Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Přenesení kampaně do adFOXu snadno a rychle (2/2)

Nahlodal vás první díl článkua teď zvažujete, že se do PPC kampaní v adFOXu zkusíte pustit? Projděte si osvědčené tipy a přeneste existující kampaně skutečně efektivně.

Import kampaně do adFOXu

Nejsnadnější příprava kampaně pro adFOX z již existující kampaně v AdWords je pomocí aplikace Google AdWords Editor. Nejprve si udělejte kopie existujících kampaní, které chcete přenést, a pak již pracujte pouze s nimi. Postupujte podle následujících kro­ků:

  • adFOX neumí pracovat s pozastavenými reklamními texty a pokud byste se pokoušeli nahrát kampaň se sestavami, které by neobsahovaly žádné aktivní reklamní texty, systém by vám nahlásil chybu. Pozastavené texty v těchto sestavách buď spusťte, nebo sestavy smažte.
  • Pokud v cílových URL používáte měřící parametry (což by měla být samozřejmost), nezapomeňte si změnit zdroj (source) na adfox. Tento parametr nemusíte měnit u URL jednotlivých klíčových slov, protože adFOX neumožňuje cílit každé slovo na vlastní URL (při importu budou tyto adresy jednoduše odstraněny).
  • Vylučující slova ve frázové nebo přesné shodě změňte na shodu volnou nebo je úplně smažte. adFOX s nimi pracovat umí, ale paradoxně pouze pokud je zadáte do sestav ručně.
  • adFOX nezná vylučující slova na úrovni kampaně. Odmažte je a přidejte je hromadně ve volné shodě do všech sestav pomocí příslušného příkazu (Vylučující položky > Provedení vícenásobných změn > Přidat více vylučujících klíčových slov, zde zadejte tato vylučující slova, u roletky Reklamní sestava zvolte Všechny reklamní sestavy a potvrďte přidání nových vylučujících slov).
  • Pokud máte v některé sestavě více než 700 klíčových slov, musíte ji rozdělit na dvě nebo více menších.
  • Nezapomeňte, že v adFOXu se kampaně zobrazují zároveň ve vyhledávání i v obsahové síti, tudíž zadejte i ceny za klik v obsahové síti (Maximální nabízená CZP pro obsahové stránky), jinak Vám adFOX při importu nastaví v obsahu výchozí maximální cenu za klik 5 Kč. Minimální cena za klik je 1 Kč a na rozdíl od Skliku (v importu) můžete ceny zadávat i s desetinný­mi místy.
  • Volná shoda v adFOXu není ve vyhledávání automaticky skloňována (diakritika doplňována je), tudíž pokud stojíte i o skloňované výrazy, vyfiltrujte si v hlavním přehledu na úrovni kampaně zobrazení pouze klíčových slov ve volné shodě a pomocí příkazu Přidat text jednoduše k těmto slovům hromadně přidejte znaménko „+“ (možnost Za stávající text), které v adFOXu slouží jako označení pro skloňované slovo (tedy např. plastové bazény+).
  • Vyexportujte tyto upravené kampaně do souboru s příponou .csv.
  • Pokud má výsledný soubor více než 2 MB, musíte kampaň v Google AdWords Editoru rozdělit – buďto jednotlivé kampaně rozdělte do více souborů, nebo některé sestavy z rozsáhlých kampaní přesuňte do kampaní nových.
  • Po přihlášení do vašeho účtu v adFOXu najdete import kampaní vlevo nahoře. Kódování ponechte přednastavené UTF-16 a do koeficientu pro přepočet měny nic zadávat nemusíte, pokud nemáte v AdWords v kampaních nastavené jako měnu např. americké dolary.
  • Stiskněte Importovat a počkejte chvíli, než se kampaň nahraje do vašeho účtu.

Pokud umíte pracovat s Google AdWords Editorem a nemáte rozsáhlé kampaně o desítkách tisíc klíčových slov, přípravu takové kampaně byste měli zvládnout za půl hodiny.

Správa již existující kampaně

Pokud se vám podařilo importovat kampaň do adFOXu, nebo v něm již nějaké kampaně spravujete, doporučuji provést tyto kroky:

  • Vyfiltrujte si velké nerelevantní weby co nejdříve. Teoreticky se můžete při shodě vašich klíčových slov s obsahem stránky zobrazovat i na webech s on-line hrami, které vám však cílenou návštěvnost – pokud neprodáváte hry nebo mobilní obsah – jistě nepřinesou. Celý seznam partnerských webů naleznete ve statistikách. Zkopírujte si jej do Excelu a vyfiltrujte si v něm pak všechny weby obsahující v URL hry, games nebo třeba tokio hotel.
  • Sledujte, kde se vaše reklamy v síti adFOX zobrazují. Vzhledem k tomu, že adFOX nenabízí Placement report podobně jako Google AdWords, musíte si kliky z obsahové sítě měřit na své straně. Nejjednodušším řešením je oblíbený měřící systém Google Analytics, kde si pro sbírání těchto dat nastavte nový filtr (Nastavení služby Analytics > Upravit > Přidat filtr).
 Filter Name: Měření přístupů z obsahu PPC
Filter Type: Custom filter – Advanced
Field A → Extract A: Referral (.*)
Output To → Constructor: User-Defined $A1 

Po aplikaci tohoto filtru uvidíte weby, kde se vaše inzeráty zobrazují, v přehledech v položce Zdroje provozu > Všechny zdroje provozu > Zdroj/médium: adfox > Rozměr: Hodnota definovaná uživatelem. Weby, ze kterých vám chodí velké množství nekonvertujících návštěvníků, mají vysoký bounce rate nebo podprůměrný počet shlédnutých stránek na návštěvu, bez milosti filtrujte v nastavení kampaně (Nezobrazovat inzeráty na těchto doménách). Veškeré úpravy kampaní dělejte v Google AdWords Editoru v kampaních, které jste použili pro export, a poté je do adFOXu importujte v módu Aktualizace. Ušetříte tak spoustu času oproti ručnímu procházení sestav. Optimalizace kampaní v části vyhledávání se pak v zásadě neliší od optimalizace v Skliku nebo ve vyhledávání Google AdWords.

Autorem článku je David Velechovský. 

  • Ivana Potěšilová
    29. 04. 2009 / 09:38

    Díky za „návod“, importujeme kampaně do adFOXu podobným způsobem, ale zpočátku to bylo cestou pokusů a omylů, protože nápověda je více než stručná, viz. https://www.adfox.cz/napoveda.phtml. Doplnila bych jen poznámku k délce klíčových slov – adFOX nepovoluje slova kratší než 3 znaky a delší než 40 znaků. Nestává se často, že taková slova sestavy obsahují, ale někdy by se i slovo o dvou znacích v přesné shodě hodilo. Například u používaných zkratek jako EU, KB nebo RB. Při importu označí adFOX řádky s těmito slovy jako chybu a nezbývá než je smazat.

  • David Velechovský
    29. 04. 2009 / 10:07

    Děkuji za reakci.

    adFOX opravdu dlouhou dobu nepodporoval klíčová slova delší kratší než 3 znaky a delší než 40 znaků. Je to však již minimálně půl roku, co adFOX i s těmito krátkými a dlouhými slovy pracovat umí.

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné
Vaše osobní údaje jsou u nás jako v bavlnce, nikomu je nedáme. Informujte se zde.