Marketing
Miner je nepostradatelný nástroj, který nám v SEO oddělení usnadňuje
práci zejména s analýzami klíčových slov. Na internetu samozřejmě
existují nejrůznější nástroje, které de facto umožňují to samé, ale
Marketing Miner mezi nimi vyčnívá. Unikátní je v propojení
nejrůznějších utilit do jednoho prostředí, což je veskrze jednoduchá,
ale o to geniálnější myšlenka.
Marketing Miner je zároveň plně přizpůsobený českému prostředí, a
to z něj činí „no brain“ volbu pokaždé, když máme sáhnout po
nástroji, který nám poskytne podklady pro analýzu klíčových slov.
Co si o Marketing Mineru myslí naši konzultanti?
Pavel Pajkrt, Team leader SEO/UX oddělení
K jakým úkolům Marketing Miner nejčastěji používáš?
Jedná se o perfektní zdroj informací především pro klíčovku. Jeho
největší výhoda spočívá v tom, že nemusím skákat z místa na
místo – všechny potřebné informace dostanu z jednoho nástroje. Dalším
plusem je, že odpadá spousta ruční práce. Nemusíme spojovat soubory
dohromady, protože nástroj je hodí do jednoho zdroje.
MM je pro mě první volbou i v případě, kdy si potřebuji zkontrolovat
vstupní stránky a provést jejich analýzu, udělat rešerši nebo
zkontrolovat web. Nepoužívám ho jen pro analýzu klíčových slov, ale také
třeba pro reporting. Je to prostě nástroj s mnoha účely. Nově také
přibyl nástroj, který vznikl na podnět H1.cz. Díky němu teď můžeme
měřit pozice obrázků ve vyhledávání.
Proč zrovna Marketing Miner, a ne jiný nástroj? Co má Marketing
Miner navíc?
Jiný podobný nástroj vlastně neexistuje. V případě analýzy
klíčových slov máme přístup ke stejným věcem jako dříve, ale díky MM
jsou všechny na jednom místě a je snazší se k nim dostat.
Je něco, co ti na Marketing Mineru chybí a uvítal bys to tam?
Uvítal bych snazší přístup ke starším reportům. V profilu se
objevuje pouze pár posledních. Takže pokud ho používáš často, tak ti
může rychle zmizet i jeden, nebo dva dny starý report.
Jediné místo, kde se k němu znovu dostaneš, je emailová schránka. MM by
mohl mít podrobnější a delší historii, aby se člověk dostal k určitým
datům, a ne jen k posledním deseti reportům.
Ondřej Novotný, SEO consultant
Proč zrovna Marketing Miner, co je na něm tak převratného?
Dříve to byla jednoznačně declusterizace hledanosti v AdWords, kdy
uživatel, který nemá takové spendy, viděl nezkreslenou hledanost. Google se
nakonec rozhodl hledanost „odtajnit“. I když nyní mohu používat
Adwords, stále namísto toho používám Marketing Miner. Další obrovskou
sílu Marketing Mineru vidím v tom, že mi zjistí, které konkrétní
URL jsou indexované.
Co by naopak podle tvého názoru do Marketing Mineru mohlo přibýt?
Bylo by fajn, kdyby do Marketing Mineru přibyl nástroj, který by mi
umožnil hromadné přidání URL do fulltextového vyhledávání.
Martin Matějka, Performance Advertising Team Leader
Používáš Marketing Miner pro svou práci?
Marketing Miner jsem v minulosti zkoušel používat pro analýzu
konkurence, ale bohužel nevracel reálné výsledky. Když mi
například Miner vrátil, že na určitou frázi není v SERPu konkurence,
realita byla bohužel jiná. A tak se na Marketing Miner v tomhle ohledu
nemůžu úplně spolehnout.
Určitě ale hodnotím pozitivně změnu layoutu, kterou nástroj
v poslední době prodělal. Jeho ovládání je teď pro mě mnohem
intuitivnější a daleko snáz se mi s ním pracuje.
Co by měl Marketing Miner obsahovat, aby pro tebe byl použitelný?
Z hlediska PPC jsem nenašel Miner, který by mi ukázal, jak si stojím
v placených pozicích, takže ho nemůžeme využít víc. Pokud by Marketing
Miner dostal toto rozšíření, teprve potom by byl užitečný i pro PPC
oddělení.
Must have pro všechny SEO konzultanty
Marketing Miner je dynamicky se rozvíjející organismus –
funkce do něj přibývají takřka neustále,
takže funkcionalita, která dnes chybí, může přibýt v nejbližším
updatu. V SEO oddělení se nemůžeme dočkat, jakými funkcemi nás
překvapí příště. A právě to na něm máme rádi.
V rámci SEO školení ho účastníkům doporučujeme jako jeden
z hlavních nástrojů, se kterým by se měli určitě seznámit. Je třeba
ale mít na mysli, že se jedná o nástroj, který neslouží
primárně k zobrazování dat, ale k jejich získávání. Marketing
Miner zobrazuje spoustu důležitých informací, ale nevizualizuje grafy. Toto
je nutné mít na zřeteli. To, co ale Marketing Miner dělá, dělá famózně,
a nám v SEO oddělení tím neuvěřitelně usnadňuje práci.
Poslední novinka: Projekty
V průběhu testování nástroje Marketing Miner přišel velký update,
který přinesl úplně novou funkci Projektů.
Dámy a pánové, držte si klobouky, protože jestli vám Marketing Miner
šetřil čas a nervy, teď se stává monitoring záležitostí na dvě
kliknutí. Co, že to ty tajemné Projekty umí? V podstatě
se jedná o komplexní automatický monitoring. Zjednodušeně řečeno stačí
zadat URL vaší stránky a Marketing Miner se postará o zbytek. Automaticky
vám budou chodit informace o zmínkách, sentimentu, vývoj pozic na
zbožových vyhledávačích i rychlosti načítání
stránek.
Prvních několik dnů od spuštění Marketing Miner provázely porodní
bolesti v podobě (zřejmě) přetížených serverů, které se musely
potýkat s náporem nedočkavců, jejichž počty pravděpodobně vývojáře
zaskočily. Nyní se zdá, že už je vše v pořádku a nástroj funguje
spolehlivě tak, jak má. Zamrzí absence nápovědy, která snad přibyde
v budoucnu. Projekty jsme nasadili na několik klientů a
budeme nadále testovat. Pokud máte své postřehy z používání tohoto
nástroje, podělte se s námi v diskuzi.
Marketing Miner se nám zkrátka dostal pod kůži tak moc, že si život bez
něj nedokážeme představit. Tato recenze nemá za cíl produkt vychválit do
nebe, jsme ale z nástroje tak nadšení, že to tak možná vypadá. Nutno
podotknout, že H1.cz nemá žádnou provizi z tohoto nástroje a je nám
upřímně jedno, pro jaký nástroj se nakonec rozhodnete :)
Co si myslíte o SEO Power Suitu, máte s ním nějaké zkušenosti?
Testovali jsme PowerSuite v neplacené verzi, plnou jsme nevyužili a nemáme to v plánu. Umí to věci, které obvykle řešíme jinak. Takže nepotřebujeme.