Sklik měří konverze!
V březnu psal Jaromír Klimek v newsletteru Firma online o hlavním
nedostatku Skliku – chybějícím nástroji na měření
konverzí. Neuplynulo ani půl roku a sledování konverzí je zde. Po
několikadenním testování byl dnes spuštěn jeho ostrý provoz. Měření
konverzí a celkové efektivity je důležitou součástí správy a
optimalizace PPC kampaní. Dosud sice bylo možné efektivitu Skliku měřit
pomocí analytických nástrojů, jako je Google Analytics. Jednoduchost a
přesnost zobrazování konverzí a konverzních poměrů přímo v rozhraní
Skliku však výrazně zrychlí a zpřehlední práci na kampaních. Navíc
zpřístupní sledování efektivity i těm, kteří zatím o jiných cestách
nevěděli.
Aktivace nástroje
Implementace sledování konverzí je velmi jednoduchá a podobná
analogickému nástroji v Google AdWords. Spočívá ve vygenerování
měřicího kódu a jeho vložení do zdrojového kódu konverzní stránky.
Aktivaci lze provést v jednoduchém či
pokročilém režimu. V pokročilém nastavení můžete přidávat různé
konverzní kódy k jednotlivým kampaním. To využijete například při
správě kampaní několika klientů v rámci jednoho účtu nebo při
rozdělení svých služeb do více kategorií.
Další nastavení
Podobně jako v AdWords se na konverzní stránce objeví ikona
„statistika Sklik započtena“ a stejně jako v AdWords si
můžete upravit její barvu. Dále je volitelně možné nastavit hodnotu
konverze v Kč a také dynamicky vkládat její unikátní číslo, což vám
pomůže oddělit jednotlivé transakce připadající na jednu konverzi.
Více informací naleznete v oficiální
nápovědě Skliku. A pak už můžete jen měřit, měřit
a měřit…
Jen je škoda, že to neumí měřit různé typy konverzí, což je dneska u většiny prodejních webů potřeba. Takže měří, ale málo.
[1] třeba to je jen začátek a brzo přibudou další funkce. Svět také nevznikl za jeden den :)
jsme provozovatelé inzertních stránek a eshopů, na toto sledování bych nikdy nepřistoupil, protože někomu poskytnete do budoucna dobrá data kam zaměřit rozvoj svého portálu – seznamu. je to fakt super.
[3] Pokud jste se Seznamem v konkurenčním vztahu, tak je to pochopitelné. To ale většina firem není a pro ně je pak měření konverzí přímo v Skliku užitečné.
[4] S bohatým a tedy všemocným molochem typu Seznam, Google a pod. nejste v konkurenčním vztahu jen do té doby, než se moloch rozhodně jinak – a to třeba právě na základě vašich dat.
Například CPRESS provozoval výměnnou bannerovou síť, ale současně i vlastnil eShopy, takže když jsem si vložil nový banner na akci v našich eShopech, věděli o tom jako náš konkurent jako první.
Sledovat si míru konverze je samozřejmě nutné a on-line i pohodlné, ovšem pak se nesmíme divit, že moloch začne s ním spřízněné (rozuměj u něj utrácející) eShopy prosazovat na úkor jiných, byť třeba kvalitnějších a může to skončit sítí vlastních eShopů v nejlukrativnějších oblastech. Dokud však eShopy budou hlavně o spoustě práce kolem a nemiliardových výdělcích, tak do toho moloch nepůjde a nechá se s tím mořit nás mravenečky.
souhlasím s panem Jasenským, opravdu ví o čem jsme psal a jak se moloch chová. Pan Prokop by si měl udělat seriozní rozbor situace a ne jen komentovat všechny příspěvky.
Podívejte se jak prosazuje sauto – vůči auto, sprace vůči jobs atd…
sprace rozhodne neplatí cenu za reklamu obvyklou.A tak dále…
To by jste se divil jak nás seznam tlačí ke dnu.
No abych rekl pravdu , radsi davam prednost adwords :). Holt zvyk je zvyk.