Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Publikační plány na sociální sítě: Proč je připravovat a v jakých nástrojích?

Plánování jednoho příspěvku na sociální sítě může trvat 10 minut, ale také hodinu. Ušetřete si čas i nervy. Sepsali jsme pro vás tipy, díky kterým budete vědět, jak na efektivní plánování příspěvků na Facebook, Instagram, ale i Twitter nebo LinkedIn. Dozvíte se, na jakých platformách budete mít největší přehled i jak dopředu nad plány přemýšlet.

Proč mít publikační plán?

„Ježiš, je První máj a my jsme na Instagram nepřidali žádnou fotku! Co budeme dělat? Tak tam postneme jahodový dortík, tím se nic nezkazí.“ Schválně, kdo z vás už zažil situaci, kdy jste na poslední chvíli řešili content na sítě? Obsah ušitý horkou jehlou sklidí jen málokdy úspěch. Většinou je to pouze vata, která neurazí, ale ani nenadchne.

Pomocí publikačního plánu se těmto hurá akcím elegantně vyhnete. A to není jediny benefit publikačního plánu:

  • Budete zastupitelní: V případě vaší dovolené nebo třeba nemocenské předáte kolegovi publikační plán, ve kterém se snadno zorientuje a naváže tam, kde vy skončíte.
  • Obsah bude kvalitnější: Obsah, který má strategii a jasně nastavené cíle, vám přinese kýžené ovoce. Štěňátka na sítích sice fungují, ale rozhodně ne každý týden a u firmy, která prodává trubky.
  • Ušetříte si čas i nervy: Bez publikačního plánu budete mít neustále v mozku rozsvícenou červenou kontrolku, která vám bude připomínat, že byste měli vymyslet nějaký post. Příprava jednoho příspěvku vám tak můžete trvat místo 30 minut celou hodinu.

Excelová tabulka pro základní přehled

Je na vás, jestli budete příspěvky plánovat na měsíční, nebo kvartální bázi, já osobně preferuji druhou možnost, protože čas letí jako splašený, a než se nadějete, měsíc je fuč.

Při vymýšlení publikačního plánu nemusíte rovnou psát textace a připravovat kreativy, stačí stručné nastínění příspěvku a datum, kdy ho chcete publikovat. Také je dobré připsat si k tomu, čeho chcete daným příspěvkem dosáhnout, jaký je jeho cíl: Chcete přimět k registraci na webinář? Rozpoutat diskuzi? Ukázat, že jste lídr v oboru, který má pod palcem nejaktuálnější trendy?

A jak postupuji při přípravě publikačního plánu já?

  1. Sepíšu si tematické okruhy příspěvků, například: Sezónní a trendy, pravidelná rubrika Věděli jste, že…, zábavný „odlehčený“ příspěvek, představení zaměstnance, edukační příspěvek…
  2. Tematické okruhy rozplánuji na jednotlivé dny
  3. Začnu vymýšlet konkrétní příspěvky na dané téma
  4. K příspěvků si připíšu, jakou kreativu zvolím. Zároveň už můžu rovnou grafikovi zadat, do čeho se má pustit. I „vizuálno“ tak vzniká v předstihu a nikoli ve spěchu na poslední chvíli.

 Zoomsphere: Vše na jednom místě

Zoomsphere je nástroj, který vznikl v roce 2013 pod rukama expertů firmy MicroMedia u nás v Česku. Umožňuje nejen plánování příspěvků na platformách Facebook, Twitter, Instagram a LinkedIn, ale také analýzu jednotlivých kanálů a příspěvků. Všechny své sítě tak můžete mít pod palcem přehledně na jednom místě. U jednotlivých postů navíc máte chatové okénko, kde si můžete příspěvek okomentovat s kolegy nebo klienty.

Všechny sociální sítě máte přehledně na jednom místě

Všechny sociální sítě máte přehledně na jednom místě

Zoomsphere je placený nástroj, který vám dá ale spoustu možností. Investice do něj se vyplatí zejména tehdy, pokud spravujete hodně účtů a chcete je mít pohromadě na jednom místě.

Co všechno Zoomsphere umí?

  • Rozplánovat příspěvky včetně textace a kreativy
  • Automaticky příspěvky publikovat v nastavený den a čas
  • Sledovat úspěšnost sociální sítě i jednotlivých příspěvků
  • Zachycovat údaje o fanoušcích stránky

Měsíční přehled příspěvků v nástroji Zoomsphere

Měsíční přehled příspěvků v nástroji Zoomsphere

Úspěšnost příspěvků vidíte přímo v jeho náhledu

Úspěšnost příspěvků vidíte přímo v jeho náhledu 

Creator Studio: Hodně muziky za 0 peněz

Je váš budget hodně našponovaný? Plánovat příspěvky můžete i s nulovým rozpočtem. Umožní vám to přímo rozhraní Facebooku. V Creator Studiu můžete plánovat příspěvky na Facebook, ale i Instagram. Stejně jako Zoomsphere, i Creator Studio vám umožňuje plánování textací, kreativ, času publikace, a dokonce vám ukáže i statistiky. Oproti Zoomspheru má tu výhodu, že v něm můžete příspěvky i promovat.

Abyste mohli plánovat příspěvky v Creator Studiu, musíte mít na stránce nastavený firemní profil.

Creator Studio je přehledné a intuitivní

Creator Studio je přehledné a intuitivní

Podtrženo sečteno, díky publikačnímu plánu budete vytvářet kvalitnější kontent a ušetříte si starosti s vymýšlením obsahu na poslední chvíli. Také budete mít o příspěvcích větší přehled a nestane se vám, že by se vám objevila nějaká duplicita. Jaká forma plánování příspěvků se osvědčila vám?

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné
Vaše osobní údaje jsou u nás jako v bavlnce, nikomu je nedáme. Informujte se zde.