Praktické využití filtrů v novém rozhraní AdWords
Nové rozhraní Google AdWords
umožňuje oproti staré verzi použít funkci filtrování,
díky které můžeme pracovat pouze s určitou částí účtu. Ukážeme
vám, jaké usnadnění správy a optimalizace PPC kampaní
tato funkce přináší. Filtry naleznete pod záložkou
Kampaně (Campaigns). Filtrovat lze na úrovni jednotlivých kampaní,
reklamních sestav, inzerátů, klíčových slov i sítí. Funkci
Filtrovat kampaně (Filter campaigns) naleznete pod tlačítkem
Filtr a zobrazení(Filter and views), které se nachází vpravo
nahoře, hned pod volbou časového období.

V nastavení filtru lze vybrat z několika podmínek (název kampaně,
počet kliků, průměrná cena za klik, počet konverzí atd.). Výbornou
zprávou je, že se nemusíte omezovat pouze na jednu veličinu, ale pomocí
tlačítka + Přidat další(+ Add another) můžete přidat více
omezení, která se budou kombinovat. Během chvilky si tak můžete zobrazit
třeba všechny sestavy, které mají za určité období více než
10 konverzí a průměrnou pozici inzerátu horší než 8. Okamžitě tak
dostáváte seznam sestav, jejichž konverzní potenciál je brzděn nízkou
pozicí inzerátu.

S filtry lze pracovat také pokročilejším způsobem. Jakýkoliv filtr lze
uložit a následně velice snadno aplikovat. Po uložení filtru se přímo pod
tlačítkem Filtr a zobrazení (Filter and views) objeví nová
položka menu Použít uložený filtr(Apply saved filter), díky
které můžete velice snadno vybrat, který z uložených filtrů si přejete
zapnout. Vypínání probíhá obdobně. S filtry je tedy možné pracovat na
určitém projektu kontinuálně.

Příklad využití filtrů během základní výkonové
optimalizace:
- Napříč všemi kampaněmi vyfiltrujeme sestavy, které mají počet
konverzí vyšší než X (např. 5) a zároveň pozici inzerátu nižší než
Y (např. 7). Konkrétní čísla je vždy potřeba přizpůsobit výkonu
konkrétního optimalizovaného účtu. Jakmile je filtr aktivní, přidáme do
názvu každé vybrané sestavy libovolný smysluplný tag (např. #přidat).
Pokud si tento tag zkopírujete, je otázkou chviličky sestavy přejmenovat
i v případě jejich většího množství.
- Vypneme všechny předchozí filtry a zvolíme nový. Vyfiltrujeme sestavy,
jejichž útrata je větší než přípustná částka pro daný účet a
zároveň nemají žádnou konverzi. Do názvu těchto sestav přidáme opět
smysluplný tag (např. #ztlumit).
- Opět vypneme předchozí filtry a vytvoříme nový. V novém filtru
nastavíme zobrazení pouze těch sestav, které ve svém názvu obsahují
#přidat. Obdobný filtr zavedeme pro sestavy osahující ve svém názvu slovo
#ztlumit. Oba filtry uložíme.
- Pomocí volby Použít uložený filtr (Apply saved filter) si nyní
vybereme zobrazení jedné ze skupiny sestav.
- V otagovaných sestavách provedeme změny vedoucí ke zlepšení daného
stavu. Nejjednodušší změnou bude u sestav s tagem #přidat zvýšit cenu
za klik, naopak u sestav s tagem #ztlumit cenu snížit.
- Po několika dnech můžeme sledovat efekt našich změn přímo
u vybraných sestav pouhým zapnutím filtru #přidat nebo #ztlumit.
V ideálním případě bychom měli v sestavách #přidat pozorovat nárůst
konverzí a adekvátně k tomu i obratu. Naopak v sestavách #ztlumit by
mělo být patrné snížení nákladů, aniž by poklesl konverzní poměr
celého účtu.
- Díky této snadné možnosti kontroly můžeme snadno pozorovat efekt
přímo v oblasti, kde jsme změny prováděli. Pokud výsledek není
dostačující, můžeme provádět další kroky směřující k cíli.
Nová funkce filtrování jednoznačně zefektivnila naši práci. Otevírá
nové možnosti práce s vybranými částmi účtu, které byly dříve
těžko dosažitelné. Jakým způsobem využíváte nové filtry vy? Podělte
se s námi v komentářích pod článkem.
Autoři článku jsou Ladislav a Jarmila Klimkovi.
rováděli. Pokud výsledek není dostačující, můžeme provádět další kroky směřující k cí https://www.cheapwatchshop.org/…_outlet.html https://www.cheapwatchshop.org/ https://www.topwatchesshop.net/