Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Květnová Poslední středa o e-mailingu

E-mailing v Česku nabývá na významu, což potvrdila i živá diskuse na Poslední středě. Původně čtvrthodinová prezentace Vladislava Bureše, lektora školení e-mail marketingu, se totiž protáhla na tři hodiny velmi zajímavé debaty. Přečtěte si nejpřínosnější postřehy.

Databáze jsou základ

Noční můrou marketéra nejen u e-mailingu je kvalita databáze kontaktů. Při srovnání s klasickými direkt marketingovými aktivitami vidíme zásadní odlišnost e-mailingu: zatímco v direkt marketingu je drahé poslat sdělení a samotné získání adres je relativně levné, při e-mailingu je rozesílka finančně nenáročná, ovšem nákladné je získat kvalitní kontakt. Způsoby získávání nových kontaktů jsou různé. Některé jsou levné, ale náročné na čas a obchodní dovednost marketéra. Jiné jsou naopak finančně nákladné, ale časově nenáročně. Základní metody budování databází jsou:

  • nákup databází od třetích stran (obvykle DM agentury, kde kontakt stojí jen pár korun, ale oslovení není obvykle tak efektivní),
  • sbírání e-mailů na vlastním webu (zákazníci, newslettery, soutěže, bonusy, přeposílání přátelům atd.),
  • dohodu s organizací, která e-maily již vlastní (např. Vodafone a SkyEurope).

E-mailing je vhodný především pro udržení zájmu zákazníka, vybudování vztahů se zákazníky, nikoli pro získávání zákazníků nových. Od toho by se měla odvíjet hlavní aktivita. Tedy způsob, jakým využíváme již získané kontakty.

Personalizace

Velkým tématem, o kterém se dlouho debatovalo, byla personalizace e-mailů. Vladislav Bureš prosazuje názor, že personalizace je základ e-mailingu a direct marketingu: „Slovo, které má člověk nejraději, je vlastní jméno.“Podle Vladislava je slušnost oslovit příjemce jeho jménem. Ovšem personalizace oslovení je pouhý základ, na míru zákazníka by se měl ušít také obsah.

Zkušenosti účastníků

Pan Jaroš z Grady se podělil o své zkušenosti s Úřadem pro ochranu osobních údajů. Pan Navrátil ze Symblaze poodhalil výhody rozesílek e-mailingů na základě analýz nákupního chování zákazníků. Pan Pecho z Euroagentury zase upozorňoval začátečníky v e-mailingu na to, že tento marketingový nástroj rozhodně není snadný. Zdůraznil, že vytváření témat pro e-mailing, personalizace obsahu a získávání nových kontaktů je seriozní a náročná práce.

Červnové téma

Další Poslední středa bude o affiliate marketingu, partnerských programech. Dozvíte se, jak je lze využít jak z pohledu inzerenta, tak i z pohledu média. Podívejte se na seznam přihlášených účastníků . Přihlásit se můžete na našem webu. Počet míst je omezen.

Autorem článku je Michal Krutiš.

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné
Vaše osobní údaje jsou u nás jako v bavlnce, nikomu je nedáme. Informujte se zde.