Performance & Branding Summit – tradiční, a dovolím si tvrdit
i jedna z neoblíbenějších českých konferencí pro PPC specialisty, se
letos nesla v duchu hlavního tématu „Back to Basics“. Zatímco juniorní
PPC specialisté vděčně zapisovali tipy a triky zkušených Googlerů,
seniorní PPCčkaři souhlasně pokyvovali hlavou. I pro zkušeného
specialistu se však našel nejeden dobrý tip.
Pokud jste se akce nemohli zúčastnit, určitě pro vás bude zajímavá
reakce našich kolegů na otázku:
„Kdybys měl/a jmenovat jednu věc, kterou sis odnesl/a z Performance
& Branding Summitu 2015, co by to bylo?“
Lukáš Král
„Těšil jsem se hlavně na novinky z YouTube a tipy pro videokampaně.
Zejména mě překvapila Petra Brodilová tipem, jak „hacknout“ Masthead na
Slovensku pomocí TrueVuew In-Display cíleného do GDN pomocí speciálního
umístění!
Další zajímavý tip přišel od Jany Bujalkové, která při optimalizaci
GDN kampaní navrhla rozlišovat délku okna různých konverzí. Například
pro konverzi po prokliku uvažovat 30denní cookie, ale pro konverzi po
zobrazení jen 1denní délku cookie.
Také vítám přesun všech videokampaní do klasického rozhraní AdWords,
což usnadní přehlednost i reporting. Zejména u velkých kampaní, kdy se
využívá nejenom kampaní ve vyhledávání, ale i v GDN a YouTube.
A nejvíc se těším na novinku v AdWords, která umožní optimalizaci
kampaní pomocí „atribučního modelu na míru“. Který bude postavený na
reálných datech!“
Jana Nováková
„Z konference mi v hlavě utkvěly hlavně dvě věci. První byla
informace, že rozšířená CPC (eCPC) umí snížit nabídku i o 100 %!
Donedávna tomu bylo přitom pouhých 30 %. Jasný důkaz, jak se online svět
rychle mění.
Další věcí, která mě donutila se konečně ponořit do tajů
OpenRefine, byla přednáška Karla Rujzla. Karel nám během pár minut
ukázal, jak si díky tomuto nástroji ušetřit spoustu času při tvorbě
kampaní, ale i jak velmi rychle získat přehled a informace o prodávaném
sortimentu, značkách nebo dostupnosti
zboží klienta. Určitě využitelné i pro zbožové
vyhledávače.“
Anna Vandělíková
„Na letošním Performance & Branding Summitu zazněla spousta
zajímavých tipů, triků a nápadů. Jako milovníka technických
„fíčurek“ mě ale nejvíce zaujala část přednášky Honzy Zdarsy
o skriptech. O jejich báječných možnostech vím, jelikož je často
využívám. Ale Honza mě opravdu potěšil tím, že nám dal k dispozici
odkaz na dokument, kde jsou všechny bezplatné skripty pěkně pohromadě.
Pokud jste také zvědaví, podívejte se na dokument zde: A Big List of Free AdWords Scripts.“
Renata Rovenská
„Ruční optimalizace kampaní bývá časově náročná. Honza Zdarsa
představil možnosti AdWords skriptů, které mě zaujaly. Vložením
krátkého JavaScriptu do AdWords se vám např. už nikdy nestane, že URL
v inzerátech povede na neexistující stránku. Je lepší, když vás na tuto
chybu upozorní skript, než aby to udělal klient.
Honza se zmínil i o skriptu, který zvyšuje cenu za proklik
v závislosti na počasí. No nevyzkoušejte ho. Tady je potřeba dát si pozor
na nastavení horní a dolní hranice ceny za proklik, aby cena extrémně
nenarostla, nebo se drasticky nesnížila a dané klíčové slovo se
nepřestalo zobrazovat.
A je toho daleko víc, co skripty umí. Nemusíte umět programovat,
základní skripty jsou zdarma k dispozici na internetu, jen je potřeba si je
přizpůsobit. Skript, který upravuje nabídky v závislosti na počasí,
najdete například na Google Developers.“
Petra Nováková
„Jsem v online marketingu de facto nováček a Performance & Branding
Summit 2015 byl mou první live online konferencí. A možná právě proto
mě zaujalo hned několik věcí naráz. Kromě toho, že používat v AdWords
skripty lze díky jejich předdefinování i bez programovacích znalostí
(i když takový kurz programování v Javě prý stojí za vyzkoušení),
také to, že mnoho PPC specialistů vylučuje umístění
anonymous.google.com, aniž by si předem ověřili, na jaký web cílí.
Mezi optimalizačními tipy pro obsahové kampaně bylo zdůrazněno, že
právě anonymous.google.com může být prémiovým webem, který naší
reklamě přináší přívětivý výkon, jen jeho publisher chce zůstat
anonymní. Je tedy žádoucí si nejdříve ve statistikách zobrazit detaily
umístění a teprve na jejich základě povylučovat URL jednotlivě.“
Klára Stehlíková
„Původně jsem své kampaně poměrně dlouho spravovala ručně a
flexibilních strategií se bála jako čert kříže. Nyní jsou běžnou
součástí mých kampaní, nicméně – jdu na ně správně? Nejvíce mne na
Summitu oslovil nápad, jak si otestovat, že svou strategií opravdu výkon
kampaní vylepšuji a neškodím jim.
A jak to udělat? Například tak, že si ve dvou identických kampaních
nastavím časový rozvrh se střídáním vždy po dvou hodinách. Až budu
mít dostatečný počet dat v kampaních, pustím na nich A/B test, kdy na
jednu z kampaní nasadím svou flexibilní strategii.
Při správě bannerů dále ocením novou funkci automatického
přeformátování HD bannerů do podporovaných velikostí. Ulehčí to práci
jak mně, tak i klientovi.“
Sandra Matušková
„Na Google Summitu mě zaujala case study Karlovarských minerálních vod,
kdy jsme měli možnost nahlédnout pod pokličku testování kampaní. Důraz
byl přitom kladen na optimální frekvenci a mobilní telefony, jejichž podíl
stále roste. Zajímavé bylo testování několika různých video spotů. Zde
se testovalo například prvních 5 vteřin videa, podmanivá hudba či
výrazný brandlift. Co jsem si odnesla? Že díky výrazné hudbě se může na
první pohled obyčejná reklama stát velmi populární a
zapamatovatelnou!“
Matúš Šenšel
Priamo pre moju každonennú prácu boli užitočné tipy a refresh pre
optimalizáciu search kampaní od Michala Zelinku a Honzu Zdarsy z úvodu
konferencie, teda back to basics. Je ale vidieť, že čoraz viac bude
doležité naučiť sa po odladení štruktrúry kampaní (napríklad oddelením
presných a ďalších typov zhod do zvlášť zostáv, či priamo kampaní,
ktoré je v zahraničí už bežnou praxou), správne využívať automatické
bidingové nástroje, v ktorých je určite budúcnosť. Okienko do budúcnosti
otvorili i Youtuberi, ktorým patrí budúcnosť v sledovaní videí a ktorí
predstavili možnosti spolupráce s firmami či agentúrami a ďalšej
monetizácie svojej práce.
A na závěr dva stručné tipy z mého pohledu
1. Codecademy aneb JavaScript akademie pro ty, kdo chtějí skripty ovládat
na jedničku.
2. AdWords Translate Toolkit coby chytrý pomocník pro převod kampaní do
jiných zemí.
Autorkou článku je Petra Plimlová.
Hezky sepsáno pro ty co Summit prošvihli :-) Článek s dovolením sdílím dále v seznamu článků o PPC v češtině: https://www.affilo.cz/…zobrazit/21/