Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Přenesení kampaně do adFOXu snadno a rychle (1/2)

PPC systém adFOX je pro většinu uživatelů spíše doplňkem k nejpoužívanějšímu Skliku a Google AdWords. Hlavním důvodem je jistě to, že vyhledávače Centrum.cz a Atlas.cz, kde se inzeráty adFOX ve výsledcích vyhledávání zobrazují, mají oproti Seznamu a Googlu dlouhodobě nízký podíl ve vyhledávání. Je proto řadou firem, které jinak v PPC systémech inzerují, zcela opomíjen. Dalším důvodem, proč je adFOX odsouván na druhou kolej, jsou pak oproti konkurenčnímu Skliku a především Google AdWords omezené možnosti správy kampaní. Za všechny jeho nedostatky jmenuji především nemožnost rozdělení kampaní pro vyhledávání a obsah (některé menší weby v jeho obsahové síti jsou navíc opravdu nevalné kvality) a relevanci reklam k obsahu stránky. Ta je oproti Google AdSense stále slabší, nicméně tým adFOXu za poslední rok na této slabině viditelně zapracoval. Problémem také zůstává absence dlouhou dobu slibovaného měření konverzí. Provozovatel adFOXu, Centrum Holdings, údajně začal tuto funkci zkoušet v neveřejném testování. Snad se tedy brzy dočkáme. Sledování konverzí skrze externí nástroje přece jen příliš pohodlné není, o efektivitě, nevidíme-li výkony jednotlivých klíčových slov, nemluvě. Na druhou stranu i zdánlivě mizivý procentuální zásah českých uživatelů činí v absolutních číslech stále přibližně milion zobrazených inzerátů ve vyhledávání denně, což vám už mnoho jiných reklamních systémů působících na českém internetu nenabídne. Další řádově desítky milionů zobrazení denně může adFOX nabídnout ve své rozsáhlé obsahové síti (Aktuálně.cz, Digitálně.cz, BydleteLépe.cz, AutoMix.cz, IHned.cz, Deník.cz či Annonce.cz a další mohou být velmi zajímavé). To, spolu s faktem, že do adFOXu lze snadno přenést kampaně z Skliku a Google AdWords a ovládáním je těmto systémům velice podobný, z něj dělá médium, které byste v případě, že chcete rozšířit zásah českých internetových uživatelů, mohli alespoň vyzkoušet.

Jak na to

Zajímá-li vás praktická stránka věci, přečtěte si zítřejší pokračování tohoto článku – Přenesení kampaně do adFOXu snadno a rychle (2/2). Upozorní vás na několik rozdílů, na které byste si v adFOXu měli dát pozor. Zjistíte, jak kampaně v adFOXu nastavit s minimální časovou náročností přípravy i následných úprav. Navíc se dozvíte například i to, jak si snadno změřit, odkud vám na web přes adFOX lidé chodí.

Autorem článku je David Velechovský. 

  • MArtin
    23. 04. 2009 / 11:51

    Dle mých zkušeností je adfox (stejně jako etarget) nepoužitelný šmejd. Pro své zákazníky tam přenáším kampaně z adwords, sklik (kdyby to nešlo snadno, tak už se s nimi ani nezahazuji) a výsledky jsou víc než špatné. Bounce rate většinou neklesá pod 80 procent, konverze jsou zanedbatelné a cena za klik je nesmyslně vysoká. Když tytéž peníze nasypeme do AdWords context, vždy to znamená zlepšení. AdFox a Etarget je jen pro klienty, kteří nevědí co s penězi.

  • Bc. Peter Gažo (Google Qualified Adwords a Analytics Professional)
    23. 04. 2009 / 12:37

    Reklamny system adFOX ma svoje chyby. Mechanicke kopirovanie kampani z AdWords nie je moc rozumne. Kazdy reklamny system ma svoje specifika a treba ich poznat a vediet sa im prisposobit. V CZ inzerujem na Skliku, AdWords a aj adFOX. Okrem toho, ze z adWords mam najlepsie vysledky, vo vysledkoch (kvalitativne porovnanie) Sklik a adFOX mam skusenosti, ze su podobne. Jednoducho povedane, adFOX.cz mi prinasa predaj produktov a nakladovost je v norme. Preco neinzerovat v systeme, ktory prinasa zisky? Len preto, ze aj ine systemy prinasaju zisky. Preto, ze ine prinasaju vyssie zisky? Zisk, ktory mi prinesu klienti prichadzajuci cez adFOX je v niecom horsi? Logicky vyuzijem vsetky zdroje navstevnosti. Profik, ktory s adFOXom dlhodobo robi, vie, ako s nim robit. Ten, ktoremu zisky neprinasa pravdepodobne nevie s nim robit (alebo inzeruje zly produkt). Podotykam, ze analyzy robim cez „nezavisly“ Google Analytics. Trosku s nim viem robit:-)))

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné
Vaše osobní údaje jsou u nás jako v bavlnce, nikomu je nedáme. Informujte se zde.