Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Reklama v mobilních aplikacích přichází do AdWords

Moment, kdy bude AdMob, platforma Googlu pro mobilní reklamu v aplikacích, plně integrován do služeb Google, se opět o kousek přiblížil. Po únorovém zavedení aukčního modelu CPC a skóre kvality do AdMobu bude nyní podpora mobilních CPC kampaní v AdMobu ukončena. Mobilní reklama se od srpna přesouvá do AdWords. Kampaně do AdWords není možné jednoduše zkopírovat, jejich struktura a možnosti zacílení jsou odlišné. Proto je musíte vytvořit znovu. Prokliky získané přes AdWords jsou dražší, ovšem nárůst nákladů je možné zmírnit přesnějším zacílení kampaní. V tuto chvíli jsou v AdWords dostupné některé možnosti zacílení typické jak pro AdWords, tak pro AdMob:

  • Témata
  • Zvolená umístění
  • Operační systém
  • Verze/ typ zařízení
  • Způsob připojení

Později budou přidány i další možnosti cílení:

  • Zájmové kategorie
  • Click & App remarketing
  • Demografické cílení
  • Cílení na nově aktivované telefony

Jiné, málo využívané funkce, jako Click to calendar, úplně zmizí.

Více znaků a půlklik

Textový inzerát nově nabídne počet znaků typický pro AdWords, oproti původním třiceti pěti. Text v tomto formátu scrolluje a přichází s tzv. 1.5 Click Modelem. Ten zabraňuje nechtěným kliknutím na reklamu potvrzením kliku. Ve skutečnosti tak jde o kliky dva. Google, co je to „půlklik“? Primárním efektem je dosažení vyšší míry konverze. Z bannerů pro mobilní telefony zůstává pouze formát 320×50 px. Jestliže nechcete riskovat výpadek kampaní, vytvářejte své nové mobilní kampaně v AdWords. Rozhraní je již dostupné a první čerstvé zkušenosti s výkonem jsou pozitivní. Míra prokliku se vyrovná AdMobu a s využitím pokročilých možností cílení se daří optimalizovat i konverzní kampaně. A jaké jsou vaše zkušenosti s mobilní reklamou v AdWords? Podělte se s námi o ně!

Autorem článku je Jan Běhounek. 

  • Vojtěch Semecký
    31. 07. 2012 / 12:29

    Ještě by mohli ten „druhý konec“ AdMob zase integrovat do Adsense.

  • tonda
    26. 10. 2012 / 13:59

    chcem sa opýtať, že koľko bannerov pre mobilné zariadenia môžem mať umiestnených na jednej stránke? podľa oficiálnych pravidiel ad sense

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné
Vaše osobní údaje jsou u nás jako v bavlnce, nikomu je nedáme. Informujte se zde.