Představujeme novinky v Skliku: Regionální cílení a rozšíření inzerátu o adresu
Seznam dnes představil ve svém PPC systému Sklik dvě zajímavé
novinky– regionální cílení a rozšíření o adresu. V tomto
článku obě krátce představím a zmíním zde i příklady, kdy mohou
pomoci právě vašim kampaním k cílenějšímu zobrazování.
Regionální cílení
Cílení na vybrané regiony znáte již dlouhá léta
z Google AdWords. Tedy za předpokladu, že cílíte své kampaně třeba na
USA, Kanadu nebo státy západní Evropy. Google sice údaje o regionech
České republiky soudě dle geografických přehledů v Analytics k dispozici
má, nepochopitelně ale otálí s jejich integrací do cílení kampaní
v AdWords, tak abyste si mohli jednoduše zvolit oblasti, ve kterých se má
vaše reklama zobrazovat. Zde se chopil příležitosti „náš“ Seznam a
počínaje dneškem máte možnost si na úrovni kampaní nastavit, ve
kterých krajích si přejete oslovit potenciální zákazníky. Snadno
si tedy jako stavební firma v nastavení zaškrtnete, že se máte zobrazovat
pouze uživatelům z Karlovarského a Plzeňského kraje, kde působíte.
Nemusíte se pak zbytečně zobrazovat uživatelům z ostatních částí ČR
(a především za ně platit) a ani se nemusíte spoléhat pouze na množství
úzce zaměřených klíčových slov typu „stavební firma Cheb“,
„stavební firma Sokolov“ apod. [caption id=„attachment_3858“
align=„aligncenter“ width=„480“ caption=„Sklik regiony“]
[/caption] Pro firmy
s celostátní působností, typicky e-shopy, se pak nic zásadního nemění.
Dokážu si však i v jejich případě představit speciální
kampaň cílenou na třeba pouze na Prahu, kde bude v inzerátech
zmiňovaná nově otevřená kamenná pobočka s možností vyzvednout si
objednané zboží zdarma. Druhou možností cílení je pak výběr
vlastní oblasti. To již také funguje v AdWords a dokonce
i v případě kampaní cílených na Českou republiku. V praxi se jedná
o to, že si na mapě zaškrtnete body, jejichž uzavřením vznikne
mnohoúhelník oblasti, ve kterém se budou vaše reklamy zobrazovat. Jiným
způsobem je pak kruh s nastavenou maximální vzdáleností od vámi
definovaného bodu. Můžete si tak teoreticky označit i samotná
města či různé mikroregiony. Např. taxislužba s působností
v Ostravě si takto označí právě Ostravu, případně i s okolím, aby se
na klíčové slovo „taxislužba“ zobrazovala pouze Ostravanům. [caption
id=„attachment_3849“ align=„aligncenter“ width=„480“
caption=„Sklik vlastní cílení“]
[/caption] Spolehlivost
zejména cílení na vlastní oblast je v českých podmínkách už námětem
k diskuzi (IP adresa, podle které je vaše poloha systémem určována,
nemusí z různých důvodů odpovídat skutečnosti). Podstatné je, že
tato nová funkce otevírá Sklik spoustě nových
inzerentů– malým živnostníkům i firmám s lokální
působností, pro které byl tento systém z principu ne úplně využitelný.
Nyní mohou konkurovat i těm největším z oboru.
Rozšíření inzerátu o adresu
Uživatelům Google AdWords nebude rozšíření inzerátu o adresu opět
žádnou novinkou (před necelým rokem o něm psala na našem blogu
i kolegyně Lenka Mikuličová). I v Skliku máte nyní možnost u svého
inzerátu ve vyhledávání uvést adresu své provozovny s mapou
okolí. [caption id=„attachment_3861“ align=„aligncenter“
width=„480“ caption=„Sklik se srolovanou adresou a mapou
(výchozí)“]
[/caption] První výhoda spočívá pochopitelně v tom, že
zákazníkům řeknete, kde sídlíte. Tím snadněji zamezíte
zpoplatněným proklikům od uživatelů, pro které poloha vaší provozovny
není z nějakého důvodu relevantní. Další nezanedbatelnou výhodou je
určitě i optické zvýraznění vašeho inzerátu a všechny
důsledky z toho plynoucí: vyšší míra prokliku a tím pádem klesající
cena, kterou platíte za jeden klik. Nejvíce z této novinky budou těžit
logicky firmy s vlastní provozovnou. Třeba pro kavárny v Praze je to jako
dělané. [caption id=„attachment_3862“ align=„aligncenter“
width=„480“ caption=„Sklik s rozbalenou adresou a mapou“]
[/caption]
Stejně jako ve vyhledávání Googlu se bude i na Seznamu doprovodná mapa
zobrazovat pouze na prémiových pozicích, tedy nad
přirozenými výsledky vyhledávání. Na rozdíl od AdWords je však adresa
ještě doplněna o vaše firemní logo, které máte možnost
využít s placenými zápisy katalogu Firmy.cz. Zobrazování této adresy
nastavíte snadno propojením právě se zápisem na Firmy.cz.
Zase můžete o trochu efektivněji cílit reklamu a ušetřit Vašim klientům náklady na PPC reklamy.
Možná by pánové ze Seznamu měli trochu komunikovat s lidmi, dnes ráno jsem jim posílal komentář, že některé jejich nové věci nefungují a nehodlali jej ani zveřejnit, ani se ozvat ohledně jeho zpracování. Jinak pokud bude tato fukce opavdu fungovat, bude skvělá.
Takže to znamená, že bez placeného zápisu na firmy.cz žádné logo v inzerátu nebude?
Libore, ano, bez placeného zápisu je rozšířená reklama bez loga.
Supr. Takže, když jsem měl kdysi jeden dotaz a ze Seznamu mi odpověděli „Sklik nemůže umět všechno“ se začíná pomalu měnit k lepšímu.
Dobrý den,
dá se stáhnout přehled o regionálním cílení v reklamním systému Seznam Sklik?