Pro klienta Hello bank!,
využíváme výhod programmatického nákupu reklamy jak pro výkonnostní, tak
pro brandové kampaně. Pro obě strategie volíme řešení Xaxis, který
zahrnuje kvalitní inventory v té největší možné šíři napříč
globálními, ale i lokálními vydavateli, ochranu před zobrazováním
u nevhodného kontentu, máme k dispozici vlastní data pro cílení a
v neposlední řadě tvoříme vlastní algoritmy pro optimalizaci kampaní
tak, aby přinesly co nejlepší výsledky z pohledu
stanovených cílů.
Pro Performance bannerové kampaně se soustředíme na
konverze. Tato konverze je podmíněna zrealizováním úvěru, který si klient
domluví přes příslušný formulář na webu. Finálním leadem se pak
stává schválený úvěr. Na cestě k těmto „hardsellovým“
konverzím je kombinovaná optimalizace metrik CTR a CPA. Což je kombinace,
kterou systémy běžně nenabízí, ale díky našim vlastním algoritmům jsme
tyto cíle schopni skloubit do jedné funkční optimalizace.
Víme ale, jak důležitá je synergie mezí výkonnostními a brandovými
strategiemi. Z dlouhodobého hlediska se investování do brandových aktivit
klientům vyplácí a v konečném důsledku podporují výkonnostní cíle.
S klientem Hello bank! jsme se tedy v průběhu roku 2021 domluvili na
postupném posílení brandových strategií, které využijí nesporné výhody
RTB, a tím je veliký zásah, který PPC platformy nenabízí, protože jsou
lokalizované pouze na inventory svého poskytovatele.
Pro brand awarenessové kampaně máme v rámci Xaxisu
připravené visibilní nákupní modely. Visibilní zobrazení, je totiž
nutnou podmínkou pro posílení známosti značky, naši klienti tedy platí
jen takové imprese, které splní podmínku visibility dle zvoleného
standartu. Definice visibility dle IAB, tedy 50 % pixelů banneru po dobu
alespoň 1s je sice standardizovaná míra v onlinu, ale my chceme být
přísnější. Polovina plochy banneru prostě nestačí. Od roku
2018 využíváme naši vlastní definici GroupM. Ta garantuje 100% plochy
banneru po dobu min. 1s. Sdělení je tak garantovaně vidět celé a vy
nekupujete zajíce v pytli.
V naší visibilní evoluci však stoupáme výš a standardy
zpřísňujeme! Loňskou novinkou je vCPM BES neboli
Brand Exposure Standard. U něj se dostáváme na
viditelnost 100 % pixelů banneru po dobu min. 2 s. To ale
není vše! Hlavní devízou tohoto produktu je, že optimalizujeme na
maximální čas strávený s reklamou.

Navýšení času stráveného s reklamou docílíme pomocí našeho
nástroje Copilot, díky kterému implementujeme do reklamní
nákupní platformy (DSP) custom algoritmus, který nám pravidelně dodávají
naši kolegové z Data & Analytics týmu. Jedná se o algoritmus
využívají principů umělé inteligence a strojového učení, který
nakupuje primárně takové imprese, které s největší pravděpodobností
splní visibilní kritéria (100 % plochy banneru po dobu minimálně 2 s) a
zároveň maximalizuje čas strávený s reklamou.
Těchto našich schopností se klient Hello bank! rozhodl na plno využít
pro své brandové kampaně a vyplatilo se.
Správné stanovení cílů jednotlivých strategií je klíčové.
U výkonnostních kampaní jsme dosáhli nadprůměrného CTR
a celkovým přístupem získali o 50 % konverzí více než
v loňském roce. Z pohledu času, se ale výkonnostní strategie pohybovali
o 62% hůře, než je průměr trhu. Což je v pořádku, čas nebyl
součástí optimalizace, klíčové bylo zasáhnout takové uživatele, kteří
jsou již ve fázi rozhodování o půjčce a klienta Hello bank! znají.
Jak tedy z pohledu času dopadly brandové strategie,
které se zaměřují na takové uživatele, u kterých chceme
známost značky teprve vybudovat? V první polovině roku 2021 jsme
vylepšili čas strávený s reklamou pro klienta Hello bank! o 53 % oproti
průměru trhu. Vzhledem k tomu, že využíváme umělou inteligenci, která
je schopná učit se sama ze sebe, druhá polovina roku byla ještě
úspěšnější. Výsledky jsme vylepšili o úžasných
177 %.
V absolutních číslech, náš klient dostal za loňský rok
263 049 hodin strávených s reklamou, což je
neuvěřitelných 30 let! Při běžné optimalizaci
visibility by se klient bez naší časové optimalizace dostal na pouhých
16 let strávených s kampaní.
Na této celoroční kampani jsme si dokázali, že optimalizovat na čas
strávený s reklamou má smysl. V případě brand
awarenessových kampaní se pak jedná o skvělý způsob, jak rozšířit
povědomí o svém produktu či značce. Je totiž velký rozdíl, pokud
uživatel na internetu banner jen letmo zahlédne nebo jako v našem případě
reklamu vnímá tak dlouho, až se mu zapíše do paměti.
Spoluautorem textu je Jan Kopernický, Programmatic
Specialist GroupM.