Přihlášení přes Facebook není nová návštěva vašeho webu. Jak vše nastavit pomocí Tag Manageru a Google Analytics?
Nepatříte mezi fanoušky přihlašování na webech a registrací?
Nejste v tom sami. Ostatně právě proto spousta webů dnes umožňuje
přihlášení přes Facebook. Právě takové přihlášení vám ale může
nadělat neplechu v analytice. My vám poradíme, jak se tomuto zmatení
vyhnout a mít vše přesně doměřené do posledního návštěvníka.
Přihlášení přes Facebook není žádná věda. Stačí stisknout tlačítko
„Přihlásit pomocí Facebooku“ a návštěvník je přesměrovaný
na doménu facebook.com. Tady udělí svolení k využití informací,
které o sobě Facebooku prozradil. A systém ho přesměruje zpátky na
web.
A tady vzniká analytický oříšek: Po přesměrování je
v Google Analytics uživateli přiřazený nový zdroj návštěvy:
facebook.com/referral. Jak se tohoto zkreslení vyvarovat? V Google Tag
Manageru můžete vytvořit řešení, které zachová původní zdroj, jež
měl návštěvník před přesměrováním na Facebook.
Jak na to? Snadno ve 3 krocích!
Krok 1:
Těsně předtím, než dojde k redirectu na Facebook, si
návštěvníka označte souborem cookie. Ten v sobě ponese
příznak toho, že uživatel odešel na Facebook pomocí redirectu
přihlášení.
Uložení souboru cookie můžeme provést například pomocí redirectové
podstránky na vašem webu nebo jako javascriptovou událost, která odpovídá
prokliku přes tlačítko „Přihlášení“.
Životnost souboru cookies nastavte maximálně na tři minuty. Po této
časové prodlevě se cookies automaticky smaže.
Krok 2:
Teď je potřeba duplikovat stávající GA značku v Google Tag Manageru,
která nám odesílá informace o pageviews. Hotovo? Nyní tedy máte dvě GA
značky – první budete spouštět, pokud návštěvník nebude mít výše
uvedenou cookie, druhou v okamžiku, kdy návštěvník bude označený pomocí
cookie s příznakem. Tuto značku pak modifikujte. V možnosti „Fields to
Set“ nastavte parametr „campaignSource“ jako „fblogin.com“ –
jakýkoliv libovolný řetězec.

Krok 3:
V posledním třetím kroku, zbývá jen zvolenou doménu „fblogin.com“
přidat do „Referral Exclusion List“, tak aby Google Analytics nebral
návštěvu s tímto zdrojem jako nový zdroj návštěvnosti.

Hotovo? Skvěle! Tohle samozřejmě není jediný způsob, jak dosáhnout
tohoto cíle. Znáte další? Podělte se o ně s námi a s dalšími
čtenáři v komentářích pod článkem.
Autorem článku je Luboš Květ.