Přenesení kampaně do adFOXu snadno a rychle (2/2)
Nahlodal vás první
díl článkua teď zvažujete, že se do PPC kampaní v adFOXu zkusíte
pustit? Projděte si osvědčené tipy a přeneste existující kampaně
skutečně efektivně.
Import kampaně do adFOXu
Nejsnadnější příprava kampaně pro adFOX z již existující kampaně
v AdWords je pomocí aplikace Google AdWords Editor.
Nejprve si udělejte kopie existujících kampaní, které
chcete přenést, a pak již pracujte pouze s nimi. Postupujte podle
následujících kroků:
- adFOX neumí pracovat s pozastavenými reklamními texty a
pokud byste se pokoušeli nahrát kampaň se sestavami, které by neobsahovaly
žádné aktivní reklamní texty, systém by vám nahlásil chybu. Pozastavené
texty v těchto sestavách buď spusťte, nebo sestavy smažte.
- Pokud v cílových URL používáte měřící parametry (což by měla
být samozřejmost), nezapomeňte si změnit zdroj (source) na
adfox. Tento parametr nemusíte měnit u URL jednotlivých
klíčových slov, protože adFOX neumožňuje cílit každé slovo na
vlastní URL (při importu budou tyto adresy jednoduše
odstraněny).
- Vylučující slova ve frázové nebo přesné shodě
změňte na shodu volnou nebo je úplně smažte. adFOX s nimi pracovat umí,
ale paradoxně pouze pokud je zadáte do sestav ručně.
- adFOX nezná vylučující slova na úrovni kampaně.
Odmažte je a přidejte je hromadně ve volné shodě do všech sestav pomocí
příslušného příkazu (Vylučující položky > Provedení
vícenásobných změn > Přidat více vylučujících klíčových
slov, zde zadejte tato vylučující slova, u roletky Reklamní
sestava zvolte Všechny reklamní sestavy a potvrďte přidání
nových vylučujících slov).
- Pokud máte v některé sestavě více než 700 klíčových
slov, musíte ji rozdělit na dvě nebo více menších.
- Nezapomeňte, že v adFOXu se kampaně zobrazují zároveň ve
vyhledávání i v obsahové síti, tudíž zadejte i ceny za klik
v obsahové síti (Maximální nabízená CZP pro obsahové stránky),
jinak Vám adFOX při importu nastaví v obsahu výchozí maximální cenu za
klik 5 Kč. Minimální cena za klik je 1 Kč a na rozdíl od Skliku
(v importu) můžete ceny zadávat i s desetinnými místy.
- Volná shoda v adFOXu není ve vyhledávání automaticky
skloňována (diakritika doplňována je), tudíž pokud stojíte
i o skloňované výrazy, vyfiltrujte si v hlavním přehledu na úrovni
kampaně zobrazení pouze klíčových slov ve volné shodě a pomocí příkazu
Přidat text jednoduše k těmto slovům hromadně přidejte znaménko
„+“ (možnost Za stávající text), které v adFOXu slouží jako
označení pro skloňované slovo (tedy např. plastové
bazény+).
- Vyexportujte tyto upravené kampaně do souboru
s příponou .csv.
- Pokud má výsledný soubor více než 2 MB, musíte
kampaň v Google AdWords Editoru rozdělit – buďto jednotlivé kampaně
rozdělte do více souborů, nebo některé sestavy z rozsáhlých kampaní
přesuňte do kampaní nových.
- Po přihlášení do vašeho účtu v adFOXu najdete import
kampaní vlevo nahoře. Kódování ponechte přednastavené
UTF-16 a do koeficientu pro přepočet měny nic zadávat
nemusíte, pokud nemáte v AdWords v kampaních nastavené jako měnu např.
americké dolary.
- Stiskněte Importovat a počkejte chvíli, než se kampaň nahraje
do vašeho účtu.
Pokud umíte pracovat s Google AdWords Editorem a nemáte rozsáhlé
kampaně o desítkách tisíc klíčových slov, přípravu takové kampaně
byste měli zvládnout za půl hodiny.
Správa již existující kampaně
Pokud se vám podařilo importovat kampaň do adFOXu, nebo v něm již
nějaké kampaně spravujete, doporučuji provést tyto kroky:
- Vyfiltrujte si velké nerelevantní weby co nejdříve.
Teoreticky se můžete při shodě vašich klíčových slov s obsahem stránky
zobrazovat i na webech s on-line hrami, které vám však cílenou
návštěvnost – pokud neprodáváte hry nebo mobilní obsah – jistě
nepřinesou. Celý seznam partnerských webů naleznete ve statistikách.
Zkopírujte si jej do Excelu a vyfiltrujte si v něm pak všechny weby
obsahující v URL hry, games nebo třeba tokio
hotel.
- Sledujte, kde se vaše reklamy v síti adFOX zobrazují.
Vzhledem k tomu, že adFOX nenabízí Placement report podobně jako Google
AdWords, musíte si kliky z obsahové sítě měřit na své straně.
Nejjednodušším řešením je oblíbený měřící systém Google Analytics, kde si pro
sbírání těchto dat nastavte nový filtr (Nastavení služby
Analytics > Upravit > Přidat filtr).
Filter Name: Měření přístupů z obsahu PPC
Filter Type: Custom filter – Advanced
Field A → Extract A: Referral (.*)
Output To → Constructor: User-Defined $A1
Po aplikaci tohoto filtru uvidíte weby, kde se vaše inzeráty zobrazují,
v přehledech v položce Zdroje provozu > Všechny zdroje
provozu > Zdroj/médium: adfox > Rozměr: Hodnota
definovaná uživatelem. Weby, ze kterých vám chodí velké množství
nekonvertujících návštěvníků, mají vysoký bounce rate nebo
podprůměrný počet shlédnutých stránek na návštěvu, bez milosti
filtrujte v nastavení kampaně (Nezobrazovat inzeráty na těchto
doménách). Veškeré úpravy kampaní dělejte v Google AdWords
Editoru v kampaních, které jste použili pro export, a poté je do
adFOXu importujte v módu Aktualizace. Ušetříte tak spoustu času
oproti ručnímu procházení sestav. Optimalizace kampaní v části
vyhledávání se pak v zásadě neliší od optimalizace v Skliku nebo ve
vyhledávání Google AdWords.
Autorem článku je David Velechovský.
Díky za „návod“, importujeme kampaně do adFOXu podobným způsobem, ale zpočátku to bylo cestou pokusů a omylů, protože nápověda je více než stručná, viz. https://www.adfox.cz/napoveda.phtml. Doplnila bych jen poznámku k délce klíčových slov – adFOX nepovoluje slova kratší než 3 znaky a delší než 40 znaků. Nestává se často, že taková slova sestavy obsahují, ale někdy by se i slovo o dvou znacích v přesné shodě hodilo. Například u používaných zkratek jako EU, KB nebo RB. Při importu označí adFOX řádky s těmito slovy jako chybu a nezbývá než je smazat.
Děkuji za reakci.
adFOX opravdu dlouhou dobu nepodporoval klíčová slova delší kratší než 3 znaky a delší než 40 znaků. Je to však již minimálně půl roku, co adFOX i s těmito krátkými a dlouhými slovy pracovat umí.