Poslední středa: PPC reklama jako základ výkonnostního marketingu
Vzhledem k šířce tématu přinesla lednová Poslední středa hned
několik zajímavých diskusí. Pod pojem výkonová reklama totiž můžeme
zahrnout v podstatě všechny akce, které nabádají k uskutečnění
měřitelného cíle na webu inzerenta. Nejdiskutovanějším tématem
byla jednoznačně analýza chování webových uživatelů a inzertních
systémů. V úvodní prezentaci Davida Velechovského samozřejmě nemohl
chybět návod, jak na webu definovat konverzní cíle a jak stanovit
maximální náklad na jejich dosažení. Známé vzorce pak zažehly
živou debatu například o tom, jak nahlížet na bounce rate v případě
analýzy návštěvnosti blogu, jak se dívat na čas strávený na stránce a
podobně. Čekali jsme, zda se mezi účastníky objeví i zástupci z řad
agentur, ale nestalo se tak. Celkově diskuze více než velkým e-shopům
patřila webům, které si spíš než dokončení objednávky přejí vybudovat
dlouhodobější vztah s návštěvníkem. Dojít tak muselo na otázku
optimalizace cílových stránek, budování obsahu, pořádání
soutěží i strukturu interních odkazů. Bavili jsme se i o tom,
zda se vyplatí nabízet návštěvníkům obchodně nejúčinnější produkt,
nebo mu raději vždy ponechat úplnou možnost svobodného výběru. Pro
všechny byla hodnotná přítomnost Jirky Chomáta, předsedy
komise výkonnostního marketingu při SPIRu a produktového manažera Skliku.
Otázky k němu směřované se několikrát stočily i k tomu, jak fungoval
a funguje Sklik, a jaké novinky přinese nový Sklik, jehož
start s napětím očekáváme příští týden. Pokud vás mrzí, že jste
lednové setkání propásli, podívejte se na prezentaci Davida Velechovského
a přijďte si vyměnit zkušenosti a názory na další Poslední středu
24. února 2010. Tentokrát bude věnována optimalizaci pro lokální
vyhledávání.
Co se v prezentaci dozvíte
- Jaké náklady a výnosy je třeba zahrnout při tvorbě výkonnostního
modelu.
- Jak vypadá základní rovnice výkonnostního marketingu.
- Jaké nástroje můžete použít.
- Jaká specifika jednotlivé nástroje přinášejí.
- Co může komplikovat vyhodnocování výkonu.
- Jak pracovat s kampaní se zaměřením na výkon.