Export kampaní z Google AdWords vám umožní šetřit čas při práci
ve více PPC systémech. Každý z nich má totiž svá specifika a vlastní
rozhraní, ve kterém se musíte vyznat. Aktuální článek vám ukáže, jak
můžete výhody převodu kampaní využít.Exporty v AdWords existují
již poměrně dlouhou dobu. Výrazně ulehčují správu kampaní ve více PPC
systémech. Stačí totiž, když své kampaně vytvoříte pouze v AdWords a
jinam je převedete pomocí funkce pro import. Všechny hlavní české PPC
systémy (Sklik, Etarget a AdFox) import z AdWords v současné době
podporují.
Jak provést export z AdWords
Pokud chcete kampaně, které máte v AdWords již hotové, převést do
dalších PPC systémů, musíte nejprve vygenerovat jejich základní export.
K tomu budete potřebovat program AdWords Editor Po
načtení kampaní do AdWords Editoru stačí zvolit možnost exportu do
formátu CSV (viz následující obrázek) a vybrat příslušné kampaně nebo
sestavy, popřípadě celý účet. 
Tip:
Neinzerujete v AdWords, ale chystáte se založit kampaně v ostatních PPC
systémech? Vytvořte si koncept fiktivního účtu a kampaně přímo
v AdWords Editoru a pak vše importujte do ostatních PPC systémů. Je to
rychlejší a pohodlnější než zdlouhavá práce ve webových rozhraních
jednotlivých PPC systémů.
Přizpůsobení exportu jednotlivým systémům
CSV soubor s exportovanými kampaněmi z AdWords je někdy potřeba ručně
upravit. Převod do jiného PPC systému pak proběhne hladce a kampaně budou
cílovému PPC systému „šité na míru“. Doporučuji věnovat pozornost
zejména následujícím bodům:
- Pokud se chystáte provádět import do AdFoxu nebo Etargetu, mějte na
paměti, že slova s příznakem Inactive a Paused tyto PPC systémy
neimportují. Změňte proto hromadně všechna slova označená jako
Inactive nebo Paused na Active, pokud chcete, aby v nových
účtech byla také zahrnuta a byla aktivní. Využít můžete třeba funkci
Nahradit v MS Excel či její ekvivalent ve svém oblíbeném
editoru.
- Měříte-li efektivitu svých kampaní pomocí fragmentů nebo parametrů
v URL, nezapomeňte změnit v „ocásku“ cílového URL identifikátor PPC
systému. Pro import do AdFoxu tedy například nahradíte
utm_source=adwords za utm_source=adfox.
- Chcete-li importovat kampaně do Etargetu, použijte pro každou sestavu
pouze jeden, nejlépe nejúspěšnější inzerát. Etarget jich více
nepovoluje a ke každé sestavě přiřadí pouze jeden inzerát.
- Dodržujte maximální velikost souboru do 1 MB. S větším souborem
byste mohli mít problémy. Pokud je váš export větší, rozdělte ho na
několik menších souborů. Případně importujte jednotlivé kampaně místo
celého účtu.
Jak importovat
Máte-li CSV soubor s kampaněmi exportovanými z AdWords připravený,
můžete pokračovat importem do ostatních PPC systémů. V Skliku naleznete
import v Nástrojích, Etarget a Adfox nabízejí volbu importovat
přímo na vstupní stránce po přihlášení. Import trvá několik sekund až
minut, podle velikosti CSV souboru. Po jeho dokončení nezapomeňte
zkontrolovat všechna nastavení kampaní, ceny a rozpočty, aby vás čerstvě
importovaná kampaň nemohla ničím překvapit. Nezapomeňte také
v případě, kdy v AdWords nepoužíváte českou měnu, doplnit
v nastavení importu příslušné koeficienty pro přepočty. V Etargetu
však bohužel tato možnost neexistuje. Ceny nastavené v AdWords například
v dolarech proto zůstanou v Etargetu většinou nezměněny, avšak budou
v korunách. Pouze ceny nižší než 1 nastaví Etarget automaticky na
1 Kč. Konečnou cenu proto upravte v rozhraní Etargetu, nebo údaje
o cenách změňte přímo v exportu.
Tip:
Máte kampaně v Skliku a chcete je převést do dalších PPC systémů?
Existuje také poměrně jednoduchý návod na převod kampaní
z Skliku do AdWords.
Importy a správa kampaní
Importy také můžete využívat opakovaně při běžné správě kampaní.
AdFox dokonce nabízí možnost přepsat stávající kampaň, či vložit zcela
novou. V Etargetu stejnojmenná nově importovaná kampaň automaticky
přepíše nebo doplní kampaň běžící. V Skliku bývá import
aktualizovaných kampaní složitější. Pokud budete importovat nové sestavy
do kampaně, která již v účtu je, může se vám stát, že po importu
v kampani uvidíte pouze nově importované sestavy. Staré sestavy však
úplně nezmizí. V nastavení Zobrazit všechny sestavy je uvidíte
jako smazané a stačí je pouze označit a zvolit možnost Obnovit.
Této nepříjemnosti se jednoduše vyhnete, pokud budete importovat celé
kampaně nebo celý účet. Položky, které již v kampani máte, importem
nepřicházejí o svoji historii a statistická data.
Podělte se s námi i vy o své zkušenosti
s exporty a importy! Využíváte této možnosti?
Díky za odkaz na převod sklik – > adwords. Neúspešně jsem po tom celkem dlouho pátral.
Není mi moc jasný poslední odstavec o problémech s aktualizací kampaní v Skliku. Chápu to správně tak, že problémy vznikají pouze tehdy, když bych importoval pouze sestavy, ne celé kampaně?
Je to přesně tak, na posledním obrázku vidíte situaci, kdy jsem do existující kampaně s aktivní sestavou Baf vložila export s jednou novou sestavou – Puf.
Dobrý den, uvedený odkaz s návodem na import do adwords nefunguje, můžete prosím nastínit, jakým způsobem a přes jaký formát je možné do adwords naimportovat slova z databáze? Děkuji
Dobrý den, zkuste kouknout sem: https://bit.ly/1bQpU
Nevíte, jestli je možné exportovat i kampaň v PPC systému na Facebooku? Díky