Sympatická Michaela Mužíková byla jedinou
zástupkyní něžného pohlaví mezi řečníky. Představila svůj projekt 365 copytriků a copywriterům dala hned
několik užitečných rad: Nemusíte brát každou práci, a to ani tehdy,
když vypadá zajímavě. Naučte se říkat ne a psaní si užívejte. Když
budete dobří v tom, co děláte, a bude vás to bavit, lidé za vámi začnou
přicházet sami. Zkuste občas dát něco zdarma, ukázat zákulisí svojí
tvorby a máte napůl vyhráno. Pro mě osobně to byla jedna z nejlepších
přednášek celého CopyCampu.
Josef Šlerka – Dostáváme to, co sami vypouštíme

Po obědové pauze vystoupil charismatický
Josef Šlerka ze Socialbakers se
svojí „vykostěnou“ přednáškou. V ní představil originální způsoby
analýzy textů a zničil moje skálopevné přesvědčení o tom, že
dendrogramy a klastry jsou nudné. Nejdůležitější sdělení celé
přednášky bylo pro mě to, že co vypouštíme do online světa, se nám
vrací. Sdílíte fotky roztomilých koťátek na firemním facebooku? Pak
budete mít za fanoušky hlavně milovníky koček. Je to to, co vážně
chcete?
Roman Hřebecký – Nechte je napsat nekrolog
Pábitel
Roman Hřebecký přišel s neotřelým tipem, jak pochopit klientův
brand. Nechte ho napsat nekrolog firmy. Zní to možná trochu morbidně, ale
má to svůj smysl. Protože o mrtvých mluvíme jenom v dobrém. Roman také
zdůrazňoval základní copywriterskou poučku – hodně se ptejte, než
začnete vůbec psát – a snažte se pochopit očekávání, obavy a touhy
zákazníků. Kašlete přitom na sáhodlouhé analýzy od stolu. Často platí,
že pofiderní analýza – copywriterova paralýza.
Pavel Rosenlacher – Neuromarketing odhalí i skryté emoce
Po Romanovi vystoupil před obecenstvem analytik
a technolog Pavel Rosenlacher z eMerite,
který ukázal, jak může neuromarketing vylepšit vytváření reklamy. Díky
němu už dopředu odhadneme, jestli naše reklama zaujme, nebo zapadne bez
povšimnutí do šedi ostatních. Denně totiž vídáme více jak
1 000 reklam. Pavel Rosenlacher zmínil také to, že 70 až 90 %
nákupních rozhodnutí ovlivňují naše emoce. Každou emoci přitom
provázejí spontánní tělesné projevy, které můžeme monitorovat.
Odhalíme tak i to, co je navenek skryté.
Adam Reinberger – Vlogování jako levná a zábavná tvorba obsahu
Po neuromarketingu následovalo další
vystoupení, které s copywriterskou tematikou zdánlivě nesouviselo, ale
tvorbě obsahu se věnovalo s důkladností školního nástěnkáře, takže
mi to opět ani v nejmenším nevadilo. Energický Adam Reinberger z firmy Seeding.cz mě nakazil svým nadšením a nalákal
ke sledování vloggerů, ačkoli mě YouTube šílenství zatím úspěšně
míjelo. Během svého vystoupení mluvil například o tom, že vlogování je
ideálním prostředkem pro rozvíjení obsahu. A nestojí přitom
skoro nic.
Karel Novotný – 30 vteřin musí stačit na vystihnutí
vaší značky

Karel Mindless
Novotný je geniální. O tom žádná. Rozpomněl se na zásady
Komenského a probudil usínající posluchače sadou drobných her. Vyvolal
k tabuli 5 dobrovolníků a ukázal, že i prostřednictvím AZ-kvízu může
člověk pochopit podstatu tvorby brandu. Poznamenal, že logo ani slogan nejsou
natolik důležité, jak si většinou myslíme. A že je do nich zbytečné
investovat horentní sumy peněz. Stejně si je pak málokdo vybaví. Raději si
zkuste jeden jeho úkol. Co byste řekli za 30 sekund o své firmě, abyste ji
co nejlépe vystihli? Je to celkem oříšek, že?
Martin Svetlík – Když zmizí ¾ značek, nikdo si toho ani
nevšimne
Martin Svetlík ze SYMBIO Digital naplno otestoval naše
technické i své improvizační schopnosti. Po počátečních nesnázích se
spuštěním prezentace se rozhovořil o vztazích ke značkám. Zdůraznil,
že stejně jako v životě, i tady můžeme (a musíme) sledovat určitý
vývoj. Novou spolužačku jste její první den ve škole taky hned nezvali na
krabicák za hřištěm. Vztah se musí budovat pečlivě a polehoučku.
Navažte oční kontakt, nemluvte moc o sobě, hlavně se ptejte a
poslouchejte. Snažte se přitom, aby to vypadalo, jako že se vůbec
nesnažíte. Pak to může klapnout.
Po poslední přednášce následovalo rozloučení, rychlý úklid a přesun na
afterparty do nedalekého café-pub Atmosphere. Tam se probíralo vše od copy
témat až po bizarní filmy a obskurní kapely. Ale o tom už raději taktně
pomlčím.
Tak zase za rok!
P. S. Kdo na místě činu nebyl, může zhlédnout záznamy na YouTube kanálu H1.cz. Za videa
děkujeme Přemku
Koudelovi.