Sklik dotestoval obsahovou síť
V červenci probíhalo veřejné testování dlouho očekávané
obsahové sítě Skliku, do kterého se zapojilo podle Seznamu přes
10 000 účtů. V průběhu testování inzerenti za prokliky
z obsahové sítě neplatili. Testování skončilo a před mnoha inzerenty
stojí rozhodnutí, jak s novou sítí naložit.Následujících
několik bodů by vám mohlo rozhodování ulehčit:
- Statistiky - Vyhledávací a obsahovou síť sledujte
odděleně pomocí přehledů. Údaje před a po bezplatném testování se
u mnoha účtů velmi liší. Jestliže jste tedy obsahovou síť pro špatné
výsledky ihned po testovací fázi vypnuli, dejte jí ještě šanci.
- Obsahová síť AdWords – Máte zkušenost, že vaše
inzerce je v obsahové síti AdWords úspěšná? I přes značnou odlišnost
můžete zkusit Sklik.
- Povaha výrobku nebo služby – Berte v úvahu weby, na kterých se zatím
obsahové inzeráty Skliku zobrazují, a jejich vhodnost pro váš předmět
inzerce. Prodáváte parfémy, elektroniku, letenky nebo jiný masový produkt?
Obsahovou síť alespoň vyzkoušejte.
- Optimalizace – Před konečným vypnutím obsahové
sítě se můžete pokusit o optimalizaci, bohužel zatím velmi omezeně.
Hlavním důvodem je značná provázanost obsahové sítě se sítí
vyhledávací. Neúspěšné sestavy se však můžete pokusit zefektivnit
manipulací s maximální cenou za proklik pro obsah.
- Novinky v Skliku - Každá novinka, kterých Sklik
v obsahové síti slibuje
požehnaně, může ovlivnit vaše kampaně. Příležitost můžete mít
například při zapojení nového obsahového webu nebo při rozšíření
možnosti správy a optimalizace obsahových kampaní.
Ať již o osudu obsahové sítě ve svém účtu rozhodnete jakkoliv,
mějte na paměti, že následky svých kroků byste měli vždy bedlivě
sledovat. Vyhodnocujte své obsahové kampaně (nejen) v Skliku pravidelně a
reagujte na nepříznivé situace.
Související články jinde:
Autorkou článku je Petra Brodilová.