Přenesení kampaně do adFOXu snadno a rychle (1/2)
PPC systém adFOX je pro většinu uživatelů spíše doplňkem
k nejpoužívanějšímu Skliku a Google AdWords. Hlavním důvodem je jistě
to, že vyhledávače Centrum.cz a Atlas.cz, kde se inzeráty adFOX ve
výsledcích vyhledávání zobrazují, mají oproti Seznamu a Googlu
dlouhodobě nízký podíl ve vyhledávání. Je proto řadou
firem, které jinak v PPC systémech inzerují, zcela opomíjen. Dalším
důvodem, proč je adFOX odsouván na druhou kolej, jsou pak oproti
konkurenčnímu Skliku a především Google AdWords omezené možnosti
správy kampaní. Za všechny jeho nedostatky jmenuji především
nemožnost rozdělení kampaní pro vyhledávání a obsah (některé menší
weby v jeho obsahové síti jsou navíc opravdu nevalné kvality) a relevanci
reklam k obsahu stránky. Ta je oproti Google AdSense stále slabší,
nicméně tým adFOXu za poslední rok na této slabině viditelně zapracoval.
Problémem také zůstává absence dlouhou dobu slibovaného měření
konverzí. Provozovatel adFOXu, Centrum Holdings, údajně začal tuto funkci
zkoušet v neveřejném testování. Snad se tedy brzy dočkáme. Sledování
konverzí skrze externí nástroje přece jen příliš pohodlné není,
o efektivitě, nevidíme-li výkony jednotlivých klíčových slov, nemluvě.
Na druhou stranu i zdánlivě mizivý procentuální zásah českých
uživatelů činí v absolutních číslech stále přibližně milion
zobrazených inzerátů ve vyhledávání denně, což vám už mnoho
jiných reklamních systémů působících na českém internetu nenabídne.
Další řádově desítky milionů zobrazení denně může adFOX nabídnout ve
své rozsáhlé obsahové síti (Aktuálně.cz, Digitálně.cz, BydleteLépe.cz,
AutoMix.cz, IHned.cz, Deník.cz či Annonce.cz a další mohou být velmi
zajímavé). To, spolu s faktem, že do adFOXu lze snadno přenést kampaně
z Skliku a Google AdWords a ovládáním je těmto systémům velice podobný,
z něj dělá médium, které byste v případě, že chcete rozšířit
zásah českých internetových uživatelů, mohli alespoň vyzkoušet.
Jak na to
Zajímá-li vás praktická stránka věci, přečtěte si zítřejší
pokračování tohoto článku – Přenesení kampaně do
adFOXu snadno a rychle (2/2). Upozorní vás na několik rozdílů,
na které byste si v adFOXu měli dát pozor. Zjistíte, jak kampaně v adFOXu
nastavit s minimální časovou náročností přípravy i následných
úprav. Navíc se dozvíte například i to, jak si snadno změřit, odkud vám
na web přes adFOX lidé chodí.
Autorem článku je David Velechovský.
Dle mých zkušeností je adfox (stejně jako etarget) nepoužitelný šmejd. Pro své zákazníky tam přenáším kampaně z adwords, sklik (kdyby to nešlo snadno, tak už se s nimi ani nezahazuji) a výsledky jsou víc než špatné. Bounce rate většinou neklesá pod 80 procent, konverze jsou zanedbatelné a cena za klik je nesmyslně vysoká. Když tytéž peníze nasypeme do AdWords context, vždy to znamená zlepšení. AdFox a Etarget je jen pro klienty, kteří nevědí co s penězi.
Reklamny system adFOX ma svoje chyby. Mechanicke kopirovanie kampani z AdWords nie je moc rozumne. Kazdy reklamny system ma svoje specifika a treba ich poznat a vediet sa im prisposobit. V CZ inzerujem na Skliku, AdWords a aj adFOX. Okrem toho, ze z adWords mam najlepsie vysledky, vo vysledkoch (kvalitativne porovnanie) Sklik a adFOX mam skusenosti, ze su podobne. Jednoducho povedane, adFOX.cz mi prinasa predaj produktov a nakladovost je v norme. Preco neinzerovat v systeme, ktory prinasa zisky? Len preto, ze aj ine systemy prinasaju zisky. Preto, ze ine prinasaju vyssie zisky? Zisk, ktory mi prinesu klienti prichadzajuci cez adFOX je v niecom horsi? Logicky vyuzijem vsetky zdroje navstevnosti. Profik, ktory s adFOXom dlhodobo robi, vie, ako s nim robit. Ten, ktoremu zisky neprinasa pravdepodobne nevie s nim robit (alebo inzeruje zly produkt). Podotykam, ze analyzy robim cez „nezavisly“ Google Analytics. Trosku s nim viem robit:-)))