Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Sklik měří konverze!

V březnu psal Jaromír Klimek v newsletteru Firma online o hlavním nedostatku Skliku – chybějícím nástroji na měření konverzí. Neuplynulo ani půl roku a sledování konverzí je zde. Po několikadenním testování byl dnes spuštěn jeho ostrý provoz. Měření konverzí a celkové efektivity je důležitou součástí správy a optimalizace PPC kampaní. Dosud sice bylo možné efektivitu Skliku měřit pomocí analytických nástrojů, jako je Google Analytics. Jednoduchost a přesnost zobrazování konverzí a konverzních poměrů přímo v rozhraní Skliku však výrazně zrychlí a zpřehlední práci na kampaních. Navíc zpřístupní sledování efektivity i těm, kteří zatím o jiných cestách nevěděli.

Aktivace nástroje

Implementace sledování konverzí je velmi jednoduchá a podobná analogickému nástroji v Google AdWords. Spočívá ve vygenerování měřicího kódu a jeho vložení do zdrojového kódu konverzní stránky. Konverzní kód SklikuAktivaci lze provést v jednoduchém či pokročilém režimu. V pokročilém nastavení můžete přidávat různé konverzní kódy k jednotlivým kampaním. To využijete například při správě kampaní několika klientů v rámci jednoho účtu nebo při rozdělení svých služeb do více kategorií.

Další nastavení

Podobně jako v AdWords se na konverzní stránce objeví ikona „statistika Sklik započtena“ a stejně jako v AdWords si můžete upravit její barvu. Dále je volitelně možné nastavit hodnotu konverze v Kč a také dynamicky vkládat její unikátní číslo, což vám pomůže oddělit jednotlivé transakce připadající na jednu konverzi. Nastavení konverzí v Skliku Více informací naleznete v oficiální nápovědě Skliku. A pak už můžete jen měřit, měřit a měřit…

  • Petra
    14. 08. 2007 / 16:57

    Jen je škoda, že to neumí měřit různé typy konverzí, což je dneska u většiny prodejních webů potřeba. Takže měří, ale málo.

  • Pavel
    14. 08. 2007 / 18:32

    [1] třeba to je jen začátek a brzo přibudou další funkce. Svět také nevznikl za jeden den :)

  • Jan Toušek
    16. 08. 2007 / 13:32

    jsme provozovatelé inzertních stránek a eshopů, na toto sledování bych nikdy nepřistoupil, protože někomu poskytnete do budoucna dobrá data kam zaměřit rozvoj svého portálu – seznamu. je to fakt super.

  • Marek Prokop
    17. 08. 2007 / 00:01

    [3] Pokud jste se Seznamem v konkurenčním vztahu, tak je to pochopitelné. To ale většina firem není a pro ně je pak měření konverzí přímo v Skliku užitečné.

  • Jarek Jesenský
    17. 08. 2007 / 18:46

    [4] S bohatým a tedy všemocným molochem typu Seznam, Google a pod. nejste v konkurenčním vztahu jen do té doby, než se moloch rozhodně jinak – a to třeba právě na základě vašich dat.

    Například CPRESS provozoval výměnnou bannerovou síť, ale současně i vlastnil eShopy, takže když jsem si vložil nový banner na akci v našich eShopech, věděli o tom jako náš konkurent jako první.

    Sledovat si míru konverze je samozřejmě nutné a on-line i pohodlné, ovšem pak se nesmíme divit, že moloch začne s ním spřízněné (rozuměj u něj utrácející) eShopy prosazovat na úkor jiných, byť třeba kvalitnějších a může to skončit sítí vlastních eShopů v nejlukrativ­nějších oblastech. Dokud však eShopy budou hlavně o spoustě práce kolem a nemiliardových výdělcích, tak do toho moloch nepůjde a nechá se s tím mořit nás mravenečky.

  • Jan Toušek
    20. 08. 2007 / 23:31

    souhlasím s panem Jasenským, opravdu ví o čem jsme psal a jak se moloch chová. Pan Prokop by si měl udělat seriozní rozbor situace a ne jen komentovat všechny příspěvky.

    Podívejte se jak prosazuje sauto – vůči auto, sprace vůči jobs atd…

    sprace rozhodne neplatí cenu za reklamu obvyklou.A tak dá­le…

    To by jste se divil jak nás seznam tlačí ke dnu.

  • Subber
    05. 11. 2007 / 19:10

    No abych rekl pravdu , radsi davam prednost adwords :). Holt zvyk je zvyk.

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné
Vaše osobní údaje jsou u nás jako v bavlnce, nikomu je nedáme. Informujte se zde.