Minulý týden představil MattCutts na svém
twitter účtu novou funkci Google Webmaster Tools. V sekci Provoz
/ Interní odkazy lze stáhnout soubor s nejnovějšími odkazy na
vaše stránky.

Oproti
tabulce se všemi odkazy směřujícími na vaše stránky je soubor obohacen
i datem, kdy Google zaindexoval novou stránku s vaším odkazem. V souboru
ale aktuální odkazy nehledejte. Jsou to pouze odkazy, které byly aktivní
v den evidence stránek. Nyní se tam už nemusí nacházet. Soubor lze
stáhnout přímo do Google Docs nebo ve formátu CSV (Comma Seperated Values) a
dále s ním pracovat, například v Excelu nebo v Open Office.
Srovnání Fresh indexu (Majestic SEO) a exportu z Google
Webmaster Tools
Fresh index v Majestic SEO automaticky vypisuje pouze odkazy
z předchozích 2 měsíců. Oproti tomu Google webmaster tool ukazuje rovnou
všechny odkazy, které od začátku existence webu indexuje. Srovnali jsme data
z webu H1.cz a zjistili následující:
- Google Webmaster Tools oproti Majestic SEO eviduje odkazy z Facebooku.
- Za poslední 2 měsíce se v exportu GWT nachází 1015 odkazů.
- Fresh Index (taktéž 2 poslední měsíce) zaznamenal přes
10 000 odkazů. Majestic SEO vypisuje více podstránek.
Pro evidenci aktuálních odkazů je Google Webmaster Tools velmi
zajímavý nástroj – zejména díky evidenci odkazů z největší
sociální síti – z Facebooku. Není ale aktuálně možné spoléhat se
jen na jeho výsledky. Je vhodné vnímat jej jako nástroj komplementární
k Majestic SEO.
K čemu seznam odkazů využít?
Analýza nepřirozeného odkazového portfolia
V posledních měsících Google rozesílá
zprávyo nepřirozeném odkazovém portfoliu, a právě tento seznam
odkazujících serverů nám při řešení pomůže. Existuje více teorií,
v jakém okamžiku Google rozesílá varovnou zprávu.
- Začala na vás odkazovat stránka, která je Googlem označená jako
stránka prodávající odkazy.
- Překročili jste hranici nepřirozených odkazů.
- Další teorie naleznete na Seomoz.com
(pořád stejné anchor texty, atd.).
Při čištění odkazového profilu je dobré odstraňovat odkazy právě
podle tohoto seznamu. Důležité je důkladně analyzovat celé odkazové
portfolio a odstranit všechny nekvalitní odkazy.
Negativní SEO
Po poslední aktualizaci algoritmu Googlu (Penguine
update 24.4.2012) mohou nekvalitní odkazy slabým webům uškodit. Do jaké
míry? Tím si nikdo není jistý. V případě, že se vaše konkurence
snaží negativní SEO praktikovat, můžete to podle seznamu nejnovějších
odkazů v GWT odhalit. Na tento neetický způsob si lidé stěžují, proto
se už nyní pracuje na další nové funkci Disawow
tool. V případě, že se objeví nekvalitní odkazy na váš web, budete
schopni tyto odkazy označit a Google si jich nebude všímat.
Určení trendu
Víte kolik odkazů vede na váš server? To určíte po zpracování
exportovaných dat. V našem případě jsme použili klouzavý průměr,
který nám trend naznačil.

Odkazujete kvalitně?
Pomocí tohoto seznamu odkazů můžete odhalit, jak kvalitně děláte
linkbuilding. Kontrolujte pravidelně exportovaná data a poznáte, zda si
Google vašich odkazů všímá.
Jiří Leinveber
Super stručné shrnutí a zdravím nového H1 bloggera :-)
Ta nově připravovaná funkce Disawow Tool by se určitě hodila, jednak se každému může stát, že někde při budování odkazového profilu udělá chybku a odkaz již nelze odstranit, je tedy lepší jej označit takto. Další příklad by mohl být odkaz z agregátoru který převezme váš článek, bohužel je nevalné kvality a nebo je Googlem označen jako web prodávající odkazy, nebo poskytující duplicitní obsah. Než se s provozovatelem hádat o odstranění kanálu z webu, je asi lepší odkazy z onoho agregátoru označit a je klid, o takové odkazy člověk stejně nestojí.
Teď jsem se k článku proklikal, tak si říkám, že se na to podívám rovnou v praxi a koukám, že prostě v GWT nemám funkci Stáhnou nejnovější odkazy…
Vladislav Meloš:Od doby co jsem napsal tento článek Google pozměnil umístění. Nyní ho naleznete v Provoz / Odkazy na vaše stránky / Kdo odkazuje nejvíce (další) / Stáhnout nejnovější odkazy Díky za upozornění :)