Úloha marketingových pracovníků v optimalizaci pro vyhledávače je
často podceňována, proto jsme na zářijové Poslední středě chtěli
upozornit na zveličování důležitosti technických faktorů optimalizace.
Podívejte se na úvodní prezentaci, která shrnuje fáze optimalizace a
upozorňuje na chyby – mimochodem, dokážete odhadnout, jaké konkrétní
chyby se pod jednotlivými hesly na předposledním snímku skrývají? Zajímavé je, že čeští optimalizátoři se rekrutují
převážně z technických profesí, jako jsou programátoři či webmasteři.
V zahraničí jsou přitom úspěšní SEO odborníci např. absolventi
knihovnictví, tedy oboru, který má velmi blízko ke klasifikaci a třídění
informací. Tyto znalosti jim pomáhají správně navrhnout strukturu webu,
což je pro optimalizaci zásadní. Diskuse na Poslední středě však (typicky
pro české prostředí) nakonec stejně sklouzla k technickým faktorům.
Kromě duplicit, nofollow a patičkových odkazů se ovšem objevila i řada
méně častých otázek, které zde ve stručnosti zmíním.
Jak vyhledávači zpřístupnit placený obsah?
Máte na webu obsah např. jen pro registrované a chcete jej zaindexovat
fulltextovými vyhledávači? Jste v nelehké situaci. Servery poskytující
placený obsah mají často s vyhledávači speciální dohody a pouští je
i do placeného obsahu. Pro méně významné servery však nejsou takové
dohody dosažitelné. Posílání určitého obsahu vyhledávačům a jiného
(v tomto případě žádného) neplatícím uživatelům může být chápáno
jako podvodné jednání, tzv. cloaking. Rozumným kompromisem je zveřejnění
části obsahu stránky či jeho shrnutí, které může vyhledávač indexovat
a je dostupné každému.
Co vše nechat indexovat?
Navrhnout správnou informační architekturu bývá nelehký úkol. Častým
problémem je správně určit řez mezi indexovatelnou částí webu a částí
„za formulářem“, kde se již vybírají konkrétní parametry produktů,
například barva. Pokud vyhledávač zná příliš mnoho podobných stránek
(např. řada produktů lišících se pouze barvou), snižuje se šance
produktu na dobré umístění. Naopak pokud vyhledávač příliš omezíte a
některé stránky jsou dostupné až po zadání parametrů ve formuláři,
nelze web najít na některé fráze, typicky konkrétní a víceslovné.
Odhadnout hranici je vždy nutné individuálně, pomůže dobře zpracovaná
analýza klíčových slov.
Vyplatí se psát falešné blogy?
Blogování se vyplatí. Vytváření blogera s falešnou identitou, který
by doporučoval vaše zboží, má ale příliš mnoho rizik. Pokud se
mystifikace provalí, potáhne se s vámi dlouho. Mnohem lepší je psát
oficiální firemní blog. Pokud bude plný užitečných, zainteresovaných a
dobře míněných rad, získá si důvěru čtenářů a ta se přenese i na
firmu. Alternativou je spolupráce s nějakou významnou a důvěryhodnou
osobností z oboru, která by vaše zboží propagovala. Skutečný bloger je
mnohem lepší než falešný.
Co příští Poslední středa?
Budeme se věnovat možnostem zvyšování konverzního poměru webu.
Nezapomeňte se včas registrovat.
„SEO uděláme v květnu“ – luxus! to jsem slyšel taky nejednou..
No to je přeci jasné proč květen – aby se ti stihla vánoční nákpuní horečka :))))
Proč nejde stáhnout přednášku? Rád si jí pokaždé stáhnu a vytisknu.
Škoda, že na tu další středu tam nebudu moct být :(