Reklama v mobilních aplikacích přichází do AdWords
Moment, kdy bude AdMob, platforma Googlu pro mobilní reklamu v aplikacích,
plně integrován do služeb Google, se opět o kousek přiblížil. Po
únorovém zavedení aukčního modelu CPC a skóre kvality do AdMobu bude nyní
podpora mobilních CPC kampaní v AdMobu ukončena. Mobilní reklama se od
srpna přesouvá do AdWords. Kampaně do AdWords není možné jednoduše
zkopírovat, jejich struktura a možnosti zacílení jsou odlišné. Proto je
musíte vytvořit znovu. Prokliky získané přes AdWords jsou dražší, ovšem
nárůst nákladů je možné zmírnit přesnějším zacílení kampaní.
V tuto chvíli jsou v AdWords dostupné některé možnosti zacílení
typické jak pro AdWords, tak pro AdMob:
- Témata
- Zvolená umístění
- Operační systém
- Verze/ typ zařízení
- Způsob připojení
Později budou přidány i další možnosti cílení:
- Zájmové kategorie
- Click & App remarketing
- Demografické cílení
- Cílení na nově aktivované telefony
Jiné, málo využívané funkce, jako Click to calendar,
úplně zmizí.
Více znaků a půlklik
Textový inzerát nově nabídne počet znaků typický pro AdWords, oproti
původním třiceti pěti. Text v tomto formátu scrolluje a přichází
s tzv. 1.5 Click Modelem. Ten zabraňuje nechtěným kliknutím na reklamu
potvrzením kliku. Ve skutečnosti tak jde o kliky dva. Google, co je to
„půlklik“? Primárním efektem je dosažení vyšší míry konverze.
Z bannerů pro mobilní telefony zůstává pouze formát 320×50 px.
Jestliže nechcete riskovat výpadek kampaní,
vytvářejte své nové mobilní kampaně v AdWords. Rozhraní je již
dostupné a první čerstvé zkušenosti s výkonem jsou pozitivní. Míra
prokliku se vyrovná AdMobu a s využitím pokročilých možností cílení se
daří optimalizovat i konverzní kampaně. A jaké jsou vaše zkušenosti
s mobilní reklamou v AdWords? Podělte se s námi o ně!
Autorem článku je Jan Běhounek.
Ještě by mohli ten „druhý konec“ AdMob zase integrovat do Adsense.
chcem sa opýtať, že koľko bannerov pre mobilné zariadenia môžem mať umiestnených na jednej stránke? podľa oficiálnych pravidiel ad sense