Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Střípky tipů a informací z Performance & Branding Summitu 2015

Performance & Branding Summit – tradiční, a dovolím si tvrdit i jedna z neoblíbenějších českých konferencí pro PPC specialisty, se letos nesla v duchu hlavního tématu „Back to Basics“. Zatímco juniorní PPC specialisté vděčně zapisovali tipy a triky zkušených Googlerů, seniorní PPCčkaři souhlasně pokyvovali hlavou. I pro zkušeného specialistu se však našel nejeden dobrý tip.

Pokud jste se akce nemohli zúčastnit, určitě pro vás bude zajímavá reakce našich kolegů na otázku:
Kdybys měl/a jmenovat jednu věc, kterou sis odnesl/a z Performance & Branding Summitu 2015, co by to bylo?

Lukáš Král

„Těšil jsem se hlavně na novinky z YouTube a tipy pro videokampaně. Zejména mě překvapila Petra Brodilová tipem, jak „hacknout“ Masthead na Slovensku pomocí TrueVuew In-Display cíleného do GDN pomocí speciálního umístění!

Další zajímavý tip přišel od Jany Bujalkové, která při optimalizaci GDN kampaní navrhla rozlišovat délku okna různých konverzí. Například pro konverzi po prokliku uvažovat 30denní cookie, ale pro konverzi po zobrazení jen 1denní délku cookie.

Také vítám přesun všech videokampaní do klasického rozhraní AdWords, což usnadní přehlednost i reporting. Zejména u velkých kampaní, kdy se využívá nejenom kampaní ve vyhledávání, ale i v GDN a YouTube.

A nejvíc se těším na novinku v AdWords, která umožní optimalizaci kampaní pomocí „atribučního modelu na míru“. Který bude postavený na reálných datech!“

Jana Nováková

„Z konference mi v hlavě utkvěly hlavně dvě věci. První byla informace, že rozšířená CPC (eCPC) umí snížit nabídku i o 100 %! Donedávna tomu bylo přitom pouhých 30 %. Jasný důkaz, jak se online svět rychle mění.

Další věcí, která mě donutila se konečně ponořit do tajů OpenRefine, byla přednáška Karla Rujzla. Karel nám během pár minut ukázal, jak si díky tomuto nástroji ušetřit spoustu času při tvorbě kampaní, ale i jak velmi rychle získat přehled a informace o prodávaném sortimentu, značkách nebo dostupnosti zboží klienta. Určitě využitelné i pro zbožové vyhledávače.“

Anna Vandělíková

„Na letošním Performance & Branding Summitu zazněla spousta zajímavých tipů, triků a nápadů. Jako milovníka technických „fíčurek“ mě ale nejvíce zaujala část přednášky Honzy Zdarsy o skriptech. O jejich báječných možnostech vím, jelikož je často využívám. Ale Honza mě opravdu potěšil tím, že nám dal k dispozici odkaz na dokument, kde jsou všechny bezplatné skripty pěkně pohromadě. Pokud jste také zvědaví, podívejte se na dokument zde: A Big List of Free AdWords Scripts.“

Renata Rovenská

„Ruční optimalizace kampaní bývá časově náročná. Honza Zdarsa představil možnosti AdWords skriptů, které mě zaujaly. Vložením krátkého JavaScriptu do AdWords se vám např. už nikdy nestane, že URL v inzerátech povede na neexistující stránku. Je lepší, když vás na tuto chybu upozorní skript, než aby to udělal klient.

Honza se zmínil i o skriptu, který zvyšuje cenu za proklik v závislosti na počasí. No nevyzkoušejte ho. Tady je potřeba dát si pozor na nastavení horní a dolní hranice ceny za proklik, aby cena extrémně nenarostla, nebo se drasticky nesnížila a dané klíčové slovo se nepřestalo zobrazovat.

A je toho daleko víc, co skripty umí. Nemusíte umět programovat, základní skripty jsou zdarma k dispozici na internetu, jen je potřeba si je přizpůsobit. Skript, který upravuje nabídky v závislosti na počasí, najdete například na Google Developers.“

Petra Nováková

„Jsem v online marketingu de facto nováček a Performance & Branding Summit 2015 byl mou první live online konferencí. A možná právě proto mě zaujalo hned několik věcí naráz. Kromě toho, že používat v AdWords skripty lze díky jejich předdefinování i bez programovacích znalostí (i když takový kurz programování v Javě prý stojí za vyzkoušení), také to, že mnoho PPC specialistů vylučuje umístění anonymous.goo­gle.com, aniž by si předem ověřili, na jaký web cílí.

Mezi optimalizačními tipy pro obsahové kampaně bylo zdůrazněno, že právě anonymous.goo­gle.com může být prémiovým webem, který naší reklamě přináší přívětivý výkon, jen jeho publisher chce zůstat anonymní. Je tedy žádoucí si nejdříve ve statistikách zobrazit detaily umístění a teprve na jejich základě povylučovat URL jednotlivě.“

Klára Stehlíková

„Původně jsem své kampaně poměrně dlouho spravovala ručně a flexibilních strategií se bála jako čert kříže. Nyní jsou běžnou součástí mých kampaní, nicméně – jdu na ně správně? Nejvíce mne na Summitu oslovil nápad, jak si otestovat, že svou strategií opravdu výkon kampaní vylepšuji a neškodím jim.

A jak to udělat? Například tak, že si ve dvou identických kampaních nastavím časový rozvrh se střídáním vždy po dvou hodinách. Až budu mít dostatečný počet dat v kampaních, pustím na nich A/B test, kdy na jednu z kampaní nasadím svou flexibilní strategii.

Při správě bannerů dále ocením novou funkci automatického přeformátování HD bannerů do podporovaných velikostí. Ulehčí to práci jak mně, tak i klientovi.“

Sandra Matušková

„Na Google Summitu mě zaujala case study Karlovarských minerálních vod, kdy jsme měli možnost nahlédnout pod pokličku testování kampaní. Důraz byl přitom kladen na optimální frekvenci a mobilní telefony, jejichž podíl stále roste. Zajímavé bylo testování několika různých video spotů. Zde se testovalo například prvních 5 vteřin videa, podmanivá hudba či výrazný brandlift. Co jsem si odnesla? Že díky výrazné hudbě se může na první pohled obyčejná reklama stát velmi populární a zapamatovatelnou!“

Matúš Šenšel

Priamo pre moju každonennú prácu boli užitočné tipy a refresh pre optimalizáciu search kampaní od Michala Zelinku a Honzu Zdarsy z úvodu konferencie, teda back to basics. Je ale vidieť, že čoraz viac bude doležité naučiť sa po odladení štruktrúry kampaní (napríklad oddelením presných a ďalších typov zhod do zvlášť zostáv, či priamo kampaní, ktoré je v zahraničí už bežnou praxou), správne využívať automatické bidingové nástroje, v ktorých je určite budúcnosť. Okienko do budúcnosti otvorili i Youtuberi, ktorým patrí budúcnosť v sledovaní videí a ktorí predstavili možnosti spolupráce s firmami či agentúrami a ďalšej monetizácie svojej práce.

A na závěr dva stručné tipy z mého pohledu

1. Codecademy aneb JavaScript akademie pro ty, kdo chtějí skripty ovládat na jedničku.
2. AdWords Translate Toolkit coby chytrý pomocník pro převod kampaní do jiných zemí. 

Autorkou článku je Petra Plimlová.

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné
Vaše osobní údaje jsou u nás jako v bavlnce, nikomu je nedáme. Informujte se zde.