Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Přidejte šťávu svým bannerovým kampaním! 8 tipů pro retargeting, které určitě využijete

Pokud využíváte bannerové kampaně, jistě jste se setkali s faktem že na první pohled nepřinášejí tolik konverzí jako např. kampaně ve vyhledávání. To je z velké části způsobené tím, že na zákazníky necílíme v momentě, kdy dotyčný produkt či službu vyhledává. I tak ale jejich výkon můžeme ovlivnit – a to kvalitním vyhodnocováním a také aplikací našich tipů. Zatímco správné nastavení vyhodnocování kampaní není jednoduchou záležitostí, úprava kampaní pro účinnější práci s vašimi potenciálními nebo současnými zákazníky je výrazně snazší. Můžeme toho dosáhnout prací s informacemi o lidech, kteří už na vašich stránkách byli. Aplikujeme tedy tzv. remarketing (toto označení používá Google) neboli retargeting (prakticky totéž, jen se používá zejména ve spojení s RTB, o kterém už jsme psali). Ve zkratce spočívá remarketing v tom, že každému návštěvníku uložíme do počítače tzv. cookie – miniaturní soubor s informací o tom, kdy u nás byl, na jaké stránce, zda provedl konverzi a případně jaké byly jeho další aktivity. Cookie potom využijeme v momentě, kdy chceme bannery oslovit pouze konkrétní uživatelea ušetřit za prokliky, které by pravděpodobně nevedly ke konverzi. Zde je 8 doporučení, jejichž aplikací vyždímáte z vašich bannerových kampaní maximum:

1. Zbavte se všech, kteří vás ihned opustí

Jednou z nových funkcí remarketingu je možnost přes Google Analytics označit všechny ty, kteří vaši stránku okamžitě opustí a bannery jim už nezobrazovat. Ušetříte tím mnoho zbytečných prokliků a zobrazení (která mají i při platbě za proklik vliv na výkon reklamy a tedy i na cenu). Zvažte, jak moc je nabídka stránky dočasná a zda nemá smysl jim po nějaké době banner opět nabídnout (cílení na jinou nabídku, obměna stránky apod).

2. Využívejte remarketingové kódy z YouTube kanálů

YouTube umožňuje cílit na ty, kteří viděli vaši video reklamu nebo např. na odběratele kanálu. Využijte toho! Zejména při velkých kampaních, kdy chcete aby váš potenciální zákazník viděl vaši reklamu několikrát efekt zvýrazníte, když budete stejně laděnou kreativu nabízet lidem, kteří ji již viděli na YouTube (a opačně).

3. Na délce také záleží!

Délka nákupního procesu na vašich stránkách je jedna z nejdůležitějších věcí, kterou byste měli znát a kterou si zároveň můžete snadno zjistit z dostupných analytických nástrojů (viz článek o GA). Proč je to důležité? Pokud je to např. 14 dní, můžete ihned po návštěvě oslovit zákazníky, kteří opustili váš nákupní košík s připomínkou jejich opuštěného nákupu, po 7 dnech nabídnout slevu a pro posledních několik dní nabízet “poslední šanci”. Po opuštění délky “okna” předpokládaného nákupu můžete nabízet doplňkové produkty v případě, že budete předpokládat, že si návštěvník nakoupil jinde (tyto možnosti platí zejména pro RTB, kde je větší možnost přizpůsobení obsahu konkrétnímu uživateli). Nastavte také zobrazování bannerů pro vaše stávající zákazníky, typicky pro sezónní zboží jako plavky, čočky, zájezdy apod. U nich si často navíc můžete dovolit nabídnout více za klik/zobrazení neboť jsou to zákazníci, o kterých víte, že u vás díky předchozím zkušenostem pravděpodobně nakoupí znovu.

4. Máte data o klientech? Využijte je!

Svátky, narozeniny, Vánoce. Vše je velká příležitost oslovit zákazníka s personalizovanou nabídkou produktů. Zašlete mu newsletter. Nemají vysokou míru čtenosti, ale ta se zvyšuje s každým prvkem personalizace a když navíc když do emailu vložíte remarketingový/re­targetingový kód, můžete jej třeba jen na jediný den oslovit s nabídkou, které neodolá! Totéž platí pro cross-selling a up-selling. Nabízejte vašim stávajícím zákazníkům pomocí dobře nastavených skupin produkty nebo služby, které se jim hodí k těm stávajícím.

5. Dodejte si důvěryhodnosti

Nezapomeňte, že většina uživatelů principy retargetingu nezná a je zvyklá posuzovat velikost značkymj. podle její přítomnosti a viditelnosti na internetu. I když budete ve skutečnosti oslovovat třeba několik stovek nebo tisíc uživatelů, mohou všudypřítomné bannery naznačovat, že je vaše společnost minimálně korporací s přítomností na všech kontinentech včetně Antarktidy. Ale pozor, všeho s mírou – uživatel nesmí mít pocit, že jej bannery pronásledujete. Nastavte tedy omezení zobrazení (frequency capping) nejvíce na 4 zobrazení denně.

6. Nákup není vše!

Nezapomeňte, že nákup není jedinou možností konverze – návštěvníci z bannerových kampaní v drtivé většině případů odcházejí bez nákupu. Zkuste je podchytit možností registrace do newsletteru, klubu zákazníků nebo jim alespoň nabídněte snadno přístupnou mapu vašich poboček, kde si produkt mohou prohlédnout napřímo.

7. Retargetujte i na Facebooku

Pomocí RTB se můžete dostat i na Facebook (ve formátu klasické textové reklamy). Narozdíl od reklam cílených demograficky ale můžete cílit jen na ty uživatele/náv­štěvníky vašich stránek, které si vyberete – stačí jen na vašich stránkách sbírat uživatelská data (a to už určitě děláte).

8. Využijte remarketing pro vyhledávání

Google nově umožňuje používat remarketingová data ve vyhledávání. Co to znamená? Pokud už u vás uživatel nakoupil a opět hledá relevantní termín, můžete nabídnout buď vyšší cenu za bid (zná vás, je s vámi nejspíše spokojen) nebo mu naopak reklamu nenabídnout vůbec (bylo to před několika dny a z délky vašeho nákupního procesu vyplývá, že opakovaný nákup nyní není pravděpodobný). To se vyplatí zejména u velmi obecných nebo vysoce konkurenčních klíčových slov, na která se jinak velké části inzerentů nevyplácí inzerovat. Pomocí remarketingu pro vyhledávání tedy můžete cílit na uživatele, kteří vás znají, budou mít vyšší konverzní poměr a i vy si tedy můžete dovolit na ně biddovat a získat další kvalitní traffic.

 

Autorem článku je Jakub Chour. 

  • Petr Halík
    10. 12. 2012 / 11:21

    Jakube, jestli se nemýlím, tak remarketing v search kampani je hudbou roku 2013? Nebo už s tím v nějaké beta verzi pracujete?

  • Jakub Chour
    10. 12. 2012 / 15:19

    Petře, remarketing v tuto chvíli máme štěstí zkoušet (u vybraných kampaní) a i když je zatím mírně funkčně omezený, výsledky vypadají velmi dobře (např. u obecných slov na která jinak příliš necílíme)

  • Carl114
    12. 12. 2012 / 10:07

    Myslím, že tento článek by s přehledem vyhrál cenu o nejdelší URL vůbec :D. Ale jinak pěkné. O prvním bodě jsem vůbec netušil.

    Určitě to ušetří dost peněz.

  • Jindřich Fáborský
    15. 12. 2012 / 10:57

    Jakube, Retargetingem na Facebooku myslíte využití Facebook Exchange, nebo nějakou internetovou službu k tomu určenou (triggit, tellappart)? Nevím jak bych měl rtb na Facebook využít na přímo a nevím co myslíte sběrem dat (Facebook Insights?). Děkuji za info.

  • Jakub Chour
    27. 12. 2012 / 11:17

    Jindro, omlouvám se pokud je to trochu zamotané – retargeting na FB myslím především možnosti FB Exchange.

  • Lubomir Herman
    01. 02. 2013 / 08:44

    A co by ste povedali na moznost oslovit uzivatelov, ktori maju podobny profil (ci uz zaujmovy segment, nakupny zamer, podobne spravanie na internete) ako uzivatelia ktori nam uz konverziu vykonali.. Pripadne vyhladat novych „konverznych“ klientov ktori na stranke doposial neboli, no vykazuju podobny profil ako klienti vykonavajuci konverziu :) Myslim, ze tato moznost dodava retargetingu uplne novy rozmer!

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné
Vaše osobní údaje jsou u nás jako v bavlnce, nikomu je nedáme. Informujte se zde.