Proč nevidím svoji inzerci, když zadám slova, na která se chci zobrazovat?
Možná vás to již potkalo. Nechali jste si za
nemalé peníze zprovoznit PPC reklamu na Google Adwords nebo Seznam Sklik.
Občas si tedy na zkoušku zadáte do vyhledávače jedno ze svých klíčových
slov a ejhle… tam, kde by měl být VÁŠ inzerát, je váš konkurent!
Proč
to tak je?
Přiblížíme vám několik nejčastějších příčin, proč nevidíte
svoji reklamu, když vyhledáte klíčové slovo ze svých kampaní.
- Došly vám finanční prostředky pro chod
kampaní. Ideálně by vás měl konzultant včas upozornit na
docházející kredit, abyste měli dostatek času na jeho
dobití.
- Specialisté v kampaních
nastavují maximální denní rozpočty, aby se nestalo, že
celý rozpočet, který máte k dispozici na měsíc, bude vyčerpán během
několika dní. Je možné, že ten váš byl již dnes vyčerpán.
- Klíčové slovo, které hledáte, může být
pozastaveno. Stejně tak může být pozastavena sestava nebo kampaň, ve které
je slovo uložené. PPC kampaně jsou řízeny dle domluvených cílů,
většinou výkonových. Pokud se cíle nedaří plnit kvůli
nevýkonnému klíčovému slovu, sestavě nebo kampaně, je
možné, že jej specialista pozastavil.
- Inzerát, který se váže k vašemu
klíčovému slovu, může být neschválený z důvodu porušení
publikačních pravidel nebo ochranných známek daného systému.
Inzerát např. nesmí obsahovat 2 vykřičníky nebo ochrannou známku, kterou
má konkurent nahlášenou pro systém AdWords nebo Sklik.
- V rámci kampaní také nastavujeme
regionální cílení. Pokud se vaše IP adresa hlásí mimo
oblast, na kterou jsou kampaně cílené, reklamu neuvidíte. Např. když jste
v Praze a hledáte „restaurace Plzeň“.
- Vámi zvolená klíčová slova mají nízké
hodnocení, tzv. Skóre kvality. Pokud je klíčové slovo nízko hodnocené,
reklama se na něj nezobrazí. Toto může být způsobeno např. tím, že
klíčové slovo je vysoce konkurenční a lidé po jeho
vyhledání na váš inzerát neklikli. Takové klíčové slovo má potom
nízké skóre kvality a reklama se na něj přestane zobrazovat.
- Každé klíčové slovo – nebo sestava
klíčových slov – má nastavenou maximální cenu za
proklik. Specialisté tak mohou v honbě za splněním výkonových
cílů snížit nebo zvýšit max. cenu za proklik. Pokud je tato cena příliš
nízká, klíčové slovo neuspěje v aukci s konkurencí, což je příčinou
nezobrazení inzerátu.
- Vylučující slova. Používáme je pro
upřesnění vyhledávacích dotazů a zamezujeme tak zobrazovaní reklam na
nerelevantní dotazy. Pokud se vám reklama nezobrazí na vyhledávaný dotaz,
je možné, že je to proto, že vámi zadaný dotaz zahrnuje
vylučující slovo. Příklad: Prodáváte jen červené boty.
Vyloučíme proto klíčové slovo modré. Pokud budete hledat modré boty,
inzerát neuvidíte.
- Příliš málo vyhledávaná slova. Pamatujte
na to, že systém nezobrazuje reklamu u klíčových slov, která se
příliš nevyhledávají. Možná takto svůj produkt nebo
službu hledáte jen vy.
- Občas také v kampaních nastavujeme tzv.
Časové plánování. Určujeme tak, v kterou hodinu se mají
reklamy zobrazovat. Pokud se vám reklama nezobrazila, je možné, že jste se
jen netrefili do nastaveného časového období. Tato funkce slouží ke
zvýšení výkonu kampaní. Pokud vaše kampaně nevykazují
požadovaný výkon např. ve středu v čase 9:00 – 15:00, máme je
možnost vypnout.
- Možná také příliš často vyhledáváte
své reklamy ve vyhledávači. Může se tak stát, že vám je systém bude
ukazovat na mnohem nižších pozicích nebo vám je přestane
ukazovat úplně.
Pokud si chcete reklamy kontrolovat, využívejte
pro to nástroj AdWords „Náhled reklamy a diagnostika“.
Tento velmi šikovný nástroj vám umožní například simulovat, že se
nacházíte v určité oblasti. A jako bonus vám řekne důvod, proč se
vaše reklama nezobrazila.
Autorem článku je Pavel Erfányuk.