Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Top trendy, které vás letos neminou na sociálních sítích

Sociální sítě jsou živý organismus a není dne, aby se na nich neobjevila nějaká změna nebo novinka. Jaké budou TOP trendy v roce 2018? Poroste Instagram? Jak to bude s organickým dosahem na Facebooku? A jakou mají budoucnost influenceři?

Přečtěte si, jak u nás v Hájedničce vidíme budoucnost sociálních sítích v naší české kotlině v tomto roce! 

DATA, SOUKROMÍ, ALGORITMY? ČEKÁ NÁS RACIONALITA A ETIKA SOCIÁLNÍCH SÍTÍ

Začínáme hned trendem nejmíň uchopitelným. Zdá se, že sociální sítě v čele s Facebookem stále více kladou důraz na racionalizaci a etiku fungování svých algoritmů. Algoritmy by tak měly v roce 2018 upřednostňovat spíše kvalitní obsah (ať ve výsledku může znamenat cokoliv) a oprostit se od dosavadní praxe, kdy algoritmy preferující engagement tlačily tvůrce obsahu do tvorby klikaček, hlasovaček, označovaček a dalších zvrhlostí.

Žhavým tématem je potom záležitost ochrany soukromí a správy dat na sociálních sítích obecně. Aktuální kauza kolem Cambridge Analytica ukázala, že jde o poměrně slabé místo s velkým rizikem zneužití dat. Pokud mají sociální sítě do dalších let přežít, toto bude jedna z oblastí, na kterou bude se bude nutné zaměřit.

INSTAGRAM PŘEKROČÍ 2 500 000 UŽI­VATELŮ, POROSTOU I DALŠÍ SOCIÁLNÍ SÍTĚ 

Počet uživatelů sociálních sítí v Česku poroste také v roce 2018, ačkoliv tempo růstu se bude síť od sítě měnit. Nejúspěšnější bude Instagram, který je stále hluboko pod svým potenciálem a který by na konci roku 2018 mohl atakovat hranici 2 500 000 uži­vatelů. Pozvolný růst bude pokračovat také u Facebooku, Twitteru a sítě LinkedIn.

ORGANICKÝ DOSAH BUDE STÁLE KLESAT (A MEDIÁLNÍ INVESTICE RŮST) 

V roce 2018 se ještě nedostaneme na úplné dno, tedy nulový organický dosah, nicméně růst počtu uživatelů a komunikujících subjektů ruku v ruce s další tendencí sociálních sítí o „monetizaci“ své existence povede k dalšímu poklesu organického dosahu z dnešních hodnot kolem 10 %. Reakcí bude muset být další nárůst mediálních investicí do podpory reache příspěvků.

ČAS NA NÁKUPY? ZAPOMEŇTE NA PŘEPLNĚNÉ OBCHOĎÁKY, JE TADY FACEBOOK!

Plíživá tendence Facebooku obsáhnout všechny internety je nezpochybnitelná. A pro snahu ovládnout oblast online nakupování toto platí dvojnásob! Nemluvím nyní o formátech Marketplace nebo Collections, což jsou samozřejmě také prvky, o kterých uslyšíme stále více. Řeč je v tomto případě zejména o přímém nakupování na Facebooku, kdy už nebudete muset odcházet na konkrétní e-shop prodejce, ale zboží si koupíte přímo v rozhraní Facebooku.

CO SE NEHÝBE, JAKO BY NEBYLO

Facebook to tlačí jako o život, nové možnosti umožňuje Instagram a začíná s tím ve stále větší míře také LinkedIn – co to je? Jasně, videa a zejména živá vysílání! Tento fenomén společně s „třistašedesátkami“ a formáty typu „Cinemagraph“ bude hrát prim obsahu v roce 2018.

NA INSTAGRAM POFRČÍ STORIES, BUDE TO FAKT HIT!

Už zaznělo, že tahounem sítí bude Instagram. V rámci něj se bude nejvíce rozvíjet formát Instagram Stories, který má slušně našlápnuto k tomu, aby se v rámci Instagramu stal zcela plnohodnotnou platformou.

ZAPOMEŇTE NA LEOŠE MAREŠE, JSOU TADY MIKROINFLUENCEŘI

V českém prostředí budou v tomto roce hrát ještě silnější roli influenceři. Vidím ale pozvolný trend v ústupu využívání „všeobjímajících“ influencerů s největšími základnami odběratelů ve prospěch segmentu „mikroinfluencerů“, tedy těch se sice nižší základnou fanoušků, ale o to více například segmentově vyhraněnějšími.

  • Lukas
    30. 03. 2018 / 23:31

    Poslední věta nedává smysl. Zkuste výraz „na úkor“ vyměnit za „ve prospěch“.

    • Monika
      03. 04. 2018 / 12:57

      Upraveno, děkujeme za upozornění :)

  • Lukas
    04. 04. 2018 / 08:34

    Rádo se stalo:-) Díky za zajímavý článek.

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné
Vaše osobní údaje jsou u nás jako v bavlnce, nikomu je nedáme. Informujte se zde.