Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Podaří se Googlu zvýšit efektivitu obsahových kampaní?

Je všeobecně známo, že efektivita obsahových kampaní v Adwords nebývá příliš valná a proto se není čemu divit, že Google zkouší stále nové cesty, jak tuto situaci zlepšit.

S jedním z takových pokusů přichází Google právě v těchto dnech. Dle jejich vyjádření totiž prý část kliků na inzeráty v obsahu patřila do kategorie tzv. náhodných kliků, kdy uživatel kliknul na inzerát více či méně omylem. Po zjištění omylu se pak okamžitě vrátil na původní stránky, inzerent však za jeho klik musel zaplatit. Google proto v těchto dnech upravil podobu inzerátů tak, že prokliková není již celá plocha inzerátu, jako tomu bylo doposud, ale pouze jeho dvě části – titulek a URL (viz. obrázek). Inzerát AdWords

Google tím slibuje návštěvníkům stránek větší uživatelský komfort, webmasterům delší dobu strávenou uživateli na jejich stránkách, ale hlavně, zlepšení konverzního poměru pro zadavatele reklamy. Webmasteři mohou sice namítnout, že to pro ně v podstatě znamená méně kliků a tudíž menší zisky, ale popravdě řečeno, opak může být pravdou. Hlavním faktorem totiž, který ovlivňuje jejich zisky, není těch pár kliků, o které dnes mohou přijít, ale dostatek inzerentů, kterým se reklama na jejich stránkách vyplatí.

Pokud by tedy snažení Googlu přineslo své ovoce, ve výsledku by to mohlo znamenat nejen větší zisky inzerentů, ale díky zvýšení objemu peněz investovaných do této formy reklamy i zvýšení zisků pro majitele stránek, jejichž zisky z Adsense mají již delší dobu klesající tendenci.

  • Tweety
    17. 11. 2007 / 20:01

    Myslim, ze nebudu daleko od pravdy, kdyz reknu, ze drtiva vetsina lidi, co klikne na reklamu Google netusi, ze se jedna o reklamu. Alespon tady u nas v CR.

  • Radim Smička
    17. 11. 2007 / 21:00

    Změnu vítám, nesnáším totiž jakékoliv celkové klikací boxy (i ty co mění při kliku jen barvu). Mám nepříjemný zvyk klikat myší všude možně po stránce (označuji si text pro čtení). A klik omylem je docela častá záležitost. Ale i tak zůstává část webdesignerů, která si myslí, že lidi nejsou schopni se strefit na nadpis :(, alespoň že v Googlu se někdo probudil.

  • Radim Hasalík
    17. 11. 2007 / 22:15

    Na svém webu mám ovšem reklamy, které umožňují kliknout pouze na titulek. Bude zajímavé sledovat, zda to nějak ovlivní příjmy z webu.

  • Jakub Hejda
    18. 11. 2007 / 14:40

    Osobně si myslím, že vliv této úpravy na výdělky webmasterů bude minimální.

  • Radek Karban
    18. 11. 2007 / 18:03

    Nyní lze kliknout pouze na titulek, nikoliv i na URL. Dříve (pár měsíců zpět) se opravdu klikalo na celý inzerát.

  • Martin Vasko
    18. 11. 2007 / 19:25

    Osobne si myslím, že sa inzerovanie v obsahovej sieti Google AdWords stane dôveryhodnejšie pre zadávateľov reklám.

    Google už asi nemá čo vylepšovať v cielení reklám a tak skúša takéto síce drobné, ale myslím prospešné veci.

  • Petra Brodilová
    19. 11. 2007 / 11:22

    [5] Nepletete si to s inzeráty ve vyhledávání? Tam lze opravdu kliknout pouze na titulek, v Skliku potom na titulek i URL.

  • dysm.
    19. 11. 2007 / 22:14

    Pro mě to zatím znamená dost razantní propad prokliků. Snad tahle změna přiláká víc inzerentů a následující vyšší provize vyrovnají pokles počtu prokliků.

  • Tomáš Martínek
    20. 11. 2007 / 01:53

    Tím, že někdo klikl na reklamu a hned z té stránky odešel nutně nemusí znamenat, že na to klik špatně. Může za to IMHO buď nějaká konkurence nebo někdo, kdo chce zvýšit svoje zisky z AdWords(nebo někomu). Osobně bych to nepokládal za výrazné zlepšení, ale za lepší zlepšení pro inzerenty. Bude tam menší šance na to, že na to někdo klikne omylem.

  • TonyK
    02. 12. 2007 / 16:52

    Cokoli co přinese větší důvěryhodnost obsahových kampaní vítám. Krátkodobý pokles zisků je zatím celkem zanedbatelný a pokud uvedené opatření přinese více inzerentů, tak se zákonitě zvýší cena prokliku a tudíž i moje výdělky :-)

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné
Vaše osobní údaje jsou u nás jako v bavlnce, nikomu je nedáme. Informujte se zde.