Facebook od května, kdy vypustil nové sociální pluginy, úspěšně
prorůstá celým internetem, včetně seriozních zpravodajských webů.
Pluginy se navíc postupně vylepšují a získávají nové pokročilé funkce.
Podívejte se na ty se zajímavým potenciálem a otestujte, jak vám mohou
pomoci šířit váš obsah mezi komunitu.
Provazujte web s Facebookem
Facebook je reálně používanější než záložkovací služby typu
Delicious nebo Linkuj, které weby už pro sdílení obsahu běžně nabízejí.
A právě z toho důvodu je dobré na pluginy nezapomínat. Můžete je
využít jak pro e-shop, tak i pro obsahový web. Vygenerujete si je přímo na
stránce Facebook Developers,
snadnější to máte ale přímo přes nastavení stránky (propagujte
prostřednictvím „To se mi líbí“). A které pluginy stojí
konkrétně za zmínku? Chcete fanoušky? Like box je základ
Kdo si hlavu vrtá s tím, že má jeho stránka málo fanoušků, ať
nezapomene přidat na web Like
box. Nejlépe funguje ten s hlavami fanoušků. Nikdy nebylo pro uživatele
tak snadné a lákavé stát se příznivcem vašeho brandu či produktu.
Doporučujte
to, co mají rádi přátelé vašich čtenářů Řeč je o pluginu
Recommendations,
který na váš web vnese příjemnou personalizaci. Ukazuje totiž, co se na
příslušném webu líbí vašim přátelům. Plugin má tedy smysl u webů,
které jsou hojně navštěvované, případně je navštěvuje specifická
komunita aktivní na Facebooku.
Tlačítko „To se mi líbí“ má nové funkce Facebook
v pátek oznámil, že tlačítko
Like (někdy také recommend) bude mít nové funkce. Na
webech budou uživatelé moci zanechávat kromě „palce“ nově
i komentář.
Zásadní novinkou ale je, že majitelé
webu budou nyní moci kontaktovat na Facebooku ty uživatele, kterým se líbil
obsah na jejich webu. Marketéři mohou jásat, uživateli, kterému se
v obrázku nahoře líbily boty, mohou nabídnout slevu přesně na tyto boty.
Sleva se uživateli ukáže přímo v jeho news feedu na Facebooku.
I analytici si přijdou na své, mohou nyní testovat efektivitu Like
tlačítka. Pomocí volitelných parametrů tlačítka ref a
source je možné udělat A/B test, který vám pomůže například
rozhodnout, na kterém místě vám tlačítko funguje nejlépe.
Měří vás už Facebook?
Jestli vás zajímá, jestli jste tlačítko Like přeci jen neumístili na
web zbytečně (a event tracking v Google Analytics vám nic neříká), potom
navštivte Facebook Insights.
Tam si zaregistrujte svou doménu, Facebook vám zpětně ukáže počty
„Like“ i sdílení vašeho obsahu na Facebooku. 
Testujte pluginy
Sociální pluginy někomu pomáhají víc, jinému méně. Autorům obsahu
usnadňují link baiting, uživatelům mohou ubírat na soukromí, samotný
Facebook pak získal na svou stranu webmastery, kteří se podílejí na
dalším rozvoji Facebooku a pomáhají mu doslova pohltit internet… Jako
propagační nástroj pluginy vítáme a plánujeme jejich rozsáhlejší
testování (umístění, texty tlačítek,…). Nové funkce tlačítka „To
se mi líbí“ nám v tom zrovna hodně pomohou. A co vy, máte už nějaké
zkušenosti s testováním pluginů?
Autorem článku je Lucie Habartová.
Ano, zkušenost mám.
Na konci minulého týdne jsem do Likovacích tlačítek nasadil ony pokročilé trackovací parametry.
V návodu FB tvrdí, že pak přidají nové parametry do REFERRERového URL.
Realita? V referrerových URL nic není, ale strkají ty parametry do URL cílových. Takže generují nádherné duplicity :-(
K vidění je to třeba zde:
https://www.photoextract.com/…nky/800.html
Pomilujte článek Likovacím tlačítkem a následně se ve svém profilu podívejte na adresu vygenerovaného odkazu.
Nezbývá než doufat, že to „soudruzi z NDR“ brzy opraví…
Díky za bezva přehled.
Níže můj tweet, jak se změnila situace po zavedení Facebook kampaně na NokiaManii.cz.
„Po měsíci a půl od nasazení „lajkovacího“ tlačítka na NM se zvýšil provoz z Facebooku asi o 250 %. Takže ano, nějaký efekt to asi má.“
Dobrý článek, děkuji za něj! Konečně se mi na blogu podařilo vyřešit proč místo českého „Buďte první mezi svými přáteli, kterým se to líbí.“ byl pořád anglický „Be the first…“
Pluginy jsem testoval na svém blogu a na MyMaemo.cz a minimálně Like box se určitě vyplatí. Nárůst fanoušků je při jeho nasazení o dost vyšší.
Samotné tlačítko Like se asi také vyplatí, na MyMaemo ho používám, nicméně na blogu se mi vzhledem k cílové skupině lépe osvědčuje sdílení na Twitteru.
Díky za zajímavé komentáře. Posílám ještě jeden zajímavý odkaz. Vyšla studie, která zkoumá, jak Like a propojení s FB funguje u médií: https://www.mediar.cz/…ika-na-like/
Díky za doporučení, Insights pro doménu pro mne byla novinka a hodlám použít.
Díky za pěkný článek