Podaří se Googlu zvýšit efektivitu obsahových kampaní?
Je všeobecně známo, že efektivita obsahových kampaní v Adwords
nebývá příliš valná a proto se není čemu divit, že Google zkouší
stále nové cesty, jak tuto situaci zlepšit.
S jedním z takových pokusů přichází Google právě v těchto dnech.
Dle jejich vyjádření totiž prý část kliků na inzeráty v obsahu
patřila do kategorie tzv. náhodných kliků, kdy uživatel kliknul na inzerát
více či méně omylem. Po zjištění omylu se pak okamžitě vrátil na
původní stránky, inzerent však za jeho klik musel zaplatit. Google proto
v těchto dnech upravil podobu inzerátů tak, že prokliková není již celá
plocha inzerátu, jako tomu bylo doposud, ale pouze jeho dvě části –
titulek a URL (viz. obrázek). 
Google tím slibuje návštěvníkům stránek větší uživatelský
komfort, webmasterům delší dobu strávenou uživateli na jejich stránkách,
ale hlavně, zlepšení konverzního poměru pro zadavatele reklamy. Webmasteři
mohou sice namítnout, že to pro ně v podstatě znamená méně kliků a
tudíž menší zisky, ale popravdě řečeno, opak může být pravdou.
Hlavním faktorem totiž, který ovlivňuje jejich zisky, není těch pár
kliků, o které dnes mohou přijít, ale dostatek inzerentů, kterým se
reklama na jejich stránkách vyplatí.
Pokud by tedy snažení Googlu přineslo své ovoce, ve výsledku by to mohlo
znamenat nejen větší zisky inzerentů, ale díky zvýšení objemu peněz
investovaných do této formy reklamy i zvýšení zisků pro majitele
stránek, jejichž zisky z Adsense mají již delší dobu klesající
tendenci.
Myslim, ze nebudu daleko od pravdy, kdyz reknu, ze drtiva vetsina lidi, co klikne na reklamu Google netusi, ze se jedna o reklamu. Alespon tady u nas v CR.
Změnu vítám, nesnáším totiž jakékoliv celkové klikací boxy (i ty co mění při kliku jen barvu). Mám nepříjemný zvyk klikat myší všude možně po stránce (označuji si text pro čtení). A klik omylem je docela častá záležitost. Ale i tak zůstává část webdesignerů, která si myslí, že lidi nejsou schopni se strefit na nadpis :(, alespoň že v Googlu se někdo probudil.
Na svém webu mám ovšem reklamy, které umožňují kliknout pouze na titulek. Bude zajímavé sledovat, zda to nějak ovlivní příjmy z webu.
Osobně si myslím, že vliv této úpravy na výdělky webmasterů bude minimální.
Nyní lze kliknout pouze na titulek, nikoliv i na URL. Dříve (pár měsíců zpět) se opravdu klikalo na celý inzerát.
Osobne si myslím, že sa inzerovanie v obsahovej sieti Google AdWords stane dôveryhodnejšie pre zadávateľov reklám.
Google už asi nemá čo vylepšovať v cielení reklám a tak skúša takéto síce drobné, ale myslím prospešné veci.
[5] Nepletete si to s inzeráty ve vyhledávání? Tam lze opravdu kliknout pouze na titulek, v Skliku potom na titulek i URL.
Pro mě to zatím znamená dost razantní propad prokliků. Snad tahle změna přiláká víc inzerentů a následující vyšší provize vyrovnají pokles počtu prokliků.
Tím, že někdo klikl na reklamu a hned z té stránky odešel nutně nemusí znamenat, že na to klik špatně. Může za to IMHO buď nějaká konkurence nebo někdo, kdo chce zvýšit svoje zisky z AdWords(nebo někomu). Osobně bych to nepokládal za výrazné zlepšení, ale za lepší zlepšení pro inzerenty. Bude tam menší šance na to, že na to někdo klikne omylem.
Cokoli co přinese větší důvěryhodnost obsahových kampaní vítám. Krátkodobý pokles zisků je zatím celkem zanedbatelný a pokud uvedené opatření přinese více inzerentů, tak se zákonitě zvýší cena prokliku a tudíž i moje výdělky :-)