzerentům v podobě nových reportů zaměřených na obsahovou síť. Místo souhrnných dat bychom měli mít možnost v novém typu reportu sledovat, na jakých webech se naše reklamy zobrazují a jak si tam vedou. To vám pomůže například při rozhodování, na kterých webech reklamu nezobrazovat vůbec a kde naopak využít site-targeting. Prozatím perfektní. Špatnou zprávou je, že tuhle beta funkci Google zatím nespustil u nás. Kdy k ní dostaneme přístup, jsem nevypátral, takže nezbývá než čekat a těšit se na další krok směrem ke zvýšení účinnosti reklamních kampaní. Víte o nějaké další žhavé novince v PPC? Podělte se s ostatními v komentářích!

  • Dan
    20. 05. 2007 / 12:31

    Import z AdWords Editoru a Skliku nabízí teď i AdFox.

  • Jan Pokorný
    14. 06. 2007 / 22:14

    Musím moc poděkovat za zmínku o importu .csv.

    Nějak mě ani nenapadlo že by to mohlo takhle pěkne fungovat.

    Uštří to opravdu hromady času :-)

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné
Vaše osobní údaje jsou u nás jako v bavlnce, nikomu je nedáme. Informujte se zde.