Úvodní článek o rozšířených kampaních, které v těchto dnech
uvádí Google do života, si můžete přečíst z pera naší konzultantky
Petry Čechové na tomto blogu.
Seznamte se s návodem, jak provést migraci a jak se vyhnout nechtěným
důsledkům. Migraci provedete prakticky za minutu. Nesmíte však zapomenout na
následné úpravy. Myslete na to, že jakmile jednou migrujete “zastaralou”
kampaň na rozšířenou, nelze ji převést zpátky.
1. Migraci můžete začít, pokud vidíte na účtu
nepřehlédnutelné oznámení. Do konce února by mělo svítit u všech
vašich kampaní.

2. Vyplatí se kliknout na “Get started”. Pak už to
jede. Google vás informuje o třech dobrých důvodech, proč upgradovat,
i kdybyste nechtěli. Zkuste “Start now”.

3. Připomeňme, že v rozšířených kampaních se
cílí v zásadě na všechna zařízení. Tablet nejde oddělit od desktopu.
U žádné kampaně nesmíte zapomenout na nastavení mobilního cílení.
Google vám v tomto kroku připomene, abyste zvolili zvláštní bid pro
mobilní platformu. Nezapomeňte, že cílení na mobily nejde vypnout
v tradičním nastavení kampaně. Pokud chcete cílení na mobily
z kampaně vyloučit, musíte v tomto kroku použít nastavení: Use a
custom bid adjustment: Decrease by 100 % To znamená, že
snížíte bid pro mobily o –100 %, tudíž se tam nebudete zobrazovat.

Svoje nastavení později uvidíte v Nastavení (Settings) kampaně
v položce Devices. Bidy pro mobilní zařízení můžete kdykoli
přizpůsobovat. Desktopy a tablety nejde editovat. Pro ně platí výchozí bid
na úrovni sestav nebo klíčových slov.

4. V nasledujícím kroku vám Google potvrdí změnu a
nabídne další možnosti. Praktický smysl mají pouze editace inzerátů
(Edit ads) a editace rozšíření (Edit extensions). Vlastně
lze říct: “V tuto chvíli máte zmigrováno!”

5. Pokud zvolíte editaci inzerátů, všimněte si
checkboxu Mobile pod inzerátem. Když nesnížíte bid pro mobilní
zařízení o 100 %, můžou se všechny inzeráty v sestavě zobrazovat na
mobilech. Máte-li inzerát, který chcete na mobilních zařízeních
preferovat (nebo je-li pro ně speciálně určen), zašktněte checkbox.
Systém bude zobrazovat na mobilech vámi vybraný inzerát.

Když se podíváte na sloupec preference zařízení, uvidíte přímo
v rozhraní, které inzeráty jsou “obecné” a které na mobily.

6. Rozklikněte editaci rozšíření (Edit
extentions) a čeká vás další překvapení. Nyní můžete pro každý
sitelink zvolit, kdy se má zobrazovat (např. jenom pracovní dny od 8.00 do
17.00). Sitelinky jsou navíc ověřovány po jednom, na rozdíl od toho, jak
tomu bylo doposud. Už se tedy nestane, že Google zamítne celou sadu
sitelinků a nebudete vědět, který z nich je problémový.

7. Nezapomeňte na další novinku. V nastaveních
kampaní zvolte položku Locations. Pokud máte vícero cílených
lokalit, můžete zvyšovat a snižovat bidy o zvolená procenta pro každou
z těchto lokalit. Třeba za akvizici pražského zákazníka tak můžete
nabídnout víc oproti jiným krajům velice jednoduše a navíc bez toho,
abyste museli na účtu duplikovat kampaně s různým cílením na
lokalitu.

8. Důležitá vychytávka: Jelikož dochází
k procentuálním úpravám v různých částech nastavení, jaká je vaše
finální cenová nabídka? Všimněte si části Active bid adjustment
nad lištou.

Úplně vpravo je ikona kalkulačky. Po jejím rozkliknutí se zobrazí okno,
kde můžete namodelovat každou kombinaci, kterou vaše nastavení umožňuje,
a ověřit si tak všechny možné scénáře biddingu.

Nová verze AdWords Editoru bude vydána do konce února. Bude reflektovat
už i rozšířené kampaně. Pokud jde tedy o úpravy ve větším rozsahu,
které čekají hlavně agentury, bude zřejmě moudré být ještě chvíli
trpěliví. Editor může zásahy do struktury účtu, která je důsledkem
migrace, zjednodušit. Přejeme vám hezké hraní! Zajímavé zkušenosti
sdílejte s námi. My je budeme sdílet dál na tomto blogu.
Autorem článku je Miloš
Kriššák.