Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Proč nevidím svoji inzerci, když zadám slova, na která se chci zobrazovat?

Možná vás to již potkalo. Nechali jste si za nemalé peníze zprovoznit PPC reklamu na Google Adwords nebo Seznam Sklik. Občas si tedy na zkoušku zadáte do vyhledávače jedno ze svých klíčových slov a ejhle… tam, kde by měl být VÁŠ inzerát, je váš konkurent!

Proč to tak je?

Přiblížíme vám několik nejčastějších příčin, proč nevidíte svoji reklamu, když vyhledáte klíčové slovo ze svých kampaní.

  1. Došly vám finanční prostředky pro chod kampaní. Ideálně by vás měl konzultant včas upozornit na docházející kredit, abyste měli dostatek času na jeho dobití.
  2. Specialisté v kampaních nastavují maximální denní rozpočty, aby se nestalo, že celý rozpočet, který máte k dispozici na měsíc, bude vyčerpán během několika dní. Je možné, že ten váš byl již dnes vyčerpán.
  3. Klíčové slovo, které hledáte, může být pozastaveno. Stejně tak může být pozastavena sestava nebo kampaň, ve které je slovo uložené. PPC kampaně jsou řízeny dle domluvených cílů, většinou výkonových. Pokud se cíle nedaří plnit kvůli nevýkonnému klíčovému slovu, sestavě nebo kampaně, je možné, že jej specialista pozastavil.
  4. Inzerát, který se váže k vašemu klíčovému slovu, může být neschválený z důvodu porušení publikačních pravidel nebo ochranných známek daného systému. Inzerát např. nesmí obsahovat 2 vykřičníky nebo ochrannou známku, kterou má konkurent nahlášenou pro systém AdWords nebo Sklik.
  5. V rámci kampaní také nastavujeme regionální cílení. Pokud se vaše IP adresa hlásí mimo oblast, na kterou jsou kampaně cílené, reklamu neuvidíte. Např. když jste v Praze a hledáte „restaurace Plzeň“.
  6. Vámi zvolená klíčová slova mají nízké hodnocení, tzv. Skóre kvality. Pokud je klíčové slovo nízko hodnocené, reklama se na něj nezobrazí. Toto může být způsobeno např. tím, že klíčové slovo je vysoce konkurenční a lidé po jeho vyhledání na váš inzerát neklikli. Takové klíčové slovo má potom nízké skóre kvality a reklama se na něj přestane zobrazovat.
  7. Každé klíčové slovo – nebo sestava klíčových slov – má nastavenou maximální cenu za proklik. Specialisté tak mohou v honbě za splněním výkonových cílů snížit nebo zvýšit max. cenu za proklik. Pokud je tato cena příliš nízká, klíčové slovo neuspěje v aukci s konkurencí, což je příčinou nezobrazení inzerátu.
  8. Vylučující slova. Používáme je pro upřesnění vyhledávacích dotazů a zamezujeme tak zobrazovaní reklam na nerelevantní dotazy. Pokud se vám reklama nezobrazí na vyhledávaný dotaz, je možné, že je to proto, že vámi zadaný dotaz zahrnuje vylučující slovo. Příklad: Prodáváte jen červené boty. Vyloučíme proto klíčové slovo modré. Pokud budete hledat modré boty, inzerát neuvidíte.
  9. Příliš málo vyhledávaná slova. Pamatujte na to, že systém nezobrazuje reklamu u klíčových slov, která se příliš nevyhledávají. Možná takto svůj produkt nebo službu hledáte jen vy.
  10. Občas také v kampaních nastavujeme tzv. Časové plánování. Určujeme tak, v kterou hodinu se mají reklamy zobrazovat. Pokud se vám reklama nezobrazila, je možné, že jste se jen netrefili do nastaveného časového období. Tato funkce slouží ke zvýšení výkonu kampaní. Pokud vaše kampaně nevykazují požadovaný výkon např. ve středu v čase 9:00 – 15:00, máme je možnost vypnout.
  11. Možná také příliš často vyhledáváte své reklamy ve vyhledávači. Může se tak stát, že vám je systém bude ukazovat na mnohem nižších pozicích nebo vám je přestane ukazovat úplně.

Pokud si chcete reklamy kontrolovat, využívejte pro to nástroj AdWords „Náhled reklamy a diagnostika“. Tento velmi šikovný nástroj vám umožní například simulovat, že se nacházíte v určité oblasti. A jako bonus vám řekne důvod, proč se vaše reklama nezobrazila.Google AdWords nahled a diagnostika

 Autorem článku je Pavel Erfányuk.

 

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné
Vaše osobní údaje jsou u nás jako v bavlnce, nikomu je nedáme. Informujte se zde.