Sociální sítě jsou živý organismus a není dne, aby se na nich
neobjevila nějaká změna nebo novinka. Jaké budou TOP trendy v roce 2018?
Poroste Instagram? Jak to bude s organickým dosahem na Facebooku? A jakou
mají budoucnost influenceři?
Přečtěte si, jak u nás v Hájedničce vidíme budoucnost sociálních
sítích v naší české kotlině v tomto roce!
DATA, SOUKROMÍ, ALGORITMY? ČEKÁ NÁS RACIONALITA A ETIKA
SOCIÁLNÍCH SÍTÍ
Začínáme hned trendem nejmíň uchopitelným. Zdá se, že sociální
sítě v čele s Facebookem stále více kladou důraz na racionalizaci a
etiku fungování svých algoritmů. Algoritmy by tak měly v roce
2018 upřednostňovat spíše kvalitní obsah (ať ve výsledku může znamenat
cokoliv) a oprostit se od dosavadní praxe, kdy algoritmy preferující
engagement tlačily tvůrce obsahu do tvorby klikaček, hlasovaček,
označovaček a dalších zvrhlostí.
Žhavým tématem je potom záležitost ochrany soukromí a správy dat na
sociálních sítích obecně. Aktuální kauza kolem Cambridge Analytica
ukázala, že jde o poměrně slabé místo s velkým rizikem zneužití dat.
Pokud mají sociální sítě do dalších let přežít, toto bude jedna
z oblastí, na kterou bude se bude nutné zaměřit.
INSTAGRAM PŘEKROČÍ 2 500 000 UŽIVATELŮ, POROSTOU
I DALŠÍ SOCIÁLNÍ SÍTĚ
Počet uživatelů sociálních sítí v Česku poroste také v roce 2018,
ačkoliv tempo růstu se bude síť od sítě měnit. Nejúspěšnější bude
Instagram, který je stále hluboko pod svým potenciálem a který by na konci
roku 2018 mohl atakovat hranici 2 500 000 uživatelů. Pozvolný růst
bude pokračovat také u Facebooku, Twitteru a sítě LinkedIn.
ORGANICKÝ DOSAH BUDE STÁLE KLESAT (A MEDIÁLNÍ INVESTICE
RŮST)
V roce 2018 se ještě nedostaneme na úplné dno, tedy nulový organický
dosah, nicméně růst počtu uživatelů a komunikujících subjektů ruku
v ruce s další tendencí sociálních sítí o „monetizaci“ své
existence povede k dalšímu poklesu organického dosahu z dnešních hodnot
kolem 10 %. Reakcí bude muset být další nárůst mediálních investicí do
podpory reache příspěvků.
ČAS NA NÁKUPY? ZAPOMEŇTE NA PŘEPLNĚNÉ OBCHOĎÁKY, JE TADY
FACEBOOK!
Plíživá tendence Facebooku obsáhnout všechny internety je
nezpochybnitelná. A pro snahu ovládnout oblast online nakupování toto
platí dvojnásob! Nemluvím nyní o formátech Marketplace nebo Collections,
což jsou samozřejmě také prvky, o kterých uslyšíme stále více. Řeč
je v tomto případě zejména o přímém nakupování na Facebooku, kdy už
nebudete muset odcházet na konkrétní e-shop prodejce, ale zboží si koupíte
přímo v rozhraní Facebooku.
CO SE NEHÝBE, JAKO BY NEBYLO
Facebook to tlačí jako o život, nové možnosti umožňuje Instagram a
začíná s tím ve stále větší míře také LinkedIn – co to je?
Jasně, videa a zejména živá vysílání! Tento fenomén společně s
„třistašedesátkami“ a formáty typu „Cinemagraph“ bude hrát prim
obsahu v roce 2018.
NA INSTAGRAM POFRČÍ STORIES, BUDE TO FAKT HIT!
Už zaznělo, že tahounem sítí bude Instagram. V rámci něj se bude
nejvíce rozvíjet formát Instagram Stories, který má slušně našlápnuto
k tomu, aby se v rámci Instagramu stal zcela plnohodnotnou platformou.
ZAPOMEŇTE NA LEOŠE MAREŠE, JSOU TADY
MIKROINFLUENCEŘI
V českém prostředí budou v tomto roce hrát ještě silnější roli
influenceři. Vidím ale pozvolný trend v ústupu využívání
„všeobjímajících“ influencerů s největšími základnami
odběratelů ve prospěch segmentu „mikroinfluencerů“, tedy
těch se sice nižší základnou fanoušků, ale o to více například
segmentově vyhraněnějšími.
Chcete si prostředí firemního Instagramu osahat pod vedením
zkušené instagramerky? Přijďte na náš půldenní
workshop a naučte se, jak připravit krásná Stories, které aplikace vám
usnadní instagramový život a jak na publikační plán a vůbec strategickou
správu profilu tak, aby pro vás měl byznys efekt. |
Poslední věta nedává smysl. Zkuste výraz „na úkor“ vyměnit za „ve prospěch“.
Upraveno, děkujeme za upozornění :)
Rádo se stalo:-) Díky za zajímavý článek.