Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Převod kampaní mezi PPC systémy

Export kampaní z Google AdWords vám umožní šetřit čas při práci ve více PPC systémech. Každý z nich má totiž svá specifika a vlastní rozhraní, ve kterém se musíte vyznat. Aktuální článek vám ukáže, jak můžete výhody převodu kampaní využít.Exporty v AdWords existují již poměrně dlouhou dobu. Výrazně ulehčují správu kampaní ve více PPC systémech. Stačí totiž, když své kampaně vytvoříte pouze v AdWords a jinam je převedete pomocí funkce pro import. Všechny hlavní české PPC systémy (Sklik, Etarget a AdFox) import z AdWords v současné době podporují.

Jak provést export z AdWords

Pokud chcete kampaně, které máte v AdWords již hotové, převést do dalších PPC systémů, musíte nejprve vygenerovat jejich základní export. K tomu budete potřebovat program AdWords Editor Po načtení kampaní do AdWords Editoru stačí zvolit možnost exportu do formátu CSV (viz následující obrázek) a vybrat příslušné kampaně nebo sestavy, popřípadě celý účet. 

Tip: Neinzerujete v AdWords, ale chystáte se založit kampaně v ostatních PPC systémech? Vytvořte si koncept fiktivního účtu a kampaně přímo v AdWords Editoru a pak vše importujte do ostatních PPC systémů. Je to rychlejší a pohodlnější než zdlouhavá práce ve webových rozhraních jednotlivých PPC systémů.

Přizpůsobení exportu jednotlivým systémům

CSV soubor s exportovanými kampaněmi z AdWords je někdy potřeba ručně upravit. Převod do jiného PPC systému pak proběhne hladce a kampaně budou cílovému PPC systému „šité na míru“. Doporučuji věnovat pozornost zejména následujícím bodům:

  • Pokud se chystáte provádět import do AdFoxu nebo Etargetu, mějte na paměti, že slova s příznakem Inactive a Paused tyto PPC systémy neimportují. Změňte proto hromadně všechna slova označená jako Inactive nebo Paused na Active, pokud chcete, aby v nových účtech byla také zahrnuta a byla aktivní. Využít můžete třeba funkci Nahradit v MS Excel či její ekvivalent ve svém oblíbeném editoru.
  • Měříte-li efektivitu svých kampaní pomocí fragmentů nebo parametrů v URL, nezapomeňte změnit v „ocásku“ cílového URL identifikátor PPC systému. Pro import do AdFoxu tedy například nahradíte utm_source=adwords za utm_source=adfox.
  • Chcete-li importovat kampaně do Etargetu, použijte pro každou sestavu pouze jeden, nejlépe nejúspěšnější inzerát. Etarget jich více nepovoluje a ke každé sestavě přiřadí pouze jeden inzerát.
  • Dodržujte maximální velikost souboru do 1 MB. S větším souborem byste mohli mít problémy. Pokud je váš export větší, rozdělte ho na několik menších souborů. Případně importujte jednotlivé kampaně místo celého účtu.

Jak importovat

Máte-li CSV soubor s kampaněmi exportovanými z AdWords připravený, můžete pokračovat importem do ostatních PPC systémů. V Skliku naleznete import v Nástrojích, Etarget a Adfox nabízejí volbu importovat přímo na vstupní stránce po přihlášení. Import trvá několik sekund až minut, podle velikosti CSV souboru. Po jeho dokončení nezapomeňte zkontrolovat všechna nastavení kampaní, ceny a rozpočty, aby vás čerstvě importovaná kampaň nemohla ničím překvapit. Nezapomeňte také v případě, kdy v AdWords nepoužíváte českou měnu, doplnit v nastavení importu příslušné koeficienty pro přepočty. V Etargetu však bohužel tato možnost neexistuje. Ceny nastavené v AdWords například v dolarech proto zůstanou v Etargetu většinou nezměněny, avšak budou v korunách. Pouze ceny nižší než 1 nastaví Etarget automaticky na 1 Kč. Konečnou cenu proto upravte v rozhraní Etargetu, nebo údaje o cenách změňte přímo v exportu.

Tip: Máte kampaně v Skliku a chcete je převést do dalších PPC systémů? Existuje také poměrně jednoduchý návod na převod kampaní z Skliku do AdWords.

Importy a správa kampaní

Importy také můžete využívat opakovaně při běžné správě kampaní. AdFox dokonce nabízí možnost přepsat stávající kampaň, či vložit zcela novou. V Etargetu stejnojmenná nově importovaná kampaň automaticky přepíše nebo doplní kampaň běžící. V Skliku bývá import aktualizovaných kampaní složitější. Pokud budete importovat nové sestavy do kampaně, která již v účtu je, může se vám stát, že po importu v kampani uvidíte pouze nově importované sestavy. Staré sestavy však úplně nezmizí. V nastavení Zobrazit všechny sestavy je uvidíte jako smazané a stačí je pouze označit a zvolit možnost Obnovit. Této nepříjemnosti se jednoduše vyhnete, pokud budete importovat celé kampaně nebo celý účet. Položky, které již v kampani máte, importem nepřicházejí o svoji historii a statistická data. Podělte se s námi i vy o své zkušenosti s exporty a importy! Využíváte této možnosti?

  • jan.pokorny@anawe.cz
    04. 06. 2008 / 10:07

    Díky za odkaz na převod sklik – > adwords. Neúspešně jsem po tom celkem dlouho pátral.

  • Martin
    04. 06. 2008 / 23:28

    Není mi moc jasný poslední odstavec o problémech s aktualizací kampaní v Skliku. Chápu to správně tak, že problémy vznikají pouze tehdy, když bych importoval pouze sestavy, ne celé kampaně?

  • Petra Brodilová
    05. 06. 2008 / 07:52

    Je to přesně tak, na posledním obrázku vidíte situaci, kdy jsem do existující kampaně s aktivní sestavou Baf vložila export s jednou novou sestavou – Puf.

  • marek
    18. 03. 2009 / 22:16

    Dobrý den, uvedený odkaz s návodem na import do adwords nefunguje, můžete prosím nastínit, jakým způsobem a přes jaký formát je možné do adwords naimportovat slova z databáze? Děkuji

  • František Štrupl
    19. 03. 2009 / 09:20

    Dobrý den, zkuste kouknout sem: https://bit.ly/1bQpU

  • Valika
    04. 11. 2011 / 15:25

    Nevíte, jestli je možné exportovat i kampaň v PPC systému na Facebooku? Díky

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné
Vaše osobní údaje jsou u nás jako v bavlnce, nikomu je nedáme. Informujte se zde.